Results 1 to 6 of 6

Thread: vreemde IP adressen van WL500gx

  1. #1
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    Heeze (NL)
    Posts
    6

    vreemde IP adressen van WL500gx

    Ik heb een nieuwe WL500gx geinstalleerd. Aanvankelijk ging alles een dagje goed maar de wireless verbinding blijkt niet meer gemaakt te kunnen worden. Met de vaste verbinding gaat overigens alles goed.
    De laptop (met een draadloze verbinding) geeft wel aan dat er een sterk signaal is, maar een verbinding wordt niet gemaakt. Nu blijkt het IP adres dat de router geeft steeds in de range 169.254.*.* te liggen. Na allerlei pogingen duikt steeds weer een IP adres uit deze range op.

    De router heeft als IP adres 192.168.1.1. Op de vaste lijnen geeft hij juiste IP adressen, maar niet op de draadloze verbinding.
    Een ander IP adres aan de router geven (192.168.1.100) heeft niets geholpen.

    Iemand enig idee met welk probleem ik hier te malen heb?
    Overigens gebruik ik de geroemde 1.9.2.7-6b firmware.

    Cor

  2. #2
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    Den Bosch
    Posts
    24
    Misschien een ander kanaal proberen, de asus schakelt niet zo gemakkelijk over op een vrij kanaal.

  3. #3
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    Heeze (NL)
    Posts
    6
    Quote Originally Posted by jacktheripper
    Misschien een ander kanaal proberen, de asus schakelt niet zo gemakkelijk over op een vrij kanaal.
    Ik ben al overgeschakeld van auto naar 11 maar dat leverde niets op.

  4. #4
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    veel kans dat je sleutel niet overeenkomt

    de 169. is een automatisch IP van windows indien deze geen IP via DHCP toegekent krijgt, wat dus duid op het feit dat je wireless verbinding niet goed is (encryptie die niet overeenkomt bijv..)

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  5. #5
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    Heeze (NL)
    Posts
    6

    encryptie probleem

    met 64 bits WEP blijkt het wel te werken, niet op 128 bits. Dat is toch wel vreemd. Zou dat toch iets te maken kunnen hebben met de hardware in de router?

    Cor

  6. #6
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by corpernot
    met 64 bits WEP blijkt het wel te werken, niet op 128 bits. Dat is toch wel vreemd. Zou dat toch iets te maken kunnen hebben met de hardware in de router?

    Cor
    lijkt me niet

    heb je het probleem al bij je wireless kaart gezocht?

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

Similar Threads

  1. torrent op de wl500gx
    By wilco02 in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 12
    Last Post: 23-09-2005, 18:44
  2. WL500gx and iwconfig
    By rebane in forum WL-500g Custom Development
    Replies: 1
    Last Post: 04-05-2005, 15:26

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •