Heb je hem al eens gereset? Kun je hem wel met ping -t 192.168.1.1 bereiken? Als hij constant reboot is er meestal iets mis in de firmware of de instellingen daarvan.
Ed
Hallo,
Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb gisteren 6 uur besteed aan mijn router om er een svn client van te maken.
Mijn router: Asus WL500g Deluxe.
Ik ben toen begonnen met het mounten van een usb stick. Fdisk ging prima, alleen toen ik begon met het wijzigen van de post-boot ging het mis. Ik kreeg de usb stick niet aan de gang.
Ik dacht ik leeg dit post-boot en reboot. De router deed het nog prima. Alleen ik dacht.. ik begin met een schone lei, ik zet er een nieuwe oleg firmware op.
Ik heb 1.9.2.7-9 gedownload en geupload naar router. Na de restart kreeg ik "beperkte verbindingsmogelijkheden".. en dat bleef maar komen..
De oude er weer opgezet en toen de huidige oleg firmware er weer opgezet die wel werkte(de vorige keer). Dit is versie: 1.9.2.7-7f
Ook die werkt niet meer. zelfde probleem. Als ik naar de lichtjes kijk op de router dan lijkt het wel dat hij blijft restarten...
Dus de normale firmware van asus er opgezet, die werkt wel goed.
Als ik de normale (van asus firmware) een telnet verbinding wil maken krijg ik onderstaande:
C:\Users\Sharkoon>telnet 192.168.1.1
Er wordt verbinding gemaakt met 192.168.1.1...Kan geen verbinding met de host maken, op poort 23: De verbinding is mislukt
Ik heb ook wl500g-clear-nvram.trx en wl500g-recover.trx geprobeerd.. werkte ook niet.
Nu is mijn vraag:
1. hoe herstel ik de telnet sessies weer.
2. hoe kan ik oleg firmware er weer opkrijgen zodat ik wel weer een ipadres krijg toegewezen? En dus niet meer elke keer "beperkte verbindingsmogelijkheden."
Alvast bedankt!
Last edited by Sharkoon; 01-05-2008 at 12:03. Reason: aanvulling
Heb je hem al eens gereset? Kun je hem wel met ping -t 192.168.1.1 bereiken? Als hij constant reboot is er meestal iets mis in de firmware of de instellingen daarvan.
Ed
Ja ik kan wel pingen, als ik dd-wrt eropzet werkt het wel gewoon...
Hij blijft alleen constant resetten, en ipadres krijg ik niet toegewezen...
Ik heb al verschillende oleg firmwares geprobeerd. ook oudere. maar dit maakt niks uit.
Heb je ook geprobeerd om via de asus restore utility de oleg firmware terug te zetten? Begin eerst eens om de router in de restore functie te zetten (reset knop indrukken, en dan de stroom aansluiten, net zolang het eerste lampje gaat knipperen), dan dmv de restore util proberen de firmware terug te zetten. Na het terugzetten de router wederom resetten (30 sec. reset knop indrukken). MOET LUKKEN!
Ed
Vreemd genoeg heb ik dat al geprobeerd.
Ben toen overgestapt naar dd-wrt, maar daar had ik weinig schrijf mogelijkheden in de root. En ben nu succesvol overgestapt naar openwrt. werkt prima!!
Bedankt voor de reacties!
mvg Sharkoon.