Results 1 to 7 of 7

Thread: Asus Vivo Tab

  1. #1

    Question Asus Vivo Tab

    Ik heb een tablet computer gekocht type (asus vivotab smart) waarop gps zou moeten opstaan,overal al gezocht waar dat zou moeten staan en hoe ik dat in werking kan zetten,iemand enig idèè,dank bij voorbaat.
    Op de tablet zit er een mini usb poort langswaar ik de tablet kan opladen,kan ik ook langs die poort bestanden over brengen vanaf mijn computer?

  2. #2
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    http://usa.asus.com/Tablet/VivoTab/A...specifications
    Staat geen GPS bij. Op de speciale asus site voor de vivotab staat alleen "supported" bij gps.

    Ik denk dat je er dus zelf een losse gps module bij moet kopen. Veel van die losse gps kastjes werken met bluetooth.

    Via usb bestanden uit wisselen... mja als je een verwijderbare schijf ziet op je pc als je hem aan sluit kan dat dan waarschijnlijk.
    Aangezien het gewoon een x86 systeem is denk ik echter eerder dat je via network shares bestanden kan overzetten bijvoorbeeld.
    Op computers met windows 7 en later kun je ook eenvoudig een thuisgroep opzetten om makkelijk bestanden te delen.
    http://windows.microsoft.com/nl-be/w...g-the-easy-way

  3. #3
    Ook ik heb de vivo smart met win8 gekocht, hoofdzakelijk om mijn gps of camera op aan te sluiten tijdens de vakanties voor navigatie en het veiligstellen van de foto's.
    Tot nu toe is het mij niet gelukt om de zaak werkend te krijgen, de vivo reageerd totaal niet als ik 1 van de apparaten op de usb poort aansluit.
    Ik vraag mij nu af of je er eigenlijk wel wat op kan aansluiten, anders dan de oplader.

    Ik gebruik voor de connectie van de gps (garmin gpsmap78s) en de canon 50d het oplaadsnoertje, een usb female/female blokje en het snoertje wat met de toestellen is meegeleverd en waarmee ik de apparaten ook aansluit op de PC.
    Voor het geval dat het oplaadsnoertje van de asus alleen spanning doorgeeft heb ik ook het snoertje van mijn htc gebruikt, maar daarmee zie ik ook geen reactie.
    Draadloos is in mijn geval geen optie.

    Iemand enig idee hoe ik dit werkend krijg, of kan ik de asus beter terug sturen?
    Last edited by Gollem; 14-04-2013 at 03:18.

  4. #4
    Het werkt!!, middels een usb OTG (on the go) snoertje, zo noemen ze zo'n snoertje naar ik heb begrepen.
    Het koste een lieve duit maar dan heb je ook wat, zegge en schrijven 4 euro 25.
    Een uitermate zielige vertoning als je het mij vraagt, hadden ze dat er niet gewoon bij kunnen leveren?

  5. #5

    Question Asus Vivo Tab

    Gegroet,

    Ik ondervind volgend probleem:

    Elke keer dat ik mijn asus vivo tab aansluit op een projecter (micro hdmi naar vga) krijg ik fout meldingen
    van mijn videokaart en verdwijnt het geprojecteerde beeld regelmatig, dit is in het beste geval... soms slaat
    mijn tablet ook vast. Kan iemand me helpen om dit probleem op te lossen? De foutmelding dat mijn tablet dan
    geeft is iets in de aard van: "Beeldscherm Nvidea... kernel overdrive... programma reageerst niet en is hersteld."

    Dank bij voorbaat!

  6. #6

    USB dongel Asus Vivo Tab RT

    Hallo,
    Ik heb onlangs op marktplaats de Asus Vivo Tab RT gekocht en ben er zeer tevreden over!
    Helaas zonder toetsenbord/Dock en, ook de USB Dongel die bij de tablet hoort zat er niet bij, dus geen usb aansluiting.
    Heel internet afgestruind naar de dongel: niet te vinden, ook bij asus suppoort kon men mij niet helpen.
    Wie heeft misschien de dongel voor mij te koop of weet waar deze te koop is?
    Vrgr Thijs

  7. #7

    Asus VivoTab Smart ME400C update videocard driver

    Op mijn Asus VivoTab Smart ME400C wil ik VirbEdit (Garmin) gebruiken.
    Het installeren lukt maar zodra ik een filmpje wil bewerken krijg ik de melding dat VirbEdit een videokaart nodig heeft die DirectX10 of hoger ondersteunt.
    Blijkbaar doet mijn videokaart dit niet.
    Weet iemand of het mogelijk is de videokaart te updaten en zo ja hoe doe je dat?

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •