PDA

Bekijk de volledige versie : kan niet pingen vanuit wl500gp

Arbadelli
15-01-2008, 15:29
Hallo beste wl500gp-er

ik ben bezig met een tut, alleen ik kom er niet ver mee.

Ik krijg het niet voor elkaar om via telnet te pingen van mijn wl500g naar google.de

Ik volg deze tut: http://wl500g.info/showthread.php?t=10307

------------------

Ik heb Planet internet, hieraan heb ik een wrt54g met dd-wrt firmware. Vanaf deze router ligt een utp naar de WL500g, vanuit deze WL500g is een utp naar mijn laptop. ( en ja, die heeft gewoon internet )

Deze 2 utp kabels zijn op de 1 en 2 aansluiting aangesloten ( dus niet in de internet rj45 plug)

Maar wanneer ik nu via Uitvoeren telnet 192.168.1.150 intoets, en dan ping naar google.de dan staat er:

ping: google.de: Unknown host

weet iemand hoe ik dit moet veranderen?

misschien handig, de wrt54g heeft 192.168.1.1 als ip-adres
en de Asus wl500g heeft 192.168.1.150 als ip-adres.

Alvast heel erg bedankt

wiz
15-01-2008, 15:48
het lijkt erop dat jouw asus google.de niet kan vertalen naar een ip adres. Ik zou eens checken of de dns wel klopt voor je asus.

doe op je pc eens ping google.de, noteer dat ip adres, en doe dan in je telnet ping <ip adres van google.de>, werkt dat wel, dan weet je asus niet aan wie hij kan vragen welk ip adres google.de heeft.

Arbadelli
15-01-2008, 15:59
Oke, ik ben verder aan het stoeien geweest, nu de Asus ingesteld als Accespoint.

nu kan ik wel pingen 0% lost, dus dat is goed!

nu kijken of ik verder kom met het post-boot scriptje,

( dit is namelijk het punt waar ik gister de hele avond mee bezig ben geweest en mij dus ook niet gelukt is )

Ik ben een echte leek op dit gebied, maar met jullie kom ik er wel uit denk ik!

raas
16-01-2008, 14:28
Hoi,

Als je je asus in AP-mode draait zul je een nameserver toe moeten voeten aan je resolf.conf

Dit doe je in je post-boot script met:

echo "nameserver IP.OF.DNS.SERVER" > /etc/resolv.conf

de info komt uit de volgende thread:
http://www.wl500g.info/showthread.php?t=10307&highlight=resolv.conf
Sectie 4b. Startup scripts

Succes ermee.

avberk
17-01-2008, 10:13
FYI,
Nameserver gedoe hoeft niet meer met de laatste oleg firmware. DNS kan hier via webinterface worden ingevoerd.

raas
17-01-2008, 13:05
FYI,
Nameserver gedoe hoeft niet meer met de laatste oleg firmware. DNS kan hier via webinterface worden ingevoerd.

Kijk! nog mooier.. dat wist ik niet.. ik heb de laatste firmware nog niet geinstalleerd.. ik zag er de voordelen (nog) niet van in.
maar als het daar tegenwoordig kan, dan is dat heel mooi!

Arbadelli
21-01-2008, 19:48
Hallo allemaal,

ik heb het voor elkaar! Alles werkt perfect, ik heb de tut gevolgd, die in het engels. en daar heb ik mijn vragen verder gesteld.

maar heel erg bedankt voor jullie hulp