Results 1 to 8 of 8

Thread: WL-500gP met gehacked Speedtouch Home modem van Planet

  1. #1

    Question WL-500gP met gehacked Speedtouch Home modem van Planet

    Hallo,

    Ik ben sinds 4 dagen de eigenaar van een WL-500gP. Ik ben inmiddels 3 avonden bezig geweest om mijn netwerk te configureren maar zonder succes (ik ben een "netwerk dummy" ). Nu hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

    Om een en andere te verduidelijken heb ik een afbeelding toegevoegd van het gewenste netwerk:



    Ik heb een gehacked Alcatel Speedtouch Home ADSL modem waardoor het modem constant verbonden/ingebeld is bij Planet (heb een fixed IP adres). Ik wil graag de WL-500gP gebruiken als DHCP en DNS server (i.p.v. het ADSL modem = huidige situatie).

    Mijn vragen:
    1) Moet ik kiezen voor "Home Gateway", "Router" of "Access Point" ? Wat is eigenlijk het verschil ?
    2) Moet ik (in Quick Setup) kiezen voor "Cable Modem...", "PPPoE", "PPTP" of "ADSL that uses Static IP" ?
    3) Afhankelijk van vraag 1 of 2; moet de kabel uit het modem bij de WL-500gP in een LAN of WAN aansluiting ?
    4) Afhankelijk van vraag 1 of 2; op welke instellingen moet ik letten bij het configureren ?
    5) Afhankelijk van vraag 1 of 2; welke instellingen moet ik aanpassen in het ADSL modem ?

    Bij voorbaat dank voor het meedenken.

    Perry

  2. #2
    Perry,

    Een paar antwoorden op je vragen.

    Zelf heb ik bijna twee jaar gewerkt met de configuratie die jij hebt, tot volle tevredenheid.

    Het beste is om het getweakte Speedtouch Home modem (dus eigenlijk een Pro) ongemoeid te laten. Ik bedoel, laat het werken zoals je ermee tot nu toe gewerkt hebt. Ik vermoed dat het ook als DHCP-server geconfigureerd stond; laat dat zo. Er hoeft in de Speedtouch verder niets geconfigureerd te worden.

    Stel de ASUS in als een access point. Ik gebruik daartoe niet de quick-setup maar configureer de ASUS zelf via de menu instellingen; de vraag over cable en PPPoE etc. krijg je nu niet meer. De kabel die van de Speedtouch komt stop je in de WAN-poort van de ASUS.
    Als het goed is krijgt de ASUS een IP-adres van de Speedtouch. De PC's die je vervolgens op de ASUS aansluit krijgen dan ook hun IP-adressen van de Speedtouch.

    Ik hoop dat ik je hiermee op weg geholpen heb en dat je nu zelf weer een eind verder kunt komen.

    groet,
    Alfred

  3. #3
    Hoorna,

    Bedankt voor de tip. Ik heb het uitgeprobeerd en alles werkt nu perfect!

    Perry

  4. #4

    Exclamation Oppassen met deze configuratie

    Ik heb het ook al een tijdje zo draaien: modem (getweakte SpeedTouch Home) gewoon zijn klussen laten doen (DHCP etc) en router als Access Point configureren. Maar dat heeft ook nadelen: het modem maakt nu gewoon deel uit van je LAN en volgens mij heb je dan bijvoorbeeld niets meer aan de firewall van de router. Of heb ik het mis ?

  5. #5
    Dat klopt. Is dat erg? Je speedtouch heeft toch een firewall?

  6. #6

    Helaas

    Nee, de Speedtouch Home heeft geen firewall aan boord, dat is juist het probleem. Maar ik kwam nog wel een link tegen om het modem naar een Speedtouch 510 te tweaken en daar dit wel een firewall in , dus misschien moet ik dat maar eens proberen. Ik zie nog wel.
    Last edited by martin72; 29-07-2006 at 13:47.

  7. #7

    Cool Toch voor elkaar: Speedtouch op WAN

    Binnenkort ik een kleine how-to op dit forum zetten, maar ik vertel maar vast dat het mij toch gelukt is om mijn getweakte ST Home modem op de WAN poort van mijn WL-500gP aan de gang te krijgen. Kern van de truuk is:
    Kies in de router bij WAN instellingen Static IP en kies vervolgens een eigen ip-adres aan de WAN kant, bijvoorbeeld 10.0.0.150 met als default gateway het ip van je router.
    Wireless connecties: default gateway je routeradres kiezen.
    Als je op je router een webservertje wilt draaien, stel dan op het ST modem een port forwarding in naar het WAN adres van je Asus router.

    Meer info volgt, heb nu helaas even geen tijd.

    BR

    Martin.

  8. #8
    Na een laptop aangeschaft te hebben leek mij de WL500gP een goede router om in huis te hebben. Zo gezegt zo gedaan, maar nu kan ik tot op heden nog met geen enkele mogelijkheid verbding krijgen. Wireless werkt gewoon goed met het laptop en hij ziet de andere pc 's ook. Alleen om internet verbinding te krijgen lukt het voor geen meter. Nu heb ik jullie aanwijzingen opgevolgt, maar ook dat lukt niet.

    Is er iemand die mij mogelijk op weg kan helpen?? En is er misschien al een uitgebreide tutorial om de router zo in te stellen dat die werkt.

    Ook mijn Home Speedtouch modem is gehacked naar de pro versie, alleen binnen mijn netwerk werkte ik met een statisch ip adres inplaats van dat DHCP.

    Hoe kan ik dat nu wel aanzetten en welke handelingen moet ik nu precies in de router doen om internet binnen het netwerk werkend te krijgen.

    Hoop op een paar goede reacties,

    Bij voorbaat bedankt alvast !

    Streng

Similar Threads

  1. ASUS WL500G deluxe ftp met Speedtouh 510 modem
    By MHz in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 3
    Last Post: 12-04-2006, 16:29
  2. Router met Modem router
    By arcostrop in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 4
    Last Post: 29-03-2006, 09:54
  3. WL550gE probleem met wireless
    By SignoVinces in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 6
    Last Post: 05-03-2006, 21:56
  4. Speedtouch USB modem op Asus WL500G
    By erikvanrossem in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 0
    Last Post: 07-02-2006, 14:17
  5. Planet Internet And Alcatel Speedtouch Home
    By Faberic in forum WL-500g Q&A
    Replies: 1
    Last Post: 22-06-2004, 21:40

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •