Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 16 to 24 of 24

Thread: Downloaden van usb-connected hdd op WL-500gP extreem langzaam.

  1. #16
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Heesch, Netherlands
    Posts
    118
    Asus monitort hier niet, en al zeker niet in het dutch discussion gedeelte.
    Die software is open source, dus daar gelden over het algemeen andere regels.
    De router is nu eenmaal uitgevoerd met een chipset die niet zo heel snel is, en daardoor haal je niet de snelheden die je met de pc gewend is.
    In elk geval draait ook de asus firmware op linux, dus wellicht dat je met telnet eens in je logfiles kan neuzen. Kijk bv in de syslog.log
    120kB/sec is te traag, eens. Ik haal met mijn asus WL500GX ongeveer 2,5MB/s.
    Ik heb wel de nieuwste OLEG firmware erop staan. Ik zou (op een andere toon) eens op het engelse gedeelte navragen, wellicht kan iemand je daar helpen.

  2. #17
    Soms kunnen teleurgestelde mensen wat bot klinken.
    Ik wil Oleg's firmware niet draaien omdat die eea aan mogelijkheden mist. Daarnaast wil ik gewoon met de officiele firmwares werken.

    Downgraden naar de vorige firmware had geen enkele invloed...

    *een zeer teleurgestelde WL500gP user*

  3. #18
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Heesch, Netherlands
    Posts
    118
    Ik had met de originele firmware hogere snelheden dan jij, dat weet ik in elk geval zeker. Heb je ook al andere devices geprobeerd? USB stick, andere disk etc?

  4. #19
    Sorry voor de bump, maar moet ik nou zo vriendelijk zijn terwijl ik net voor 100 euro een router heb gekocht met wat extra mogelijkheden die totaal niet voeldoet aan wat ze pretendeerd te kunnen?

    Inmiddels ben ik teruggegaan naar de oude 1.9.7.0 firmware [gelukkig kon dat zonder gezever dat het ding al een hogere firmware had].
    De snelheden zijn nu voor zowel up als down zo'n 3MB/s, waar ik mee kan leven. Maar het zijn nog altijd geen snelheden wat de USB2.0 pretendeerd aan te kunnen via de router.
    Last edited by Phrea; 21-02-2007 at 23:53. Reason: Spelfouten, zullen nog wel meer in de post zitten, ben wat dyslectisch

  5. #20
    Quote Originally Posted by Phrea View Post
    Dit is het antwoord? Langzaam is langzaam?
    Ik heb godverdomme 100 euro betaald voor een router met USB aansluitingen, en dit is wat ik krijg? Troep?
    Ik ben redelijk kwaad atm ja, en ik neem aan dat Asus dit forum monitored en er dus ook evt wat mee doet, want zoals mijn snelheden gaan van en naar de usb-hdd zijn diep, dieper en diepst triest.

    Asus al proberen te bereiken, maar ik krijg geen antwoord op mijn emails.

    Kan iemand me uitleggen wat de verschillen in snelheid zijn [ivm lezen/schrijven van/naar de op de router aangesloten hdd's]?
    Ik kan met de huidige 'snelheden' _absoluut_niet_ leven.
    De support van asus is al sinds jaar en dag meer dan kl*te. Dat is ook de reden waarom ik jaren geen asus heb gekocht, noch mijn klanten asus verkoop. Nu toch maar weer eens gedaan... en vanuit jouw reactie opgemaakt; asus support is nog steeds bagger. In de handleiding staat alleen een nummer voor support voor in amerika, of ik heb met mijn neus gekeken. Op emails werd/wordt NIET gereageerd. Waar ter wereld (welke afdeling of groep dan ook) je ze ook naartoe stuurt. Dat is mijn ervaring tenminste. En er zijn er meer die die ervaring hebben. De pers reageren ze trouwens wel bijster goed op, dus er zijn wel degelijk mensen die iets aan "support" zouden moeten doen.

    Ik vind het erg jammer dat ik deze ervaring heb op moeten doen met hun, want de producten zijn over het geheel genomen niet slecht. Er zijn ook mensen die wel goede ervaringen schijnen te hebben met asus support maar mij is het nog nooit gelukt. Niet voor netwerkproducten en ook niet voor moederborden. Echt jammer. Misschien word het tijd dat iedereen die er niet uit komt een brief stuurt naar consumenten organisaties, of beter nog: de verschillende computerbladen. Dan kan er opeens wel gereageerd worden namelijk. Eigenlijk schandalig voor zo'n groot merk. Maar ja..... azie heh? Kzit ook al 4 maanden op een wasmachine van LG te wachten... Blech... doe mij voortaan maar weer philips ;-)
    Last edited by Compressor; 08-03-2007 at 09:46.

  6. #21
    Misschien toch ook waard om te vermelden:

    Ik heb hier twee machines staan die aangesloten zijn op de wlg. De ene is een oud ding met drie netwerkaansluitingen en een wifi aansluiting draaiende op vista ultimate. Ik heb het ding zelf net in huis en had vannacht wat via de BT-functie gedownload. Overigens ben ik over de snelheid van die functie die dat ding op het BT netwerk weet te bereiken niet zo te spreken. Daar ga ik nog wel wat speurwerk voor doen. Mocht iemand dat ook al hebben gedaan en een link naar een nuttig artikel/topic weten dan houd ik me warm aanbevolen. Anyway... de andere machine is een toshiba laptop (xp) en is via wifi verbonden met de wlg. Op de ene machine via een van de drie bedraadde aansluitingen kreeg ik het gedownloade (video) bestand op geen enkele manier gestreamed. Ja.... met 24 kb p/s. Via network neighbourhoud en via ftp. Exact hetzelfde bestand op de xp laptop -> no problems.

    Flashen naar een lagere firmware wacht ik nog even mee (ook de 1.9.7.2 hier) aangezien het via de laptop allemaal wel soepel verloopt, neem ik voor nu nog even aan dat het probleem op de vista machine ergens anders in zit. Maar als je de mogelijkheid hebt, test dat dan ook eens om te zien of het op een andere machine of via een andere netwerkaansluiting op dezelfde machine mogelijk wel goed werkt. Heel typisch dit namelijk.

    De BT snelheden zou ik graag wel wat aan veranderen. Helpt andere FW daar ook mee? Of zijn er andere threads hierover die jullie weten? Ik zou graag de instellingen willen wijzigen in het .conf bestand in de program files\asus wlg utilities map maar telkens als ik dat doe dan worden na het opstarten van de download master de gewijzigde parameters weer teruggezet naar de originele waardes.

  7. #22
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Netherlands
    Posts
    190
    Hoi hoi,

    Als ik hier alle problemen met de 500 serie lees ben ik blij dat ik voor t 'grote broertje' heb gekozen de wl700ge. Met de standaard firmware van ASUS was ook deze router dikke shit om t zo maar te zeggen.( 260 euries voor een hoop ellende--maar wel een interne 160Gb HDD)
    Na een en ander speurwerk was t sommige gelukt om openwrt firmware op de router te draaien en ik moet zeggen dit is voor de wl700ge een vooruitgang van 400%. Hij is nu stabiel als maar wat, draaid een webserver met php&mysql op redelijke snelheid en kan dan ook een 3 torrentjes naar binnen trekken op gemiddelde snelheidheden van 500 / 800 KB/s van private trackers.
    Als ik de webserver uitschakel kan ik zelfs 4-6 torrents downloaden
    hier een voorbeeldje van mijn 'vet' routertje http://back2basic.shacknet.nu
    Last edited by back2basic; 08-03-2007 at 12:44.

    Openwrt or Custom Firmware on asus? - http://wl700ge.hezik.nl/ - Http://wl700g.homelinux.net

    My ASUS collection: WL500gp(80GB usb-hdd - Running OpenWrt Kamikaze 7.09) | WL700gE(250GB - Running OpenWrt Kamikaze 8.09rc1)

  8. #23
    hebben die dingen niet toevallig hetzelfde cputje erin zitten? Moet toch ook op de 500 kunnen dan?

    ik moet eerlijk zeggen dat ik behoorlijk teleurgesteld ben in de torrent functionaliteit. Ik had echt verwacht dat de heren van asus daar meer werk van zouden hebben gemaakt. Zeker als je het in de marketingstrategie naar voren werpt als een van de speerpunten. Op mijn site komt dit verhaal dan ook te staan. En aan mijn klanten zal ik nog steeds geen asus adviseren. Dan maar weer linksys of anders desnoods sitecom, maar asus..... pffffffffffff... taiwanese troep man. Echt zut.... maar toch... ik zou graag willen dat die zut de torrentjes wat soepeler oppakt. Ik hoef geen 6 torrents tegelijk binnen te halen. Als ie er maar 3 pakt vind ik het best. Al zou ie er maar 1 pakken. Zolang het maar op de max snelheid is. En DAT is dus niet zo. Ik ben een beetje uitgeneust nu met deze firmware dus ga straks of morgen even naar een eerdere versie flashen. Kijken of de torrents dan wel sneller willen.

    Als je in de downloadmaster bekijkt wat de torrents aan het doen zijn dan staan ze vaak in de queued stand. Terwijl 2 tellen later het ding opeens met tig KB aan het downloaden is om vervolgens weer naar queued te springen...

    Toch leuk te zien wat de techniek allemaal nog in petto heeft voor ons. Niet? Moet je nagaan wat er over 20 jaar voor leuks is. En dan de bedenkend at electra er pas een jaar of 120 "actief" is in onze westerse wereld.

  9. #24
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Netherlands
    Posts
    190
    Quote Originally Posted by Compressor View Post
    hebben die dingen niet toevallig hetzelfde cputje erin zitten? Moet toch ook op de 500 kunnen dan?
    De specificties va n de 500 serie weet ik niet precies maar de 700 is een 300MHz met 64 MB ram en helaas maar een kleine flash van 2MB

    Openwrt or Custom Firmware on asus? - http://wl700ge.hezik.nl/ - Http://wl700g.homelinux.net

    My ASUS collection: WL500gp(80GB usb-hdd - Running OpenWrt Kamikaze 7.09) | WL700gE(250GB - Running OpenWrt Kamikaze 8.09rc1)

Page 2 of 2 FirstFirst 12

Similar Threads

  1. linuxrc bug? - WL-500g not booting from usb drive with hub
    By daniel632 in forum WL-500g Custom Development
    Replies: 5
    Last Post: 14-03-2012, 15:28
  2. Unstable boot from USB
    By Tamadite in forum WL-500g Q&A
    Replies: 6
    Last Post: 20-08-2008, 15:19
  3. WL500g 2 USB Drucker und ein LPT
    By Trebron in forum German Discussion - Deutsch (DE)
    Replies: 1
    Last Post: 27-01-2006, 23:48
  4. Wl500g > 2 USB and 1 LPT Printer
    By Trebron in forum WL-500g Q&A
    Replies: 0
    Last Post: 27-01-2006, 22:17
  5. Please help... USB HDD doesn't work
    By jirina42 in forum WL-500g Q&A
    Replies: 6
    Last Post: 05-01-2006, 19:04

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •