Results 1 to 11 of 11

Thread: Port forwarding icm Speedtouch 510i

  1. #1

    Unhappy Port forwarding icm Speedtouch 510i

    Problemen met Port Forwarding / NAT configuatie met Asus WL500g i.c.m. Speedtouch 510i

    De internetverbinding wordt via de modem (ST510i) doorgestuurd naar de Asus WL500g maar lukt maar niet om hier de poorten vrij te kunnen geven en bijvoorbeeld niet een zgn. "high ID" te kunnen verkrijgen in Emule


    Ben benieuwd wie kan helpen..

    Gr. Gerben
    Attached Images Attached Images    
    Last edited by Antiloop; 15-08-2006 at 11:50. Reason: plaatjes aan thread gehangen, gelieve geen externe locaties gebruiken

  2. #2
    Niemand???

  3. #3
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Netherlands
    Posts
    1,308
    Ik ken de speedtouch niet, maar heb je die als bridge ingesteld?

    En over eMule: weet je zeker dat die twee poorten voldoende zijn? http://www.emule-project.net/home/pe...c&topic_id=122

    Volgens mij moet je alle UDP poorten forwarden (veiligheidsrisico?).

    Edit: Nog een link: http://www.emule-project.net/home/pe...c&topic_id=125

  4. #4
    Op je speedtouch moet je de poorten forwarden naar je router, niet direct naar het IP van je pc. Je router zal het dan weer door forwarden naar je PC.

    Makkelijker is om je router als default server op te geven in de speedtouch (Op het zelfde scherm, maar dan op het derde tabblad.

    Remco

  5. #5
    Het kan een stuk makkelijker. Ik gebruik succesvol eMule (met HighId) met deze combi.

    Stap 1. Plugin zowel je pc/laptop als je Asus router in de poorten van de 510i, login op de admin pagina van de 510i en zorg ervoor dat het ip wat de router toegedeeld krijgt een vaste, niet verlopende lease is. (Je kan ook de MAC adres waarde hard in de leasetabel zetten). Haal ook alle poortforwards uit de tabel.

    Stap 2. Ga in de admin pagina van de 510i naar de default server tab. Vul hier het eerder vastegestelde ip nummer in.
    Alle verzoeken worden nu doorgestuurd naar het ip van je router.

    Stap 3. Sluit nu je pc/laptop aan op je Asus router en login op de admin pagina van je Asus router. Forward nu de juiste poorten naar ip adres van je pc/laptop. (dit ip kan je het beste ook statisch in de tabel van je Asus router zetten!, zie stap 1)

    Succes.
    Last edited by cimarron; 15-08-2006 at 13:07.

  6. #6
    Bedankt voor jullie reacties, alleen begrijp ik niet waar ik welke waarde moet invullen bijvoorbeeld in de admin pagina van de router,
    zou je misschien voor elke stap schermprintjes willen toevoegen 't is voor mij anders niet te doen...

    @ralam: default server in de 510i op 192.168.1.1 instellen en restarten houdt nog steeds low ID dus werkt niet helaas,

    @cimarron,
    kun je het instellen het ip lease address en de port forward in de asus router stap voor stap toelichten, het liefst met schermprintjes ik vind gewoon heel vervelend dat ik geen poorten open kan zetten in mijn draadloze netwerk...

    BVD

    Gerben
    Last edited by User007; 15-08-2006 at 19:59.

  7. #7
    Je zult een combinatie van wat cimarron en ik zeiden doen.

    Dat 192.168.1.1 adres is niet het adres waar de 510 je router op ziet. Je router heeft namelijk 2 ip adressen, 1 voor de computers die aan de router hangen (op de LAN/WIFI poorten) dat is het 192.168.1.1 adres dat je gebruikt om van je computers op de router te komen.

    Maar naar de 510 heeft het een ander adres. Als je op de dhcp pagina van de 510 kijkt, kun je daar een scherm vinden genaam dhcp server leases (iets in die trant) Je krijgt dan een lijst met alle computers die van de router een ip adres hebben gekregen. 1 daarvan (waarschijnlijk de enige in de lijst) zal actief zijn en dan kun je die met 1 klik op dat scherm vast zetten, zodat de lease nooit verloopt. Je weet dan ook meteen het IP adres dat je router heeft dat je in het default server scherm moet zetten.


    Remco

  8. #8
    Sorry, maar kom er nog steeds niet helemaal uit...
    thomsom speedtouch510i en asus wl-500g

    router is verbonden via één van de lan poorten van de modem, is dit dan de bridge opstelling??

    Er zijn toch vast wel meer mensen die voor p2p programma's poorten moeten forwarden en gebruik maken van modem en router combinatie..

    Heb achterhaald dat IP adres van de 510i 10.0.0.150 is en deze geprogrammeerd in de router,
    echter blijft Emule nog steeds lowID geven..

    Moet ik nu de router forwarden naar de modem of andersom en moet ik nog de specifieke poorten (TCP 4662 en UDP 4672) in de modem programmeren...
    Moet ik UPnP ook uitschakelen in de 510i en ASUS WL500g

    Wie oh wie kan me alsnog helpen..

    BTW) Software firewall gebruik ik niet en XP firewall is ook uitgeschakeld


    Schermprintjes toegevoegd voor verdere toelichting.
    Attached Images Attached Images    

  9. #9
    Quote Originally Posted by User007 View Post
    Sorry, maar kom er nog steeds niet helemaal uit...
    thomsom speedtouch510i en asus wl-500g

    router is verbonden via één van de lan poorten van de modem, is dit dan de bridge opstelling??

    JA Aannemend dat je de Asus via een LAN poort input ontvangt van de Speetouch.

    Er zijn toch vast wel meer mensen die voor p2p programma's poorten moeten forwarden en gebruik maken van modem en router combinatie..

    Heb achterhaald dat IP adres van de 510i 10.0.0.150 is en deze geprogrammeerd in de router,
    echter blijft Emule nog steeds lowID geven..

    Moet ik nu de router forwarden naar de modem of andersom en moet ik nog de specifieke poorten (TCP 4662 en UDP 4672) in de modem programmeren...
    Moet ik UPnP ook uitschakelen in de 510i en ASUS WL500g

    Wie oh wie kan me alsnog helpen..

    BTW) Software firewall gebruik ik niet en XP firewall is ook uitgeschakeld


    Schermprintjes toegevoegd voor verdere toelichting.
    Wat werkt wel?
    Mijn config is heel eenvoudig: Speedtouch 546 als ADSL modem in standaard routermodus, firewall en PnP aan met een vast IP aan LAN aansluiting.
    Vervolgens de Asus aangesloten via de Asus WAN ingang als Home gateway, firewall uit, UPnP aan en wel de IP range van de Asus aangepast, nl. een ander subnet (192.168.0.x, de speedtouch gebruikt de standaard 192.168.1.x range). Werkt al s een speer, geen problemen mee.

    Als alles goed zit werkt UPnP voor de port forwarding op de Asus en niet op de speedtouch. Hiervoor koppel je eenvoudig in de Speedtouch een rule aan de uitgaande poort waarin je gebruikte poorten (UDP, TCP of beide) van de P2P aangeeft.

  10. #10

    Post Handleiding

    In deze handleiding leg ik uit hoe je een configuratie tot stand kan brengen met een Alcatel 510(i) modem en een WL-500gP router waarbij de laatste funcioneert als router en firewall. Je Alcatel modem zal gewoon in de standaard modus (PPPoA) draaien dus niet Bridge, Spoof of een andere setup.
    Aansluitend behandel ik het zogenaamde "Port Forwarding", succesvol services als FTP, HTTP, eMule laten draaien op een pc aangesloten op je Asus router.

    Belangrijk! Reset zowel de Alcatel modem als de Asus router in de default fabriekswaarden. Een aangepaste, niet standaard configuratie zal mogelijk voor onverwachte problemen zorgen. Raadpleeg de handleiding van je modem en router.

    Begin vervolgens met het aansluiten van je apparaten.

    - vanuit LAN1 poort MODEM naar WAN poort van je ROUTER
    - vanuit LAN1 poort ROUTER naar netwerkkaart van je PC

    Zet dan alles een voor een aan in deze volgorde:
    1. modem, wacht even en dan
    2. router, wacht even en dan
    3. PC

    Je PC krijgt een ip adres in de range van je ROUTER (192.168.1.x), welke op zijn beurt een ip adres krijgt in de range van je MODEM (10.0.0.x).

    -------------------
    1. INSTELLEN MODEM
    -------------------
    Nu gaan we inloggen in de MODEM. Ga naar http://10.0.0.138

    Ga naar [Advanced] - [DHCP]
    Je ziet dan zoiets als dit (zie afbeelding):


    Je ziet een Client ID (MAC adres) welke een IP adres heeft toegewezen gekregen van het modem. Dit Client ID is je router. Immers, de router is het enige apparaat aangesloten op je modem. Onthoudt dit IP adres!
    Je moet er nu voor zorgen dan dit ip adres gelockt wordt (je lockt de lease). Je wilt immers dat alle verzoeken die straks vanuit het internet binnen komen naar een vast ip adres op je netwerk worden doorgestuurd. Klik op de button [Lock] en daarna op [Save All].
    Nu zal je router altijd hetzelfde IP adres krijgen toegewezen (in mijn geval 10.0.0.1)

    Ga nu naar het menu [NAPT], tabblad [Default Server]. Zie afbeelding:


    Vul hier je IP adres in die je zojuist gelockt hebt. Vergeet niet op [Save All] te klikken. Sluit nu je browser.
    Default Server wil zeggen dat het modem alle verzoeken van internet doorstuurt naar het ingevoerde ip adres. Je zou eigenlijk kunnen zeggen dat de router functionaliteit van het modem is uitgeschakeld.

    -------------------
    2. INSTELLEN ROUTER
    -------------------
    Je router krijgt nu alle verzoeken van internet doorgestuurd van je modem.

    Nu gaan we inloggen op je router. Ga naar http://192.168.1.1.
    Je zult nu een wizard te zien krijgen (je hebt de router immers ge-reset). Kies voor de standaard "Cable Modem or other connection type that gets IP automatically." en laat verder alles op default waarden staan (WAN ip wordt automatisch verkregen van je modem)
    Wanneer de wizard klaar is zal de router rebooten.
    Na reboot ga je er voor zorgen dat je PC altijd hetzelfde IP adres krijgt toegewezen. (Klinkt dat niet bekend in de oren?)

    Ga naar het menu [IP Config] - [DHCP Server]
    Een stukje naar beneden scrollen en je ziet de titel Manually Assigned IP List. Hier zet je met de hand het MAC adres van je PC in, met een IP adres in de range van je ROUTER (192.168.1.x). Zie afbeelding hieronder:

    Note: Ik maak gebruik van het Oleg firmware. Jouw scherm ziet er misschien iets anders uit met de standaard Asus firmware.

    Het MAC adres kan gevonden worden met het commando IPCONFIG/all (Start Menu, Uitvoeren..., CMD)
    Welk adres je hier invult maakt niet zoveel uit. Als je het maar in de range van je router doet. (Ik heb gekozen voor 192.168.1.10)
    Reboot de router.
    Je moet nu ook het ip adres van je PC releasen. Je kan dit het simpelste doen door je computer te rebooten.

    Nu gaan we poorten forwarden. We zijn er bijna...

    Ga naar menu [NAT Setting] - [Virtual Server]
    Hier zie je een lege lijst bij Virtual Server List
    Hier gaan we de poorten van eMule instellen. Het zijn er in totaal 3 stuks. Ook ander poorten kunnen hier worden toegevoegd (http, ftp). Zie afbeelding hieronder:


    We gebruiken dus het IP adres welke de PC krijgt VAN DE ROUTER! In mijn geval 192.168.1.10. Welke poorten jouw applicatie (eMule) gebruikt weet ik niet. Vul ze naar je eigen smaak in.

    Vergeet niet je router nogmaal te rebooten nadat je op FINISH hebt geklikt.

    Het zo nu moeten werken!
    Last edited by cimarron; 27-08-2006 at 17:37.

  11. #11

    Heel erg bedankt!!

    Cimarron,

    Beetje late reactie, maar ben een tijdje op vakantie geweest..
    '
    Heel erg bedankt voor het maken van deze duidelijke en goed te begrijpen handleiding,
    't is me nu eindelijk gelukt om een HIGH ID te verkrijgen in eMule!

    Vriendelijke groet,

    Gerben a.k.a. User007

Similar Threads

  1. Replies: 3
    Last Post: 01-11-2014, 13:16
  2. Problems with port forwarding
    By User007 in forum WL-500g Q&A
    Replies: 0
    Last Post: 04-08-2006, 16:53
  3. Need help with Wl500g and port forwarding
    By ikir in forum WL-500g Q&A
    Replies: 0
    Last Post: 28-01-2006, 13:58
  4. Port Forwarding of ben ik gehacked?
    By houthak in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 2
    Last Post: 08-01-2006, 22:24
  5. Firmware v1.9.2.7 CR1 [Oleg]
    By Oleg in forum WL-500g Firmware Releases
    Replies: 53
    Last Post: 13-04-2005, 23:26

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •