Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 24

Thread: Downloaden van usb-connected hdd op WL-500gP extreem langzaam.

  1. #1

    Downloaden van usb-connected hdd op WL-500gP extreem langzaam.

    Hoi,

    Heb al heel wat afgezocht, maar kan niet vinden wat nu precies de oplossing zou kunnen zijn.
    Uploaden naar een usb-connected hdd [Seagate 250gig formatted naar ext3] op de router vanaf 1 van mijn pc's naar de hdd gaat nog wel [ik kan opzich wel leven met een max van nog geen 3MB/s], maar het downloaden van files van de hdd gaat _echt_heel_langzaam_ [120KB/s max], en daar kan ik niet mee leven.
    Er hangt nu 1 hdd aan, en ik wil er nog een tweede dezelfde Seagate aan hangen.
    Ik wil hem niet alleen als pure storage gebruiken, maar wil er ook media als video op zetten, die ik dan gewoon vanaf de hdd aan de router op mijn pc kan bekijken, en dat gaat niet met 120KB/s uiteraard.

    De snelheid is iig wel redelijk stabiel, want alle proggies die ik heb geprobeerd om naar de hdd te ftp'en [Windows verkenner, IE, Opera, Firefox, SmartFTP, heb zelfs dos geprobeerd] geven dezelfde trieste snelheid van zo'n 120KB/s aan.
    De firewall/scanner [BitDefender IS] op de pc waar ik het heen wil downen uitzetten heeft geen enkele invloed.

    Alvast bedankt voor jullie hulp !

    Owja, sysinfo:
    WL-500gP [met 1.9.7.2 firmware]
    Windows 2000 Pro SP4 [op alle connected pc's]
    Het geheel is bedraad, dus ik doe het _niet_ via wifi

  2. #2
    Als je even verder kijkt op het forum (NL en GB) dan zul je zien dat dit een makke is van de huidige firmware.

  3. #3
    Ja ok, dat heb ik ook gelezen, maar 120KB/s max van de usb hdd downloaden...?
    Heb vanalles gelezen, maar zulke 'snelheden' niet echt.

  4. #4
    Tja, lagzaam is langzaam. Je zult denk ik geen truc vinden die jouw verbinding sneller maakt. Ook de overige snelheden zijn irritant langzaam...

  5. #5
    En hoe is het met de snelheid als ik terug zou gaan naar 1.9.7.0?
    Overigens is zowel mijn verbinding als mijn netwerk redelijk snel.

  6. #6
    Dit is het antwoord? Langzaam is langzaam?
    Ik heb godverdomme 100 euro betaald voor een router met USB aansluitingen, en dit is wat ik krijg? Troep?
    Ik ben redelijk kwaad atm ja, en ik neem aan dat Asus dit forum monitored en er dus ook evt wat mee doet, want zoals mijn snelheden gaan van en naar de usb-hdd zijn diep, dieper en diepst triest.

    Asus al proberen te bereiken, maar ik krijg geen antwoord op mijn emails.

    Kan iemand me uitleggen wat de verschillen in snelheid zijn [ivm lezen/schrijven van/naar de op de router aangesloten hdd's]?
    Ik kan met de huidige 'snelheden' _absoluut_niet_ leven.

  7. #7
    Quote Originally Posted by Phrea View Post
    Dit is het antwoord? Langzaam is langzaam?
    Ik heb godverdomme 100 euro betaald voor een router met USB aansluitingen, en dit is wat ik krijg? Troep?
    Ik ben redelijk kwaad atm ja, en ik neem aan dat Asus dit forum monitored en er dus ook evt wat mee doet, want zoals mijn snelheden gaan van en naar de usb-hdd zijn diep, dieper en diepst triest.

    Asus al proberen te bereiken, maar ik krijg geen antwoord op mijn emails.

    Kan iemand me uitleggen wat de verschillen in snelheid zijn [ivm lezen/schrijven van/naar de op de router aangesloten hdd's]?
    Ik kan met de huidige 'snelheden' _absoluut_niet_ leven.
    Zeker een beginner op PC gebied... Zo niet: agressie-therapie.
    Dan moet je zeker niet uit je dak gaan als het antwoord je niet bevalt en een ander merk router kopen. Bezint eer ge bemint (oftewel eerst genoeg info inwinnen en dan pas kopen).

  8. #8
    Mwa, je zou me idd een beginner kunnen noemen.
    Mensen die al 10 jaar online zijn noemen mij een gevorderde. Ofwel, ik zit al heel wat jaren online [15+ jaar] en ben zeker niet gediend van dit soort onzin antwoorden.
    Gezien je manier van antwoorden schat ik je op een tiener, en kan ik zeggen dat toen jij nog aan de boob van je moeder lag ik al pc's aan het modden was.

    Maar goed, ff iemand die wel een serieus en bevredigend antwoord kan geven? [EddieZ mag zich even stil houden]

    Mocht je [ EddieZ ] toch nog commentaar hebben, zou je dat dan via PM willen doen, zodat het forum verschoond blijft van bullshit?
    Last edited by Phrea; 30-01-2007 at 02:14.

  9. #9
    heb je ook al eens de firmware van Oleg geprobeert, om zo te kijken of het an de firmware van de router ligt? Je kunt altijd nog terug naar andere firmwares. Ps let op bij de firmware van oleg zit bittorent functie en enekel ander functies er niet in.

    Veel succes.

  10. #10
    Quote Originally Posted by Phrea View Post
    Mwa, je zou me idd een beginner kunnen noemen.
    Mensen die al 10 jaar online zijn noemen mij een gevorderde. Ofwel, ik zit al heel wat jaren online [15+ jaar] en ben zeker niet gediend van dit soort onzin antwoorden.
    Gezien je manier van antwoorden schat ik je op een tiener, en kan ik zeggen dat toen jij nog aan de boob van je moeder lag ik al pc's aan het modden was.

    Maar goed, ff iemand die wel een serieus en bevredigend antwoord kan geven? [EddieZ mag zich even stil houden]

    Mocht je [ EddieZ ] toch nog commentaar hebben, zou je dat dan via PM willen doen, zodat het forum verschoond blijft van bullshit?
    Ook je inschattingen zijn verre van vlekkeloos. En '15 jaar online zijn' staat niet synoniem aan 'gevorderde'.

    Het antwoord wat je gekregen hebt is geen onzin antwoord, maar slechts een weergave van de realiteit (zie de vele posts op dit forum over dit onderwerp). Het lost je probleem niet op en dat is nog geen reden om het een onzin antwoord te noemen. Je eigen taalgebruik is ronduit aggressief en de wijze waarop je blijkbaar geen genoegen kunt nemen met een 'fait accompli' getuigt van zeer onvolwassen gedrag.

    Dus mod eens wat minder aan een PC en mod wat meer aan je eigen ontwikkeling.
    Last edited by EddieZ; 30-01-2007 at 16:33. Reason: typo

  11. #11
    Ok, ik ben wat pissed op dat ding.
    Er lijkt geen oplossing voor te zijn, anders dan downgraden [en dan vraag ik me af hoe de snelheden dan zijn]. Ben zwaar teleurgesteld in dat ding.
    Temeer omdat ik vorig jaar al een Netgear SC101 had gekocht, om als nas te dienen [was eik dus gewoon een san], en ook die oplossing was verre van wat je van zoiets mag verwachten.
    Excuus voor het 'agressieve' gedrag, maar, zoals je inmiddels hebt begrepen ben ik behoorlijk gefrustreerd.

  12. #12
    Ik neem aan dat Asus deze site/forum monitorred, je zou dan toch verwachten dat ze asap met een verbeterde firmware uitkomen, niet?

    Again, sorry als ik aggressief overkom, was niet de bedoeling, ook de persoonlijke aanval was niet nodig, maar ik ben ZO gefrustreerd door deze router...
    Last edited by Phrea; 31-01-2007 at 22:34. Reason: Hey, handig deze extra feature, typo edit.

  13. #13
    No hard feelings.

    In eerdere firmware was de LAN/USB snelheid geen probleem, opportunistische verwachting is dat het probleem in de volgende fw opgelost zal worden.
    Helaas is fw updating (release mangement) niet gebaseerd op een enkele fix en zal men een aantal zaken willen combineren.

    Met de oudere releases mis je echter niet veel features/bugfixes.

  14. #14
    Thanx.

    Ok, dus als ik mijn router terug flash naar 1.9.7.0 dan zullen de snelheden NAAR en VAN de hdd-aansgesloten-op-router verbeteren?
    Ik kan _echt_ niet geloven dat met de 1.9.7.2 firmware ik maar @ 120KB/s kan downloaden van de hdd die eraan hangt. Echt niet, ik vind dat zoiets belachelijks he.

    Ik hoop echt dat Asus deze site monitorred [zal toch wel] en ze dit soort problemen lezen en ermee aan het werk zijn/gaan?

  15. #15
    Van de vorige fw zijn mij geen klachten omtrent snelheid bekend. Let er wel op dat een USB 1.0 disk tegen de beperking van de USB 1.0 interface aanloopt, ondanks dat de Asus USB 2.0 compatibel is. De disk blijft dan max op USB 1.0 snelheid werken

    Ze zullen ongetwijfeld op de hoogte zijn. Of het ook (snel) in een oplossing resulteert is de hamvraag.

    Alternatief is de Oleg firmware, maar dan zou ik ok gelijk een cursusje Linux doen als ik jou was.

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. linuxrc bug? - WL-500g not booting from usb drive with hub
    By daniel632 in forum WL-500g Custom Development
    Replies: 5
    Last Post: 14-03-2012, 16:28
  2. Unstable boot from USB
    By Tamadite in forum WL-500g Q&A
    Replies: 6
    Last Post: 20-08-2008, 16:19
  3. WL500g 2 USB Drucker und ein LPT
    By Trebron in forum German Discussion - Deutsch (DE)
    Replies: 1
    Last Post: 28-01-2006, 00:48
  4. Wl500g > 2 USB and 1 LPT Printer
    By Trebron in forum WL-500g Q&A
    Replies: 0
    Last Post: 27-01-2006, 23:17
  5. Please help... USB HDD doesn't work
    By jirina42 in forum WL-500g Q&A
    Replies: 6
    Last Post: 05-01-2006, 20:04

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •