Results 1 to 12 of 12

Thread: WL500gP met Speedtouch 510i, bridge/spoof

  1. #1

    WL500gP met Speedtouch 510i, bridge/spoof

    Ik heb vorige week de WL-500g Premium aangeschaft na in een aantal fora (forums ) gelezen te hebben dat het wel een goed apparaat was.
    Bij thuiskomst gelijk alles aangesloten. Enigzins bevreest om een lange (en warme) namiddag bezig te zijn met de configuraties, ging ik aan de slag.
    UTP van de Speedtouch 510i vanuit de meterkast naar boven en in de WAN poort van de router. PC bekabeld aangesloten op LAN1 van de router. PC opgestart en ip gecheckt, netjes 195.168.1.2 gekregen. Internet proberen... ja hoor, dat werkt ook!!
    Daarna de laptop opgestart in de luie tuinstoel, netwerkje zoeken, verbinding gemaakt en ja hoor, ook op internet. Dat werkte ook perfect!

    Ik was erg verbaasd dat alles in een keer goed werkte. Zo erg verbaasd dat ik de forums nog maar eens open en eens extra goed lees wat voor problemen mensen soms hebben met hun modem/router configs. Nu begin ik zelfs te twijfelen (gek dat je na al die jaren moeizame computer config opeens een perfect apparaat tegenkomt zodat je het niet meer vertrouwt...).

    Zie ik iets over het hoofd? Moet ik de ASUS wizard starten en de router instellen op PPtP of oE of iets anders (maak gebruik van Planet adsl)? Modem op Bridge misschien? Nu maak ik toch gebruik van de router functie van zowel Speedtouch als WL-500gP? Eigenlijk wil ik alleen de router functie van de WL-500gP gebruiken.
    Last edited by cimarron; 03-07-2006 at 15:14.

  2. #2
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    als je niets speciaals ingesteld hebt op je speedtouch maak je veelal gebruik van '2 routers' hiervoor moet je hem inderdaad in bridge mode instellen

    ik zelf heb gebruik gemaakt van DHCP Spoof (speedtouch 546) met een of ander INI filetje wat ik aan het adsl modem moest voeren

    bij DHCP spoof hoef je niets te veranderen aan je WL500gP hiervoor staat deze dan standaard al goed ingesteld

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  3. #3
    Ok, dus wat ik zoek is DHCP Spoofing. Even gezocht naar de mogelijkheden. Ik begrijp dat met DHCP spoofing het modem z'n externe ip adres direct doorstuurt naar pc/router welke op LAN poort zit? En als ik 2 LAN poorten op de Speedtouch 510i bezet heb? Krijgen die beide een extern ip?
    Heeft de configuratie zoals ik die nu heb ook nadelen? Welk voordeel heeft DHCP Spoofing?

  4. #4
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by cimarron
    Ok, dus wat ik zoek is DHCP Spoofing. Even gezocht naar de mogelijkheden. Ik begrijp dat met DHCP spoofing het modem z'n externe ip adres direct doorstuurt naar pc/router welke op LAN poort zit? En als ik 2 LAN poorten op de Speedtouch 510i bezet heb? Krijgen die beide een extern ip?
    Heeft de configuratie zoals ik die nu heb ook nadelen? Welk voordeel heeft DHCP Spoofing?
    als je 1 router wilt gebruiken zul die het werk moeten laten doen, en dus alles op die ene router aansluiten

    nee je pc's op je speedtouch moet je aansluiten op je wl500gP en niet op de speedtouch

    met de config welke je nu hebt kun je problemen krijgen met de toegang tot internet, maar hoeft niet.

    DHCP spoofing is eigenlijk gelijk aan bridging..

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  5. #5
    Is dit stiekem een zelfde post als op tweakers? http://gathering.tweakers.net/forum/...sages/1142976/

    Spoofing voor een wl-700g lijkt niet te werken.. voor een 500gp heb ik daardoor ook twijfels..

  6. #6
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by BarBaar
    Is dit stiekem een zelfde post als op tweakers? http://gathering.tweakers.net/forum/...sages/1142976/

    Spoofing voor een wl-700g lijkt niet te werken.. voor een 500gp heb ik daardoor ook twijfels..
    waarschijnlijk werkt DHCP spoofing wel, echter routeert deze niets dan
    maar krijgt wel netjes het IP toegewezen met een niet-standaard gateway (deze gateway komt ook niet voor in de routing tabel)

    als iemand dit kan bevestigen graag (oplossing bestaat namelijk, de wl500gp zou dan wel werken wanneer je een firmware van Oleg gebruikt)

    ps. ik heb een speedtouch 546 met DHCP Spoof (weetniet of dit hetzelfde is als SIP Spoofing?) werkend met een WL500g
    echter vereist dit wel de firmware van Oleg, waarin een fix is verwerkt op mijn verzoek
    Last edited by Antiloop; 04-07-2006 at 22:29.

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  7. #7
    Quote Originally Posted by Antiloop
    waarschijnlijk werkt DHCP spoofing wel, echter routeert deze niets dan
    maar krijgt wel netjes het IP toegewezen met een niet-standaard gateway (deze gateway komt ook niet voor in de routing tabel)
    Jep! De WAN-interface krijgt idd een 80.x.x.x adres en een gateway van 195.x.x.x (default gateway voor (xs4all) adsl)..

    Pingen vanuit het interne netwerk naar buiten lukt niet, de LAN-interface geeft "destination unknown"... terwijl het pingen van de WAN interface zelf wel lukt

    hier staat alles wat uitgebreider

    Lijkt er dus op dat je het probleem kent!

  8. #8
    Quote Originally Posted by BarBaar
    Is dit stiekem een zelfde post als op tweakers? http://gathering.tweakers.net/forum/...sages/1142976/

    Spoofing voor een wl-700g lijkt niet te werken.. voor een 500gp heb ik daardoor ook twijfels..
    Klopt, dan weet je ondertussen ook de uitkomst..
    't Is me net gelukt middels DHCP Spoofing.

  9. #9
    Quote Originally Posted by Antiloop
    waarschijnlijk werkt DHCP spoofing wel, echter routeert deze niets dan
    maar krijgt wel netjes het IP toegewezen met een niet-standaard gateway (deze gateway komt ook niet voor in de routing tabel)

    ...
    ps. ik heb een speedtouch 546 met DHCP Spoof (weetniet of dit hetzelfde is als SIP Spoofing?) werkend met een WL500g
    echter vereist dit wel de firmware van Oleg, waarin een fix is verwerkt op mijn verzoek
    Inderdaad, zoals BarBaar al zegt, alles wordt netjes overgenomen door de 500gP/700g, alleen de routing erna klopt niet. Geen internet toegang voor clients op de router.
    Ik zat er toch al over na te denken om Oleg firmware erop te zetten. Dit in verband met media server mogelijkheden. Is dat een grote klus/ingewikkeld? Wat zijn jou bevindingen? Nog meer voordelen aan de Oleg firmware?

  10. #10
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    ik krijg denk ik morgen antwoord van Asus, heb ze zojuist op de hoogte gesteld met de oplossing

    je kunt eventueel het probleem zelf tijdelijk 'verhelpen'
    door deze commando's in de Admin page uit te voeren

    http://192.168.1.1/Main_AdmStatus_Content.asp

    Code:
    route add -host 195.190.249.52 eth1
    route add default gw 195.190.249.52
    mocht de gateway afwijken deze zelf veranderen, deze is van KPN Direct-Adsl

    helaas niet aanwezig in de WL700gE, en mogelijk ook niet in de WL500gP

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  11. #11
    Die http://192.168.0.2/Main_AdmStatus_Content.asp is alleen voor een 500gp, I guess?

  12. #12
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by BarBaar
    Die http://192.168.0.2/Main_AdmStatus_Content.asp is alleen voor een 500gp, I guess?
    op de wl700ge is deze pagina niet aanwezig helaas..

    je kunt eventueel proberen het gateway adres toe te voegen in de route tabel:

    Network/Host IP Netmask Gateway Metric Interface
    195.190.249.52 255.255.255.255 0.0.0.0 0 WAN

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

Similar Threads

  1. speedtouch 510 -- asus 500
    By irule in forum WL-500g Q&A
    Replies: 2
    Last Post: 12-09-2006, 16:29
  2. WL550gE probleem met wireless
    By SignoVinces in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 6
    Last Post: 05-03-2006, 20:56
  3. Speedtouch 516I en FTP
    By johnbronsgeest in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 0
    Last Post: 31-01-2006, 06:55
  4. WL500g met speedtouch op WAN port ?
    By marcelgl in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 3
    Last Post: 02-08-2005, 21:09
  5. WL-500g + speedtouch 510i
    By arjanvr in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 4
    Last Post: 09-06-2005, 15:57

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •