Results 1 to 11 of 11

Thread: Dreambox mounten aan asus

  1. #1

    Dreambox mounten aan asus

    Ik heb een asus wl-500Gp en een dreambox 5620, ik zou deze graag aan elkaar willen koppelen is er iemand bekend hiermee.

    Ik heb het al geprobeerd door deze vanaf de dreambox op diverse manieren te mounten maar kom er niet uit, mijn linux kennis is beperkt dus alle informatie is welkom, alvast bedankt.

  2. #2
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Heesch, Netherlands
    Posts
    118
    Quote Originally Posted by 2fast4you View Post
    Ik heb een asus wl-500Gp en een dreambox 5620, ik zou deze graag aan elkaar willen koppelen is er iemand bekend hiermee.

    Ik heb het al geprobeerd door deze vanaf de dreambox op diverse manieren te mounten maar kom er niet uit, mijn linux kennis is beperkt dus alle informatie is welkom, alvast bedankt.
    Geen idee wat een dreambox is, en ook geen idee wat je voor firmware op je router hebt, etc...
    Wat ben je eigenlijk aan het doen...?
    Wellicht is een iets informatievere post handig? Het nl forum wordt wat minder gelezen, dus ik denk dat de kans groter is als je een goede post op het engelse stuk zet. (en ook op macsat.com ff kijken)

  3. #3
    Een dreambox is een sateliet ontvanger gebaseerd op linux kernel 2.6.9 in mijn geval.

    En op mascat.com ben ik reeds geweest kom hier echter niet verder.

  4. #4
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by 2fast4you View Post
    Een dreambox is een sateliet ontvanger gebaseerd op linux kernel 2.6.9 in mijn geval.

    En op mascat.com ben ik reeds geweest kom hier echter niet verder.
    die zeut is nogal populair bij onze oosterburen, maar wat meer info is zoiezo gewenst

    wat heb je, welke firmware, wat wil je bereiken
    en wat heb je zelf allemaal al gedaan

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  5. #5
    idd.. wat wil je ermee bereiken? Welk doel heb je om het aan elkaar te koppelen?

  6. #6
    Ik denk dat ik wel een idee heb... Ik ga het proberen, je hangt aan de asus een usb stick, of nog mooier een hard disk.
    Deze hard disk moet vervolgens benaderbaar zijn voor de dreambox (mount /dev/whatever in linux) in het LAN. Zodra de dreambox naar de hard disk kan schrijven of lezen dan is dat heerlijk om video op te nemen/ te streamen of mp3s af te spelen via de dreambox op de home cinema set .

  7. #7
    Na lang knutsellen en de sateliet fora en met name die voor de dreamboxen afsporen is het me gelukt.

    En inderdaad het doel is en was de usb harddisk welke is gekoppeld op de wl500gp te gaan gebruiken voor video opslag, de dreambox word hiermee dus tevens een harddisk recorder en via de pc is vervolgens weer alles op een dvd-tje te branden indien gewenst. Tevens is het nu mogelijk om de dreambox als een soort van mediacenter te gaan gebruiken, mp3 en in de toekomst divx.

    Allemaal bedankt voor de reacties en excuus dat ik zelf niet wat eerder heb gereageerd.

    O,ja voor de liefhebbers ik heb de laaste oleg firmware geinstalleerd

  8. #8
    2fast4you zou je eens kunnen uitleggen hoe je dat hebt gedaan .
    ik heb hier een 7025 en een wl-500gp met de laatste oleg firmware
    bvd

  9. #9
    2fast4you zou je eens willen laten zien hoe je de asus aan een dreambox hangt

    bvd teo1966

  10. #10
    Maak een map (dreambox) aan op de harde schijf die verbonden is met de asus router. Stel vervolgens de dreambox als volgt in via de web interface. ff rebooten en klaar


  11. #11
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    the hague
    Posts
    33
    Quote Originally Posted by Getyours View Post
    Maak een map (dreambox) aan op de harde schijf die verbonden is met de asus router. Stel vervolgens de dreambox als volgt in via de web interface. ff rebooten en klaar

    gewoon nfs gebruiken dus, met automounter werkt dat altijd soepeler

Similar Threads

  1. Mounten HD aan WL-500gP
    By vjdewit in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 4
    Last Post: 30-05-2007, 07:28
  2. WL-500gP and Asus support experience
    By Blezi in forum WL-500gP Q&A
    Replies: 6
    Last Post: 03-12-2006, 12:59
  3. Asus Upgrade User Friendliness?
    By Sebastian78 in forum WL-500gP Firmware Discussion
    Replies: 10
    Last Post: 14-11-2006, 23:14
  4. Dreambox mounten op wl500g usb hd
    By nextwave in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 0
    Last Post: 22-12-2005, 11:44

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •