Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 20

Thread: WL500g instellen als FTP server

  1. #1
    Join Date
    Jan 2011
    Location
    Holland
    Posts
    9

    WL500g instellen als FTP server

    Ik ben nieuw hier en heb betreffende dit onderwerp zoveel mogelijk doorgespit. Tot op heden geen resultaat v.w.b. het probleem, n.l. de server is niet via buiten bereikbaar als ik er b.v. gene6 FTP-test op los laat.
    Info: sinds kort heb ik dat nieuwe gecombineerde UPC-modem (i.v.m. digitale telefonie), waar de router op aangesloten is. In de USB aansluiting zit een stick en op de parallel-poort een Laserjet.
    Ik wilde hier wat plaatjes bij zetten om te laten zien wat ik in de router heb ingesteld, doch ik weet niet hoe, dus probeer ik tekstuele uitleg.

    1) Ik heb me aangemeld bij DynDNS omdat UPC van tijd tot tijd mijn IP-adres veranderd (heb ik ook in de router ingevuld, IP config - Misc. - DDNS setting).
    2) Bij NAT settings - Virtual server heb ik port range 20:21, local IP 192.168.1.1 (omdat ik de router als server wil gebruiken) port 20:21 (ook alleen 21 geprobeerd).
    3)USB Aplication - FTP server, Anonym. no, Super user yes, max. 2 users, login 120, stay 240
    Bij User acounts verschillende namen + passw. (allen private), 1 naam read/write/erase.
    4) De Firmwarer version : 1.9.5.0 (van Asus)

    Als je intern (via Firefox) kijkt op de index van ftp://192.168.1.1, dan staan daar 2 mappen, n.l.: ftp_pub en ftp_pvt.
    Als je in de map ftp_pvt kijk zie je daar dezelfde namen als in punt 3)

    Gebruik je een van de namen in een FTP-test, dan connect hij wel, maar geeft als resultaat: FTP respons reading failed.

    Kan iemand hier iets over zeggen, b.v.d.?

  2. #2
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    welke firmware gebruik je?

    plaatjes kun je het beste naar een image-host site uploaden.
    Ik gebruik tinypic.com het meest
    dan kun je de URL van het plaatje in img tags toevoegen in je bericht:
    PHP Code:
    [IMG]http://url.naar.het/plaatje/jpg[/IMG] 

  3. #3
    Join Date
    Jan 2011
    Location
    Holland
    Posts
    9

    Firmware + pictures

    Quote Originally Posted by wpte View Post
    welke firmware gebruik je?

    plaatjes kun je het beste naar een image-host site uploaden.
    Ik gebruik tinypic.com het meest
    dan kun je de URL van het plaatje in img tags toevoegen in je bericht:
    PHP Code:
    [IMG]http://url.naar.het/plaatje/jpg[/IMG] 
    Firmware: 1.9.5.0
    Plaatjes:
    1) [PHP][PHP]
    2) [PHP][PHP]
    3) [PHP][PHP]
    4) [PHP][PHP]
    5) [PHP][PHP]

  4. #4
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Quote Originally Posted by Cyclepiet View Post
    Gebruik je een van de namen in een FTP-test, dan connect hij wel, maar geeft als resultaat: FTP respons reading failed.

    Kan iemand hier iets over zeggen, b.v.d.?
    uhm okey en dit is dus vanaf het internet lijkt me?
    heb je in dat geval dan wel de modem goed ge-port-forwarded?
    Sowieso moeten verbindingen van buiten af gebeuren met een "active" ftp verbinding ipv de veel gebruikte "passive".

  5. #5
    Join Date
    Jan 2011
    Location
    Holland
    Posts
    9
    Quote Originally Posted by wpte View Post
    uhm okey en dit is dus vanaf het internet lijkt me?
    heb je in dat geval dan wel de modem goed ge-port-forwarded?
    Sowieso moeten verbindingen van buiten af gebeuren met een "active" ftp verbinding ipv de veel gebruikte "passive".
    Het UPC-modem is een Touchstone Arris TM602, en schijnt meer een doorgeefluik te zijn zonder mogelijkheid en / of noodzaak tot portforwarding?
    Ik had e.e.a. ook geprobeerd met de router-firewall en / of de comodo-firewall uit, doch resultaat hetzelfde.

    Ik heb zowel active als passive geprobeerd, same result.

    Ik zag later dat plaatje 3) alleen het onderste deel van de info weergaf, waarschijnlijk te ver naar beneden gescrold en niet meer opgelet bij het kopiëren. Op zich niet zo erg, want de ingevulde gegevens had ik al in het eerdere bericht weergegeven.

    Die site van die up te loaden plaatjes, kun je ze achteraf ook verwijderen?

  6. #6
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Quote Originally Posted by Cyclepiet View Post
    Het UPC-modem is een Touchstone Arris TM602, en schijnt meer een doorgeefluik te zijn zonder mogelijkheid en / of noodzaak tot portforwarding?
    Ik had e.e.a. ook geprobeerd met de router-firewall en / of de comodo-firewall uit, doch resultaat hetzelfde.

    Ik heb zowel active als passive geprobeerd, same result.

    Ik zag later dat plaatje 3) alleen het onderste deel van de info weergaf, waarschijnlijk te ver naar beneden gescrold en niet meer opgelet bij het kopiëren. Op zich niet zo erg, want de ingevulde gegevens had ik al in het eerdere bericht weergegeven.

    Die site van die up te loaden plaatjes, kun je ze achteraf ook verwijderen?
    Ah volgens mij heb ik niet goed het probleem gelezen
    Sorry daar voor.
    Maar je probeert dus via de hostname van dyndns verbinding te maken.
    Dan is natuurlijk de vraag of dyndns wel het juiste ip geregistreerd heeft staan.

    Als je op de dyndns website inlogt en kijkt bij "my hosts", is de hostname dan geregistreerd onder het juiste ip?
    je externe ip kun je bijv zien door naar een website zoals deze te kijken: http://whatismyipaddress.com/

    Het punt is dat volgens mij die update tool in de firmware je internet ip gebruikt (bijv 192.168.1.1).
    Daarom gebruik ik mijn modem om dyndns te updaten, die toevallig ook die functie heeft

    Of zit ik er compleet naast

    Behalve als u een account hebt aan gemaakt kunt u die plaatjes niet verwijderen zover ik weet.

  7. #7
    Join Date
    Jan 2011
    Location
    Holland
    Posts
    9
    Quote Originally Posted by wpte View Post
    Ah volgens mij heb ik niet goed het probleem gelezen
    Sorry daar voor.
    Maar je probeert dus via de hostname van dyndns verbinding te maken.
    Dan is natuurlijk de vraag of dyndns wel het juiste ip geregistreerd heeft staan.

    Als je op de dyndns website inlogt en kijkt bij "my hosts", is de hostname dan geregistreerd onder het juiste ip?
    je externe ip kun je bijv zien door naar een website zoals deze te kijken: http://whatismyipaddress.com/

    Het punt is dat volgens mij die update tool in de firmware je internet ip gebruikt (bijv 192.168.1.1).
    Daarom gebruik ik mijn modem om dyndns te updaten, die toevallig ook die functie heeft

    Of zit ik er compleet naast

    Behalve als u een account hebt aan gemaakt kunt u die plaatjes niet verwijderen zover ik weet.
    Ik probeer inderdaad via de hostname van dyndns in te loggen, als je dan bij dyndns kijkt zie je onder details het juiste door UPC gegeven ip-adres staan, het zelfde als what'smyip. De test-site geeft trouwens na de test op de hostname ook het door UPC gegeven adres aan, dus dubbele controle.

    Wat jij dan hebt, is dat dan niet zo'n gecombineerd modem/router unit?

    Ik heb het ip-adres van de router opgegeven omdat, de USB-stick die ik als server wil gebruiken daar in zit en, ik geen externe op de router aangesloten computer als server wil gebruiken. Dat ip-adres leek me daarom het meest logische, ik weet ook niet wat ik anders moet doen?

  8. #8
    Join Date
    May 2004
    Location
    Den Bosch, The Netherlands
    Posts
    33
    Mijn ervaring is dat de DynDNS clients vanaf de router niet goed werken.
    Op alle (remote) routers die ik beheer, gebruik ik altijd een software dyndns updater.
    Dit soort programma's kun je gratis downloaden van de dyndns provider,
    en ik laat ze op één van de pc's in het netwerk draaien. Hierdoor regelmatig een update.

    PS, probeer je via een extern netwerk je dyndns link uit, of vanuit het interne netwerk?
    Last edited by Rynno; 27-01-2011 at 20:11.

  9. #9
    Join Date
    Jan 2011
    Location
    Holland
    Posts
    9
    Quote Originally Posted by Rynno View Post
    Mijn ervaring is dat de DynDNS clients vanaf de router niet goed werken.
    Op alle (remote) routers die ik beheer, gebruik ik altijd een software dyndns updater.
    Dit soort programma's kun je gratis downloaden van de dyndns provider,
    en ik laat ze op één van de pc's in het netwerk draaien. Hierdoor regelmatig een update.

    PS, probeer je via een extern netwerk je dyndns link uit, of vanuit het interne netwerk?
    Moet je dan niet de betreffende pc altijd aan hebben staan omdat je anders het risico loopt dat op enig moment de ip-change gemist wordt?

    Via intern geen probleem, maar ik probeer het via zo'n ftp test-site.

  10. #10
    Join Date
    May 2004
    Location
    Den Bosch, The Netherlands
    Posts
    33
    Dat klopt, de pc moet het ip adres doorgeven, maar omdat UPC niet vaak
    ip's wisselt is het meestal (tot nu toe een paar jaar) geen probleem gebleken.
    Installeer het programma op de meest gebruikte pc of laptop.

  11. #11
    Join Date
    Jan 2011
    Location
    Holland
    Posts
    9
    Quote Originally Posted by Rynno View Post
    Dat klopt, de pc moet het ip adres doorgeven, maar omdat UPC niet vaak
    ip's wisselt is het meestal (tot nu toe een paar jaar) geen probleem gebleken.
    Installeer het programma op de meest gebruikte pc of laptop.
    Ik heb dat gisteravond gedaan en het programma herkent mijn server-naam en daaraan gekoppelde ip (van UPC). Bij het testen met een van de FTP test-sites, blijft het resultaat hetzelfde, dus wel verbinding met de server, maar geen antwoord? Ik heb trouwens bij DynDNS ook alles laten staan, lijkt me dat het elkaar niet bijt, indien anders, hoor ik dat graag?
    Is het ook zo dat als alleen de software geïnstalleerd zou zijn, en op het moment van ip-change de pc uitstaat, hij later bij inschakelen toch automatisch het veranderde ip adres aan de server koppelt?

    Als je naar mijn instellingen in de voorgaande plaatjes, c.q. teksten kijkt, heb ik dan in principe alles goed staan?
    B.v. mijn aanname dat ik het ip-adres van de router moet port-forwarden omdat ik daar de USB heb ingestopt?

  12. #12
    Join Date
    May 2004
    Location
    Den Bosch, The Netherlands
    Posts
    33
    Het instellen van een virtual server is niet nodig.
    Bij USB applications de FTP server inschakelen, en de router regelt de rest.
    Mocht dat niet lukken probeer het dan eens met users die de volledige rechten
    hebben, en vergeet natuurlijk niet om een USB memorystick in de router te steken.


    2) Bij NAT settings - Virtual server heb ik port range 20:21, local IP 192.168.1.1 (omdat ik de router als server wil gebruiken) port 20:21 (ook alleen 21 geprobeerd).

  13. #13
    Join Date
    Jan 2011
    Location
    Holland
    Posts
    9
    Quote Originally Posted by Rynno View Post
    Het instellen van een virtual server is niet nodig.
    Bij USB applications de FTP server inschakelen, en de router regelt de rest.
    Mocht dat niet lukken probeer het dan eens met users die de volledige rechten
    hebben, en vergeet natuurlijk niet om een USB memorystick in de router te steken.


    2) Bij NAT settings - Virtual server heb ik port range 20:21, local IP 192.168.1.1 (omdat ik de router als server wil gebruiken) port 20:21 (ook alleen 21 geprobeerd).
    Eerst punt 2) even geprobeerd, maar dat had ik bij eerdere sessies ook al eens geprobeerd, nada.
    Toen dacht ik, wat jij in de eerste alinea schrijft klinkt eigenlijk wel plausibel, dus de port-forward regel verwijderd en tevens "enable server" no aangevinkt.
    Test met Gene6, Eureka, een hele riedel tekst.
    Toen via FireFTP (Firefox add) geprobeerd werkt, data overzetten werkt, als laatste via de pc van iemand anders Firefox met FireFTP geïnstalleerd, inloggen, data overzetten werkt. Dus er is iemand zeer blij, allen hartelijk bedankt.
    Nu nog de USB-stick vervangen door de externe HD en proberen via Genie_Timeline te syncen. Hoe zit e.e.a. eigenlijk v.w.b. beveiliging?

  14. #14
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Mooi dat je het werkend hebt.

    Quote Originally Posted by Cyclepiet View Post
    Hoe zit e.e.a. eigenlijk v.w.b. beveiliging?
    In de standaard firmware zit dat niet...
    Je hebt kans op veel brute-force attacks.

    In oleg kun je gebruik maken van de iptable modules tarpit en recent, waardoor dat soort dingen direct geblokkeerd worden

  15. #15
    Join Date
    May 2004
    Location
    Den Bosch, The Netherlands
    Posts
    33
    Fijn dat het nu werkt!
    Deze router is eigenlijk een huis/tuin/keuken "ding" die makkelijk instelbaar is.
    Daarom is het ook niet nodig om regels toe te voegen, dat doet de router zelf.
    Vergeet niet dat FTP eigenlijk helemaal niet veilig is, maar voor thuis zou ik er niet zo'n probleem van maken.

    Ik kan wel aanraden om de aangepaste firmware van Oleg in de router te zetten,
    maar ik heb geen idee waar deze tegenwoordig te vinden is.
    Mocht je die niet vinden, dan kan ik je die per e-mail toesturen, of ergens online plaatsen.

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. WL500g Premium als WLAN Client
    By Chris1993 in forum German Discussion - Deutsch (DE)
    Replies: 2
    Last Post: 03-08-2008, 11:34
  2. Create a FTP Server with two WIFI Routers
    By scottietohottie in forum WL-500g Q&A
    Replies: 0
    Last Post: 26-01-2008, 23:23
  3. I'm desperate to get my FTP server up&running
    By nkamp in forum WL-500g Q&A
    Replies: 0
    Last Post: 18-10-2007, 11:27
  4. WAN port dies after a time of traffic
    By Phantome in forum WL-500g Q&A
    Replies: 101
    Last Post: 16-10-2004, 03:59

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •