Results 1 to 6 of 6

Thread: HD vragen

HD vragen

Hallo,

Ik ben van plan oom een WL500g aan te schaffen. Echter ik heb een paar vraagjes?
    1) Onder Linux moet je een schijf mounten moet dat bij deze router ook of kan ik een externe HD er gewoon in pluggen en verwijderen. Ik wil er namelijk onder andere een imagetank aan hangen die dus niet altijd geconnect hoeft te worden.
    2) Kan je via een USB hub meerdere HD aan een USB poort hangen van de router.

Al vast bedankt voor de moeite

1). De wl500 draait linux, en dus moet je disk gemount worden. Echter, dit is een automatisch process. Zodra er een usb "mass storage" device wordt gevonden wordt er gekeken of er een fat32 partitie te vinden is. Zo ja, dan wordt die gemount, mits je in de config hebt aangegeven dat je de FTP server wilt gebruiken.
    Als je dan een fat32 partitie hebt zal deze gemount worden en zal de ftp server worden gestart.
    Ik meen dat dit ook zo werkt op het moment dat je samba hebt geconfigureerd, maar daar heb ik geen ervaring mee.
    Voor het verwijderen heb ik nog nergens iets gevonden waarmee je die disk kan unmounten, ik volsta met het verwijderen van de usbdisk, en da's tot nog toe niet mis gegaan.
    2). Ja, aan mijn WL500 hangt een usb hubje met daaraan een usb printer en een memory stick. Je kan er dan nog meer disks aanhangen, maar die zul je wel met de hand moeten mounten.

Ik heb de mijne nu bijna 2 jaar, en nog geen dag spijt van gehad dat ik em gekocht heb.

Thumbs up Aanvulling...

Aanvulling: wat betreft het mounten van samba-shares op de WL500g, bijvoorbeeld om de inhoud van een netwerkhardeschijf voor uPNP toegangelijk te maken, dat gaat niet met de standaard danwel met Oleg's firmware.
    Ik ben momenteel de optie van X-WRT aan het testen. Dit is modulaire firmware waarmee ik eindelijk de mogelijkheid hoop te krijgen om van de WL500g een uPnP server te maken die bestanden kan streamen vanaf een hardeschijf die elders in het netwerk hangt.

Kortom: het via de USB poort aansluiten van een HDD of geheugenstick is geen enkel probleem (houdt er wel rekening mee dat de HDD dan 24x7 draait).
    Ik heb geen ervaring met het aansluiten van 2 USB sticks, wél met dezelfde situatie als Wiz: 1 stick en een USB printer, en dat werkt inderdaad prima.

Wat betreft je twijfels over de aanschaf: ik heb zelden een router gezien waarvan de firmware zó breed ondersteund wordt. Zeker als je wat meer thuis bent in de *nix omgeving dan kun je er kleine wonderen mee verrichten.

JaDi.

instelligen voor FTP

Als ik jullie zo lees ben ik echt een leek. Wie kan mij stap voor stap aangeven hoe ik een ext hd aan mijn asus hang en die vanaf internet door mijzelf te benaderen is?
    Ik hoop op een reactie,

LelyBob

De HDD kan je gewoon aansluiten en zoals er al gezegd is moet de FTP Server functie aanstaan en dan wordt ie automatisch gemount. Vervolgens ga je in de webinterface naar USB APPLICATION -> FTP Server dan kun je daar accounts aanmaken en instellingen maken. Ga dan naar status dan zie je onder WAN Interface IP Adres staan. Onthoud dat ip adres of schijf het op.
    Vervolgens ga je naar NAT Settings -> Virtual server en dan vul je het volgende in:
    port range: 20:21
    Local IP: 192.168.1.1 (dit is het standaard IP van je router)
    Local Port: 21
    Description: extra info kun je hier invullen
    Dan moet je in je modem ook nog wat zettings veranderen maar dan moet ik eerst even weten wat voor een modem je hebt.
    Last edited by MHz; 07-01-2007 at 14:21.
    My Router Specs:

Model: ASUS WL500G Deluxe
    Firmware Version: 1.9.2.7-7G (OLEG)

indien je upnp hebt aanstaan hoef je geen poorten te forwarden. en als je slim bent kun je een account nemen bij ddns.org, en kun je via een naam de hardeschijf van buitenaf bereiken. Let wel op het beste kun je de schijf ext3 formateren ivm betere recovery van datat bij uitval