Results 1 to 15 of 15

Thread: Snelheid

  1. #1

    Talking Snelheid

    Hoi ASUS vrienden,

    Ik heb een vraag over snelheid.

    Mijn twee peecees zitten via een gig switch met cat 6 kabels en gig netwerkkaarten vast aan een asus wl500g.

    Een van de dudes van mycom vertelde dat alle verbindingen via de router gaan en dus dat mijn netwerk tussen de peecees toch 100mbit haalt ipv 1000mbit vanwege de traagheid van mijn router.

    Das toch raar?

    Thanks.

    Sebastiaan

  2. #2
    Wanneer je router een 100mbit switch heeft is dat zeker niet raar. Deze zal nooit op 1000mbit z'n werk doen.

  3. #3

    Waarom?

    Maar waarom kopen mensen dan gigabyte switches en netwerkkaarten als ze door hun router toch geen gigabyte netwerk kunnen maken?

  4. #4
    Quote Originally Posted by sebastiaankop
    Maar waarom kopen mensen dan gigabyte switches en netwerkkaarten als ze door hun router toch geen gigabyte netwerk kunnen maken?
    Niet iedereen gebruikt routers. Je kan gewoon een gigabit switch hangen aan verschillende pc's, deze zullen, mits voorzien van gigabit netwerkkaartjes, op volle snelheid communiceren.
    Omdat jou router dus geen gigabit verbindingen ondersteunt, hoogstens 100mbit, zal het hele netwerk op deze snelheid werken (immers, alle verkeer moet langs de router). Ik denk dat je ook routers hebt die wel gigabit verkeer aan kunnen.

  5. #5
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    ik denk dat het jouw een beetje verkeerd uitgelegd wordt

    het is heel simpel totaal gezien is de traagste verbinding de zwakste schakel
    en dat is in dit geval, de WAN poort

    omdat jij misschien een gigabit netwerk hebt wil niet zeggen dat je 1000Mbit snelheid hebt van internet


    maar wat je wellicht wil weten is dit (wat ze dus verkeerd uitleggen bij mycom..)

    je pc's zijn verbonden met de gigabit switch, deze gigabit switch is verbonden met de wl500g

    de pc's hebben dan gewoon 1000Mbit verbinding met elkaar (pc1 <> pc2) het feit dat er een WL500g aan de gigabit switch hangt met een 100Mbit poort zal niet de snelheid van de andere apparaten op de switch omlaag halen

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  6. #6
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by cimarron
    Niet iedereen gebruikt routers. Je kan gewoon een gigabit switch hangen aan verschillende pc's, deze zullen, mits voorzien van gigabit netwerkkaartjes, op volle snelheid communiceren.
    Omdat jou router dus geen gigabit verbindingen ondersteunt, hoogstens 100mbit, zal het hele netwerk op deze snelheid werken (immers, alle verkeer moet langs de router). Ik denk dat je ook routers hebt die wel gigabit verkeer aan kunnen.
    routers met een gigabit switch bestaan inderdaad gewoon (de Asus RX3141 bijvoorbeeld)

    echter klopt je bewering niet wat je hierboven zegt, of je legt het een beetje verkeerd uit

    intern verkeer hoeft niet langs de router, dit zal via de gigabit switch rechtstreeks naar de juiste gigabit poort 'geswitched' worden

    tenzij een van die pc's op de WL500g router hangt en dus op een 100Mbit poort bijv..

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  7. #7
    Quote Originally Posted by Antiloop
    intern verkeer hoeft niet langs de router, dit zal via de gigabit switch rechtstreeks naar de juiste gigabit poort 'geswitched' worden

    tenzij een van die pc's op de WL500g router hangt en dus op een 100Mbit poort bijv..
    Je hebt helemaal gelijk. Router zit inderdaad niet tussen de pc's.
    En uitleggen blijft een kunst...

  8. #8

    Thumbs up Hartelijk dank !

    Hartelijk dank voor jullie uitleg en help !

    Ik ben helemaal geen power user in kennis en ervaring dan, gewoon een simpele home user, maar ik vind wat je allemaal kan doen met de computer zo leuk. Met name netwerken. Dat je bestanden kan delen.

    Op dit moment heb ik dus twee peecees (mijn vrouw en ik) met gigabit netwerkkaarten en cat 6 kabels aan een edimax 4 poorts gigaswitch. Dit gaat naar de wl500g. Aan de wl500g heb ik nog een kiss dp600 en een playstation2. Op de usb poort van de asus zit een wd dual option backup 320 schijf. De wanpoort van de asus gaat naar een arris tuchstone telephony modem (die zit bij een UPC extreme account).

    Ik ben nu lekker aan het spelen met de firmware van oleg 7e, de laatste, en ik heb het, met veel pijn en moeite, via de web interface, het samba gebeuren aan de praat gekregen. Het lukte me niet om FTP werkend te krijgen op de standaard firmware van asus. Nogmaals, ik ben geen power user qua kennis, maar een enthousiaste hobbyist die graag wat wil leren.

    Wat nog niet geheel wil lukken, ook niet met de onderwerpen op het forum, is een map aan maken vanuit windows op de samba share. Samba wordt gezien maar als ik een map maak krijg ik access denied.

    Nogmaals hartelijk dank,

    Sebastiaan (enthousiaste hobbyist)

  9. #9

    Uitleg MyCom

    P.S. Ik dacht bij de uitleg van MyCom inderdaad ook dat het wat raar was dat het verkeer via de router moest gaan als er een switch tussen zit. Dat zou namelijk betekenen dat het netwerk bijna altijd traag gaat aangezien niet veel mensen beschikken over een gigabit router.

    Maar die man van MyCom was redelijk overtuigend. Dusssss...

    Thanks !

  10. #10
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by sebastiaankop
    P.S. Ik dacht bij de uitleg van MyCom inderdaad ook dat het wat raar was dat het verkeer via de router moest gaan als er een switch tussen zit. Dat zou namelijk betekenen dat het netwerk bijna altijd traag gaat aangezien niet veel mensen beschikken over een gigabit router.

    Maar die man van MyCom was redelijk overtuigend. Dusssss...

    Thanks !
    je moet maar net de juiste personen treffen bij een mycom(en alle anderen zaken)

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  11. #11
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    ik begrijp dat je FTP niet eens werkend krijgt?

    zitten er toevallig 'cardreaders' oid in die WD ?

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  12. #12

    Smile WD dual option backup

    Hoi Antiloop,

    Wat ontzettend attent dat jij altijd zo snel en kundig reageert op mijn (hopeloze) vragen. Je bent echt een beetje een steun en toeverlaat bij mij (en volgens mij ook op dit forum want ik zie dat je heel veel mensen helpt).



    De schijf heeft geen cardreader of zo. Er zit wel een knop op om backups te maken maar die heb ik nooit gebruikt. Volgens mij moet ik dan in windhoos XP een pakketje installeren dat weer geheugen vreet om op die knop te reageren.

    Het is gewoon een 320 gig externe usb2 schijf.

    Ik blijf het raar vinden dat ik samba via de web interface en later met wat rommelen via telnet aan de praat krijg. Ik zie de share maar ik kan geen mappies aanmaken op die schijf. Raar toch?

    Groetjes,

    Sebastiaan.
    Last edited by sebastiaankop; 07-07-2006 at 14:33.

  13. #13
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by sebastiaankop
    Hoi Antiloop,

    Wat ontzettend attent dat jij altijd zo snel en kundig reageert op mijn (hopeloze) vragen. Je bent echt een beetje een steun en toeverlaat bij mij (en volgens mij ook op dit forum want ik zie dat je heel veel mensen helpt).



    De schijf heeft geen cardreader of zo. Er zit wel een knop op om backups te maken maar die heb ik nooit gebruikt. Volgens mij moet ik dan in windhoos XP een pakketje installeren dat weer geheugen vreet om op die knop te reageren.

    Het is gewoon een 320 gig externe usb2 schijf.

    Ik blijf het raar vinden dat ik samba via de web interface en later met wat rommelen via telnet aan de praat krijg. Ik zie de share maar ik kan geen mappies aanmaken op die schijf. Raar toch?

    Groetjes,

    Sebastiaan.
    ben degene die dit forum lang geleden leven in heeft geblazen en tot nu bestaat het nog steeds

    betreft de hdd heeft deze toevallig een NTFS partitie?

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  14. #14

    Cool Partities

    Op dit moment weer NTFS.

    Eerst had ik er een ext3 partitie op vanwege de router. Dit heeft niks veranderd aan het sharing probleem.

    Wel gezien en geopend in xp. Kon alleen geen directory maken.

  15. #15
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by sebastiaankop
    Op dit moment weer NTFS.

    Eerst had ik er een ext3 partitie op vanwege de router. Dit heeft niks veranderd aan het sharing probleem.

    Wel gezien en geopend in xp. Kon alleen geen directory maken.
    als je ext3 formatteert moet je soms eenmaal 'chmod 0777 /tmp/harddisk' doen

    ntfs zal zoiezo niet gaan werken

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

Similar Threads

  1. Maximale snelheid router?
    By joozju in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 12
    Last Post: 03-09-2006, 16:09
  2. wlan download snelheid veel te laag
    By arnold in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 1
    Last Post: 27-11-2005, 16:19
  3. Externe harde schijf aansluiten
    By Beaupol in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 15
    Last Post: 24-08-2005, 21:55
  4. Internet snelheid halveert bij meerdere USB devices
    By Jethro in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 2
    Last Post: 07-08-2005, 10:35
  5. Asus WL500g deluxe datatransfer snelheid
    By Ted in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 11
    Last Post: 18-05-2005, 20:49

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •