Results 1 to 4 of 4

Thread: Laptop Asus K52N

  1. #1

    Laptop Asus K52N

    Hallo!

    Ik heb een jaartje geleden een Asus K52N-a1 gekocht,
    Deze heeft prima gewerkt tot laatst.
    Ik heb er een tijdje geleden nieuwe windows opgezet.
    En nu wordt de laptop niet als een Asus herkent (Door Asus programma's etc.).
    En een weekje geleden is hij weer gecrashed (videokaart driver was perrongeluk verwijderd),
    Nu scoort hij op de Windows prestatie index veel lager, En wordt de videokaart als anders herkent.

    Weet iemand misschien hoe ik dit kan fixen?

    Mvg Tom

  2. #2
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    niet de asusinstaller applicaties gebruiken. In de zip zitten vrijwel altijd ook de exte setup bestanden die je kan uitvoeren.

    Verder zou ik bij de desbetreffende videokaart fabrikant website kijken voor driver updates.

  3. #3
    Quote Originally Posted by wpte View Post
    niet de asusinstaller applicaties gebruiken. In de zip zitten vrijwel altijd ook de exte setup bestanden die je kan uitvoeren.

    Verder zou ik bij de desbetreffende videokaart fabrikant website kijken voor driver updates.

    De installatie verloopt goed,
    Maar ik kan ze niet opstarten.
    Mijn videokaart heb ik meerdere keren geupdated, Elke keer als ik mijn pc opstart krijg ik deze melding:
    Name:  Capture.jpg
Views: 483
Size:  247.2 KB

    En soms ook dat mijn laptop geen Asus product is..

  4. #4

    Laptop K52N voedingsprint in vlammen

    De voedingsprint van mijn laptop heeft het onlangs begeven. Er klapte iets en daarna was het meteen over. Ik heb de laptop open gemaakt en constateerde dat er iets op de voedingsprint was door gebrand. Ik heb meteen een nieuwe print besteld. Deze werd geleverd zonder de accu cel en een klein printje met 1 component wat op de voedingsprint moet worden geplaatst. Beide heb ik van de oude print overgezet en daarna de nieuwe print ingebouwd.

    De laptop startte meteen weer goed op. Het viel me wel op dat zo nu en dan het scherm de aanwezigheid van de AC-mode meldde. Dan weer aan en dan weer uit. Dit was niet altijd. Op een gegeven moment deed de laptop dat weer waarna ineens letterlijk de vlammen uit de laptop kwamen. Meteen de laptop uitgezet en flink in het gat van de netwerk kabel geblazen om het vuur te doven.

    Meteen de laptop weer open gemaakt en geconstateerd dat de nieuwe print nu ook was door gebrand, maar dan wat erger.

    Nu kan ik wel weer een nieuwe print kopen (de webshop biedt hem mij aan voor de halve prijs) maar ik vraag me af of dat kleine printje nu ook niet beschadigd is. Is er iemand die mij kan zeggen waar dat kleine (1 component) printje voor dient. De webshop weet het niet en verkoopt deze ook niet.

    Kan het zijn dat dit de boosdoener is of komt het door een nieuwe accu die ik enkele weken voor dat het de 1ste keer fout ging in de laptop heb geplaatst?

    Wie kan mij helpen, ik vind het zonde om de laptop na deze investeringen bij het grootvuil te zetten?

    Heeft er iemand een 'kapotte' K52 serie laptop die ik kan kannibaliseren voor deze print?

Similar Threads

  1. Asus K70AB laptop
    By Gannicus01 in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 3
    Last Post: 09-02-2015, 17:56
  2. Na reparatie laptop SPOORLOOS
    By Touchwood in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 2
    Last Post: 06-12-2011, 01:15
  3. Configuring a static IP for my Laptop?
    By theweasel68 in forum WL-500w Q&A
    Replies: 1
    Last Post: 06-04-2010, 14:24
  4. wl700ge with laptop hdd & ide cable
    By torretje in forum WL-700g Pics & Specs
    Replies: 0
    Last Post: 16-12-2008, 20:24

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •