Results 1 to 3 of 3

Thread: [HOWTO] WL-500g bridgen met Tele2 / DV-201AMR

  1. #1

    [HOWTO] WL-500g bridgen met Tele2 / DV-201AMR

    Een paar maanden geleden ben ik overgestapt op het Tele2 Compleet pakket. Zoals de meesten wel zullen weten wordt bij dit pakket een Davolink DV-201AMR modem geleverd met een zwaar gecastreerde webinterface.

    In eerste instantie had ik dan ook mijn WL500g bedraad op dit modem aangesloten om zodoende mijn verbinding hiermee te beheren, maar omdat er ergens een draadbreuk in is gekomen vond ik het tijd worden om te kijken of ik geen draadloze bridge kon aanleggen.

    Als start heb ik dit topic genomen om te kijken of een bridge uberhaupt wel mogelijk was. Dit bleek geen probleem te zijn, alleen werd met deze methode mijn Davolink weer de gateway en dat wilde ik niet. Ik ben dus verder gaan kijken naar de mogelijkheden.

    Als eerste bleek dat de Davolink standaard in een hybrid modus draait (AP + WDS); ik kon namelijk een bridge aanleggen en tegelijk nog verbinding krijgen via het modem.

    Verder bleek het niet uit te maken in welke 'Operation Mode' de WL-500g staat; zowel in Gateway, Router en Access Point mode kreeg ik de bridge voor elkaar.

    Als laatste blijkt de WL-500g ook gewoon in Hybrid mode een bridge te kunnen maken.

    Het enige wat echt van belang lijkt te zijn is dat de extended mode op 'bridge' staat.

    Op dit moment heb ik de boel als volgt draaien:

    Davolink DV-201AMR:
    - DHCP server (dit is helaas niet uit te zetten, maar maakt ook weinig uit)
    - MAC adres van WL-500g in MAC list
    - MAC filter restrict mode: allow
    - DMZ naar WL-500g

    WL-500g
    - vast IP adres
    - gateway: IP van DV-201AMR
    - operation mode: Gateway
    - AP mode: Hybrid
    - extended mode: bridge
    - MAC adres van DV-201AMR in bridge list
    - MAC adressen van clients in MAC adress list

    Mijn Davolink deelt dus nog wel de IP adressen uit, maar de verbinding met het internet en het draadloze netwerk worden nu volledig beheerd door de WL-500g.

    Wel moet ik nog even kijken hoe het zit met port forwarding en dergelijke en een WEP installeren, maar tot nu toe draait het allemaal als een zonnetje

  2. #2
    Sorry dat ik deze oude topic naar boven haal maar ben momenteel ook bezig mijn wl500g te bridgen met de davolink modem.
    Echter bij het invoeren van het MAC adres van de WL500g (dit adres staat achterop de router) krijg ik de melding dat het ongeldig is.

  3. #3

    Question asus WL-500gP V2

    Beste leden,

    Ik heb een tele2 multimedia modem Davolink DV-2020 waar mijn internet en telefonie op binnen komt.
    Nu heb ik hier altijd een Asus WL-500g achter gehad die als bridge en wireless werkte met 2 Dreamboxen waarvan een wireless via een Asus WL-300g en de andere via een utp kabel een PS3 ook bekabelt en de computer ook bekabelt.
    Nu heeft mijn Asus WL-500g het begeven en heb ik een nieuwe Asus WL-500gP V2 gekocht.

    Nu Het probleem
    Als ik mijn computer op de Davolink aansluit werkt mijn internet.
    Nu sluit ik mijn Davolink op mijn Asus WL-500gP V2 en hier mijn computer en teven draadloos mijn laptop maar krijg ik geen verbinding met internet.
    Ik heb het ook al geprobeerd met de EZsetup van Asus waarna deze aangeeft dat alles ingesteld is maar ik kan niet op internet.
    (Voor mijn Davolink in te stellen moet ik deze wel eerst op mijn computer aansluiten, waarna hij zichzelf insteld en ik internet heb.
    Daarna koppel ik hem dus los en lus ik hem naar de Asus WL-500gP V2 waarna ik geen verbinding krijg.
    weet iemand een oplossing?

    mvg

    John

Similar Threads

  1. VPN en NAS problemen met WL700gE
    By ralam in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 5
    Last Post: 19-08-2006, 10:48
  2. Help helemaal radeloos met SAMBA
    By Bigluis in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 4
    Last Post: 17-04-2006, 20:07
  3. WL550gE probleem met wireless
    By SignoVinces in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 6
    Last Post: 05-03-2006, 20:56
  4. wie helpt mij met beveiliging wl 500g?
    By Reb in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 4
    Last Post: 08-12-2005, 16:20
  5. tale of a sad 500g owner
    By oferlaor in forum WL-500g Q&A
    Replies: 1
    Last Post: 15-10-2004, 15:27

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •