Results 1 to 9 of 9

Thread: Asus wl-500g voor newbees

  1. #1

    Asus wl-500g voor newbees

    Ben jij net als ik een beginner en wil je alleen maar de router en windows file- sharing werkend hebben. Geen poespas ? Lees en post dan hier !

    Ik heb 4 dagen geleden de Asus wl-500gP (P van Premium) gekocht. Zit er mooi uit, maar werkt voor geen meter als je niet precies weet hoe het moet.

    Probleem 1:
    Anders dat bijv. de Sitcom kan de Asus niet zelf de HD partitioneren en formatteren. Dus: Eerst de HD in de USB doos bouwen en dan aan de PC hangen. Partitioneren... En dan...

    Probleem 2:
    NTFS formatteren natuurlijk dacht ik. Fout...
    NTFS werkt alleen voor lezen, niet voor schrijven. Als Windows gebruiker ben je dan overgeleverd aan FAT32. Gebruik het freeware progje "fat32format" om de disk te formatteren. Ik heb op die manier een 320GB Seagate geformateerd. OK, filmpje er knallen en kijken... eh...

    Probleem 3:
    De film van 714MB ging nog OK maar één van 716MB lukt niet (duurt heel lang en geeft dan melding dat de disk er niet meer is). Dit komt omdat de windows explorer ineens een hele bak ruimte probeert te reserveren. Ik heb het Norton commander - achtige progje "farmanager170.exe" gedownload en daarme lukt het wel.

    Probleem 4:
    Intussen overgegaan naar dd-wrt. Zou een volledige vervanging zijn voor de Asus formware en ziet er inderdaad super uit. Heeft standaard alleen geen USB ondersteuning. Ben je een newbie ? Laten liggen !!!

    Probleem 5:
    Net als ik eigenwijs geweest en toch dd-wrt gebruikt ? Goede kans dat je na het terugzetten van de Asus firmware niet meer kan inloggen ! Dit komt omdat dd-wrt de passwords ge-encript in de NV-RAM (Non Volatile RAM = RAM met batterijtje) zet dus je oude password is nu vuilnis... De oplossing hiervoor is het laden van een speciale firmware (ik geloof dat die 'clear ram'heet of zo).

    Probleem 6:
    Zo, hehe. Terug naar de oude 1.9.7.0 van Asus. Of nee... 1.9.7.2 eigenlijk maar dat kan alleen maar beter zijn. toch ?
    Mmmm. niet dus. Het beeld hapert als een gek bij het afspelen. 1.9.7.0 had dat niet...

    DE oplossing (voor mij tenminste)
    Na alle ellende met Asus firmware maar eens naar de Oleg firmware gekeken (Versie 1.9.2.7-7f). De formware ziet er precies zo uit als de Asus firmware, maar als je goed oplet zie je dat bepaalde menu's uitgebreider zijn.

    Ook hier een paar (kleine) probleempjes:
    Probleem 1:
    FTP werkt alleen met anonymous login (tenminste, zo lijkt het). Oplossing: Alle FTP opties aanzetten. Vergeet niet een gebruiker aan te maken. Afhankelijk van welke gebruiker je bent kom je in een andere directory terecht op je router. Dus moet je super user aanzetten om in de root terecht te komen.

    Probleem 2:
    Samba werkt niet. Ik heb alles netjes gedaan (LAN hostname ingevuld onder IPconfig, Onder SAMBA Demo mode --> yes. Hidden read-write share --> yes. en workgroup naam ingevuld. Maar ik zag hem nog steeds niet...
    Oplossing: De onder IPConfig ingevulde hostname bevatte een spatie. Houdt om te beginnen deze naam dus kort en simpel !

    OK, ik ben blij dat die van mij nu eindelijk goed werkt. Ik hoop dat mijn verhaal nuttig kan zijn voor iemand.

  2. #2
    gebruik je de download master, deze werkt bij mij namelijk niet (blijft op Queued staan).

  3. #3

    downloader gebruiken

    Ik gebruik de downloadmaster niet omdat ik gebruik maak van een ip-blacklist filter op mijn PC...
    Mocht je hem aan de gang krijgen laat het hier dan even weten hoe je het hebt gedaan.

    Success !

  4. #4

    Toch nog een probleem met Oleg

    De problemen zijn nog niet helemaal voorbij...
    Ik kan nu niet schrijven op mijn Samba share.
    "toegang geweigerd" zegt mijn Windows XP SP2.
    Iemand een idee ?
    Mijn instellingen staan in het eerste bericht van de thread...

    Bert

  5. #5

    problemen

    Hoi Ik heb hier precies het zelfde.
    Vista ziet hem wel , maar krijg geen toegang.

    Help !!!!

    thnx

  6. #6

    Schrijven op share lukt !

    De Oleg firmware gebruikt een z.g. "Hidden share" voor read write access.
    Die hidden share heet "\share$" in plaats van de "\share" die je ziet als je in je verkenner gaat klikken.

    Je kan op \share$ komen door Start-->Uitvoeren en dan "\\192.168.1.1\share$" te typen. Eigenlijk best slim, want de share is verder niet beveiligd.

    Bert

  7. #7

    Nu de webcam...

    Trust webcam gekocht. WB-3400T werkt niet. Krijg in preview zo'n blokje met een rood kruisje er in.
    Ik kan de driver ook niet aanpassen in de setup van de router. Na "finish" springt hij telkens terug naar PWC 9.0.2 (in plaats van OV51x).

    Geprobeerd met de Logitech (type onbekend, staat er niet op) van mijn zwager maar ook die doet precies het zelfde.

    Help...!?

    Bert

  8. #8

    Extra info...

    Hierbij een stukje uit de systemlog van de router...
    Apr 2 21:32:57 kernel: usb.c: USB disconnect on device 01:03.0-2 address 3
    Apr 2 21:33:11 kernel: hub.c: new USB device 01:03.0-2, assigned address 4
    Apr 2 21:33:11 kernel: usbaudio: device 4 audiocontrol interface 1 has 1 input and 0 output AudioStreaming interfaces
    Apr 2 21:33:11 kernel: usbaudio: device 4 interface 2 altsetting 1 channels 1 framesize 2 configured
    Apr 2 21:33:11 kernel: usbaudio: valid input sample rate 8000
    Apr 2 21:33:11 kernel: usbaudio: device 4 interface 2 altsetting 1: format 0x00000010 sratelo 8000 sratehi 8000 attributes 0x00
    Apr 2 21:33:11 kernel: usbaudio: registered dsp 14,3
    Apr 2 21:33:11 kernel: usbaudio: no mixer controls found for Terminal 2
    Apr 2 21:33:11 USB audio: attached

    Audio lijkt dus wel goed te gaan.
    Nu de video nog...

  9. #9

    En nog een beetje info...

    Na een reboot nog eens in de logfile gekeken...

    Jan 1 01:00:05 kernel: usb.c: USB device 2 (vend/prod 0x2116/0x320) is not claimed by any active driver.

    Volgens mij betekent dat dat ie niet wordt herkend (?)

    Andere webcam ?

Similar Threads

  1. Asus 500g knopen aan Asus 500g dlx
    By dolphs in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 5
    Last Post: 15-03-2007, 08:38
  2. WL-500gP and Asus support experience
    By Blezi in forum WL-500gP Q&A
    Replies: 6
    Last Post: 03-12-2006, 12:59

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •