Results 1 to 8 of 8

Thread: De router gooit me er telkens vanaf

  1. #1

    De router gooit me er telkens vanaf

    Hallo,

    Ik had even een vraagje.

    Gisteren heb ik mijn WL500g ge-update (1.9.4.6 en de rest wat ervoor zat ook) en nu zit ik met een probleem. De router werkt perfect, zolang ik mijn computer maar met via een kabel verbindt. Dit wil ik echter niet, maar draadloos wordt ik er na een seconde of 10 vanaf gegooid.
    Ik zie de SSID gewoon als ik de router zoek, maar na het connecten doet ie maar even. Dan lukt het nog een paar keer om enkele seconde verbinding te hebben, en dan ben is ook de SSID zoek. Deze vind ik dan soms gelijk weer terug, maar soms duurt het wel een uur.

    Voordat ik er een update opzette, deed de router het wel.

    help!

  2. #2
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Netherlands
    Posts
    1,308
    Heb je deze handleiding wel gevolgd?

    Ik denk dat je een fatsoenlijke reset to defaults moet uitvoeren en dan de router opnieuw configureren.

    Overigens is firmware v1.9.2.7 CR6b de beste optie trouwens IMHO.

  3. #3
    Ik heb hem gerestored naar jouw advies. 1.9.2.7 3b. Hij lijkt het goed te doen behalve datib de site monitor de router bijna niet te zien is. Alleen als ik heel dicht bij de router ben. De signaalsterkte lijkt heel erg te fluctueren.
    Any suggestion?????

  4. #4
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Netherlands
    Posts
    1,308
    Check de antennebevestiging op de router eens en draai die goed aan. Ook de stekker aan de WLAN kaart binnenin kan los zijn geraakt. Als je durft de router open te maken (spanningsloos uiteraard) kun je die ook aandraaien.

    Verder, heb je wel een fatsoenlijke reset to defaults na de upgrade gedaan. En geen oude configuraties terugzetten na een firmware upgrade/downgrade!!!

  5. #5
    Misschien klinkt het gek. Ik heb ook constant problemen met de asus wl500g. 3 stuks tot nu toe. volgens mij is het technisch een slecht product. Iets met antenne problemen, daar ben ik nu wel achter. volgens mij is het niet voor niets dat de wl500g de luxe de antenne connectie nu op het board heeft geintegreerd. met de wl500g zit dat met een dom schroefje vast, met alle contact problemen vandien..

  6. #6
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Netherlands
    Posts
    1,308
    Kan zijn maar verreweg de meeste mensen klagen niet over de wireless verbinding.

    Er is een gezegde die zegt dat de bug zich meestal voor het scherm bevindt.... Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jij de schuldige bent, maar ondanks wat negatieve dingetjes is de asus wl-500g een van de allerleukste routers die je kunt krijgen (op voorwaarde dat je de laatste firmware gebruikt).

  7. #7
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    Gent, Belgium
    Posts
    4

    Exclamation

    Quote Originally Posted by Styno
    Kan zijn maar verreweg de meeste mensen klagen niet over de wireless verbinding.

    Er is een gezegde die zegt dat de bug zich meestal voor het scherm bevindt.... Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jij de schuldige bent, maar ondanks wat negatieve dingetjes is de asus wl-500g een van de allerleukste routers die je kunt krijgen (op voorwaarde dat je de laatste firmware gebruikt).
    May be so, but using a such a connection on 2.4Ghz is downright silly.
    Cheap.... I grant that, but it is unreliable and should only be used if enough signal is available.

    It seems to me his problem was that the energy did not reach the antenna properly, that energy will then reflect back into the electronics and may cause all kinds of mischief. I'm not familiar with the schematic but it is good design practise to lower the output power automatically in such an event.

    For a wide range; the antenna is vital and all the energy should go there.
    On these frequencies a dodgy contact is a killer.

    John

  8. #8
    Quote Originally Posted by Styno
    Check de antennebevestiging op de router eens en draai die goed aan. Ook de stekker aan de WLAN kaart binnenin kan los zijn geraakt. Als je durft de router open te maken (spanningsloos uiteraard) kun je die ook aandraaien.

    Verder, heb je wel een fatsoenlijke reset to defaults na de upgrade gedaan. En geen oude configuraties terugzetten na een firmware upgrade/downgrade!!!
    Ik heb alle adviezen op gevolgd en de router nu weer werkend, maar wel met een paar vraagtekens........
    1. Als de router DHCP server moet spelen gaan alle wireless verbindingen na een aantal uren "flipperen", d.w.z. dat ze om de 8 a 10 minuten wegvallen en even later weer opkomen. (In de system log zie je dan ook een heleboel DHCP meldingen) Nu heb ik manual IP assignment actief en heb ik daar geen last meer van. Klinkt dit bekend??
    2. Als ik de router terugplaats op zijn originele plaats (in de gang omdat daar de kabelaansluiting zit) verliezen alle PC's hun wireless verbinding. De router is dan niet meer te zien.
    Het lijkt er op dat het antennesignaal gewoon te zwak is geworden. Mijn originele firmware versie was 1.6.5.3. en dat ging goed. Als ik de router weer in de kamer zet of de PC dichter bij de router breng, komen de verbindingen weer op. Weleens gehoord van verschillende signaalsterke bij verschillende firmware versies???? Of kan het te maken hebben met het feit dat de router een keer gevallen is??

    Zoals het nu is (router in de huiskamer) is geen optie met die kabels. Ik weet het niet meer en overweeg om maar een nieuwe te kopen. Ik kan namelijk ook nergens de .TRX file van mijn originele firmware vinden. Zelf maken kan ik niet, want ik heb geen LINUX.

Similar Threads

  1. Tutorial, hoe bekijk ik mijn webcam vanaf het internet
    By carl in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 9
    Last Post: 29-06-2009, 15:37

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •