Results 1 to 4 of 4

Thread: WL-500Gp gebruiken als printserver (en acces point?)

  1. #1

    WL-500Gp gebruiken als printserver (en acces point?)

    Vorig jaar heb ik mijn WL-500Gp vervangen door een Netgear WNDR3700, dit in de veronderstelling dat op deze router (wat op een reviewsite werd gemeld) ook een printserver zat. Helaas bleek dit niet het geval en heb ik een sitecom wl-201 aangesloten. Aangezien deze problemen geeft met win7 had ik bedacht mijn "oude"WL-500-Gp aan te sluiten op de Netgear en deze dan als printserver te gebruiken.

    Op diverse fora's heb ik wat gelezen over bridge functie en het instellen als acces point maar ik kom er niet uit.

    Hoe kan ik de WL-500 aansluiten op de netgear en deze gebruiken als extra accespoint(?) en printserver?

    (reden dat ik de asus heb vervangen was dat deze niets meer deed, na aanschaf nieuwe router kwam er plots toch weer leven in de asus, vandaar dat ik hem nog heb en weer wil gebruiken.)
    Last edited by roka; 27-08-2011 at 14:39.

  2. #2
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Inloggen op de asus router.

    en dan staat het in het menu System Setup - Operation Mode

    Ik zou wel voor de zekerheid een static ip instellen in de router, nadat de router ingesteld staat als AP zullen alle netwerk poorten als 1 switch werken en dus krijg je ook geen ip meer geleased van de asus, maar van de netgear.

    Als je AP hebt aangevinkt en op apply drukt zal het menu veranderen. Hierna moet hij nog wel herstart worden om alle nieuwe instellingen toe te passen, maar in het nieuwe menu onder IP Config - LAN kun je bijv een static ip geven.
    Op dat ip kun je op latere momenten andere instellingen maken en de printer server gebruiken

  3. #3

    Resultaat

    Bedankt voor de aanwijzing. Het werkte goed en ik had alle computers in contact met de printer totdat.. Helaas gingen na ongeveer 20 uur alle lampjes weer aan (air etc) en die bleven ook branden, de WL-500 was niet meer te benaderen.
    Heb gelezen dat daar ook weer trucjes voor zijn (heb originele firmware), de "pin 9" truc. Dat zal wel op een andere plaats op dit forum horen.
    Ik ga mijn vraag dus maar verplaatsen, of heeft iemand een snelle tip. Mogelijk is de router nu echt "overleden"

  4. #4

    Opgelost?

    Quote Originally Posted by roka View Post
    Bedankt voor de aanwijzing. Het werkte goed en ik had alle computers in contact met de printer totdat.. Helaas gingen na ongeveer 20 uur alle lampjes weer aan (air etc) en die bleven ook branden, de WL-500 was niet meer te benaderen.
    Heb gelezen dat daar ook weer trucjes voor zijn (heb originele firmware), de "pin 9" truc. Dat zal wel op een andere plaats op dit forum horen.
    Ik ga mijn vraag dus maar verplaatsen, of heeft iemand een snelle tip. Mogelijk is de router nu echt "overleden"
    Na wat googelen zag ik dat de voeding mogelijk het probleem was. Dit klopte inderdaad. Na het aansluiten van een andere voeding is de printserver nu definitief actief.

Similar Threads

  1. Как подружить принтер HPLJ P1005/1022 и роутер Asus
    By Knight_Rider in forum Russian Discussion - РУССКИЙ (RU)
    Replies: 250
    Last Post: 20-04-2015, 16:46
  2. WL-500g Premium jako Acces Point Client
    By maslokm in forum Polish Discussion - Polski (PL)
    Replies: 7
    Last Post: 06-02-2010, 22:25
  3. Router als wifi gebruiken!!
    By c4ycom in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 1
    Last Post: 07-01-2009, 08:29
  4. WL500gP als Access Point
    By Daniel1986 in forum German Discussion - Deutsch (DE)
    Replies: 2
    Last Post: 28-02-2008, 22:25
  5. how to setup the router as acces point
    By arnold in forum WL-500g Q&A
    Replies: 0
    Last Post: 22-02-2006, 13:34

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •