Results 1 to 7 of 7

Thread: Ingebouwde FTP server vanaf WAN beveiligen?

  1. #1

    Ingebouwde FTP server vanaf WAN beveiligen?

    Hoi,

    Heb net mijn nieuwe WL-500gP deels aan de gang. De FTP op de lan werkt prima en kan d.m.v. een wachtwoord geopend worden.

    De FTP server (ingebouwde server in WL-500) is ook prima te bereiken vanaf internet, je kunt hem prima benaderen ZONDER wachtwoord, dus anoniem, en je kan uploaden en downloaden. Ik wil graag dat de gebruikers van internet moeten inloggen met een wachtwoord.

    Hoe doe ik zonder OLEG software, gewoon met de normale firmware?

    Misschien een stomme vraag, maar ik kon dit specifiek niet op het Forum vinden.

    Alvast bedankt
    Ed, Stockholm Sweden

  2. Volgens mij kan het niet eens. Maar wat houd je tegen om Oleg te installeren? Je oude configuratie veranderd er niet door namelijk?

  3. #3
    Ik dacht dat dit beestje toch wel een FTP service kan draaien met een fatsoenlijke login van buitenaf. Ik ben totaal niet op de hoogte van de Oleg software dus voor ik ga ombouwen wil ik dus zeker zijn dat het niet kan

    Ed

  4. #4
    RTFM Pagina 23 van de manual.

    Maak eerst een (paar) gebruikers aan.

    Even aangenomen dat je een USB drive [ik heb een USB 1GB stick van €20] erin zit en dat je daarop een paar dierctories hebt gemaakt.
    Definieer een paar USB shares, en ken daar gebruikers aan toe.

    Bij FTP vanaf WAN krijgt een gebruiker met wachtwoord de eerste share te zien waarop ie rechten heeft. Dus even puzzelen wat een zinnige volgorde is.
    Gebruiker Guest = anonymous FTP.

    Werkt bij goed (op een bugjes in CIFS/Samba mbt. datum/tijd info), maar da's een ander verhaal.

    Suc6 L1

  5. #5
    ga het meteen proberen. Thanks! Ik laat horen of het werkt

    Ed

  6. #6
    Het werkte, en toen weer wat minder veilig. Ik denk dat er wat bugs inzitten.
    Ineens kon Guest (=anonymous) weer overal bij, terwijl ie niet de lijst stond van shares.

    Voor de veiligheid kun het beste eerst share maken (die dus bovenaan staat) en daarop Guest ReadOnly rechten geven. Een willekeurige gebruiker komt dan daar terecht, daarna de Share maken voor de gebruikers die je wel ergens wilt toelaten.

    Dat werkt nu wel redelijk, maak ook intern benaderen is de beveiliging minder, de PC waarop ik nu zit (Win98) komt een niveau hoger in de Workgroup terecht, naar beneden gaat ie bij diverse subdirs wel om een id/wachtwoord vragen, maar eigenlijk dat ie gelijk door moeten gaan.

    'k moet maar eens uitzoeken waar ik met m'n bugs terecht kan bij Asus.

    CU Luno

  7. #7

    aan de gang gekregen

    OK, na veel klooien heb ik het aan de gang. De beveiliging werkt blijkbaar niet bij de NTFS en bij de memory stick. Nu een stuk harddisk eraan gehangen dat FAT32 gepartioneerd is, een folder aangemaakt op de disk en em gedeeld. Heb verschillende gebruikernamen aangemaakt en dat werkt prima. GUEST staat niet op de lijst en anonymous kom je er ook niet in! Gebruik de laatste standaard software van ASUS. In "share nodes" staat onder network neighborhood mode de "apply rules in share node list" aangeklikt en onder FTP mode staat "login to the first matched shared node" aangeklikt. Onder "share node list" staat de aangemaakte folder op de harddrive geselecteerd, met de respectieve gebruikers. Onder NAT setting bij Virtual Server (virtual server list) staat poort 21 geforward. De local IP is het adres van mijn internet provider (static IP). Je kunt nu in Internet Explorer uploaden en downloaden vanaf welke computer dan ook. Het enige probleem is nu nog als ik grote (350mb-->>) files wil oversturen (of in IE of FlashFXP) dan gaat het ONTZETTEND langzaam. Downloaden van de server ging met 87kbytes per seconde terwijl max upload 1mbit is. Niet zo slecht dus.

    gr
    Ed

Similar Threads

  1. Gameserver
    By blingbling in forum WL-500gP Q&A
    Replies: 2
    Last Post: 17-07-2006, 15:37
  2. FTP Server
    By roque69 in forum WL-500g Q&A
    Replies: 5
    Last Post: 06-06-2006, 15:41
  3. FTP server bereikbaar via WAN
    By dva78 in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 3
    Last Post: 28-04-2006, 15:52
  4. FTP server op wl500g-dlx niet bereikbaar vanaf internet
    By Sawilla in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 16
    Last Post: 19-12-2005, 09:37

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •