Results 1 to 13 of 13

Thread: Mediaspeler Asus O!Play HDP-R1/R2

  1. #1

    Arrow Mediaspeler Asus O!Play HDP-R1/R2

    hoi, zijn er al mensen die dit apparaat in gebruik hebben.
    Ik kan mijn aangesloten computers via het netwerk niet openen op de Oplay
    telkens vraagt ie om netwerk identificatie, terwijl mijn aangesloten nasserver probleemloos zijn inhoud laat zien.
    Weet iemand raad?

  2. #2
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Ik heb alleen een asus O!play air
    Na mijn mening niet het meest ideale apparaat.

    Op wat voor manier probeer je computers te benaderen?
    UPnP is in de meeste gevallen het makkelijkst, dit moet je wel toestaan in je (als je windows hebt) firewall.
    Zit standaard in windows vista en 7

  3. #3
    Join Date
    Nov 2012
    Location
    dordrecht
    Posts
    1
    het probleem is (en eigenlijk is dat geen probleem) dat je computer (en logisch toch) beveiligd is met een wachtwoord en gebruikersnaam.

    makkelijker hadden asus het wel kunnen maken maar het is simpel om de pc in te komen.
    Klein voorbeeld
    de pc die je wilt bekijken met de oplay. heet een gebruikersnaam: admin en een wachtwoord: admin . Het zijn maar voorbeelden.
    Zoek in hetwerk (en dat kan draadloos of gewoon via de kabels die je misschien aangelegd hebt) de pc op en voer dan de gebruikersnaam en het wachtwoord in als die er om vraagt, en sla het op bij je snelkoppelingen, en je bent eigenlijk klaar, want je kan gelijk al de gegevens zien op de pc. omdat je admin rechten hebt om alles te zien, dit is eigenlijk niet de bedoeling maar het is de snelste manier en hetwerkt voor de volle 100%

    LET WEL OP dat als je de oplay afsluit en weer opstart, of je router uit zet of pc etc etc. dat als je weer naar de pc toe wilt gaan via de oplay
    Dan kan je gewoon zoeken in netwerk, en dan natuurlijk naar MIJN SHORTCUTS toe gaan, anders als je weer gaat zoeken moet je weer je gebruikersnaam en wachtwoord intypen, is zeer irritant.

    Voor de rest is het een goeie mediabox, tot nu toe heb ik maar 1 bestand gehad wat hij niet af wilde spelen omdat het met zo'n nieuwe codec geschreven was dathet niet ondersteund werd, maar na een firmware update werkte het perfect.

  4. #4

    Mediaspeler o!play hdp-r1

    Ik heb vandaag de mediaspeler o!play hdp-r1 binnen gekregen.
    Nu heb ik alles aangesloten alleen als ik op film druk en je moet selecteren "opslag"
    Dan vindt ie mijn externe harde schijf niet.
    Iemand bekend met dit probleem en hoe ik dit op kan lossen??

  5. #5
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Quote Originally Posted by Boursie View Post
    Ik heb vandaag de mediaspeler o!play hdp-r1 binnen gekregen.
    Nu heb ik alles aangesloten alleen als ik op film druk en je moet selecteren "opslag"
    Dan vindt ie mijn externe harde schijf niet.
    Iemand bekend met dit probleem en hoe ik dit op kan lossen??
    Is je schijf groter dan 2TB?
    Hoe is je schijf geformatteerd?

  6. #6
    Quote Originally Posted by wpte View Post
    Is je schijf groter dan 2TB?
    Hoe is je schijf geformatteerd?
    Nee die is 1tb
    Uhm..niet denk ik?? Hoe moet ik dat doen dan?? :$

  7. #7
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Quote Originally Posted by Boursie View Post
    Nee die is 1tb
    Uhm..niet denk ik?? Hoe moet ik dat doen dan?? :$
    Okй zo lang hij niet meer dan 2TB is zou het moeten lukken
    Als je de schijf in je PC stopt, kun je hem dan gebruiken? als dat niet lukt dan moet je hem eerst (wellicht ook partitioneren en) formatteren.

    hier staat een hele uitleg hoe dat allemaal werkt: http://pcsupport.about.com/od/window...7-tutorial.htm
    het is in het Engles, ik hoop dat dat geen probleem is? Er staan sowieso veel plaatjes bij
    Wel ff oppassen dat je niet de verkeerde schijf gaat formatteren! bij het formatteren raak je namelijk alle gegevens kwijt die op zo'n schijf staan.
    Om de harddisk op de o!play te laten werken moet de harddisk in FAT32 of NTFS geformatteerd worden. Verder kun je ook EXT2 en EXT3 gebruiken als formaat, maar dat kun je niet op windows doen.

  8. #8

    O'play

    Forum leden

    Heb net een asus O'play gekocht, werkt perfect krijg alleen mijn ondertiteling niet onder de films.
    Ik heb de films en de ondertiteling bestanden in dezelfde map staan en ze dezelfde naam gegeven.
    Alleen hij ziet de bestanden niet, als ik op het knopje van op de afstandbediening druk van de ondertiteling
    zegt hij ''no subtitles''

    weet iemand wat ik verkeerd doe?

    alvast bedankt,
    sander

  9. #9
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    welke o!play is het?
    Heb je al een firmware update geprobeerd?
    Ik heb zelf een o!play air, die werkt goed met srt subtitles.
    Je kan ze idd dezelfde naam geven als de film. Bijvoorbeeld:

    mijn-film.avi
    mijn-film.srt

  10. #10
    Ik heb de O'play mini plus

    Ja de firmware heb ik al geupdate

    zoals je hier kan zien geef ik ze dezelfde naam, maar zodra ik dan de ondertiteling aan wil zitten zegt hij no subtitles, heeft dit misschien te maken dat ik ze van een nas probeer af te spelen. lijkt mij dat dit niet moet uitmaken.

    Name:  foto (3).JPG
Views: 2058
Size:  112.1 KBName:  foto (4).JPG
Views: 1806
Size:  102.3 KB

  11. #11
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    aha via je nas.

    Doe je dit toevallig via de mediaserver van je nas? Als de mediaserver niet op de hoogte is van externe subtitles kan hij deze ook niet doorgeven aan je media speler

    Je kan 2 dingen doen om dit op te lossen:
    - Het video bestand afspelen via het smb protocol (windows netwerk share)
    - Video en subtitle combineren in een mkv

    Je kan MKVtoolnix gebruiken voor mkv muxing (zoals dat heet): http://www.bunkus.org/videotools/mkv...s.html#windows
    Hier is een video over het gebruik van mkvmerge gui, een programma uit mkvtoolnix: http://www.youtube.com/watch?v=YrnMWEzF0GI&t=46
    En hier gewoon een webpagina over hoe je subtitles kan toevoegen in een mkv: http://www.my-guides.net/en/guides/g...g-mkvmerge-gui

    Het is vrij snel gedaan en niet al te moeilijk

  12. #12
    Ok bedankt! Ik ga het proberen

  13. #13

    Asus O Play Mini Plus

    Hallo,

    Ik heb al drie weken een probleem met mijn nieuwe mediaplayer die ik maar niet aan de gang krijg. Ik heb een WD Elements 1 TB en de mediaplayer wil deze niet herkennen. Hij werkt perfect met een usb of een SD maar zodra ik de WD wil gebruiken herkent hij deze niet terwijl de media player wel aangeeft 'nieuw apparaat aangesloten' en 'nieuw apparaat gereed'. Op de laptop ervaar ik geen problemen met de WD want deze herkent hem meteen. Ik ben vorige week terug geweest naar de winkel met beiden producten en daar werd een fout geconstateerd in de media player (zij kregen hem ook niet aan de praat) en ik kreeg een nieuwe mee. Ik helemaal gerustgesteld want het lag immers niet aan mij.

    Eenmaal thuis blijk ik WEER hetzelfde probleem te hebben. Enorm frusterend want ik ben al drie weken bezig met een apparaat dat zou moeten werken als 'plug and play'. Niet dus...
    De WD is NTFS geformateerd en de media player zou dit ook moeten ondersteunen volgens de beschrijving. Ik heb al een andere usb kabel geprobeerd maar daar ligt het probleem ook niet wat eigenlijk ook niet kon want de WD werkt perfect op een laptop/computer. Verder ben ik aan het overwegen om de WD om te zetten naar Fat32 (kreeg ik als tip) maar dan kan ik alleen bestanden kleiner dan 4 GB downloaden en daar kom je tegenwoordig niet ver mee.
    Ik kan uiteraard de WD als grote opslag gebruiken en vervolgens bestanden kopieren naar de kleine USB voor de media player maar daar heb ik hem eigenlijk niet voor gekocht. Zijn er hier mensen die dit probleem ook hebben met dit apparaat, heb ik tweemaal pech of doe ik toch iets fout? Ze zien me aankomen in de winkel met hetzelfde probleem voor de tweede keer.

    Iemand een idee?

Similar Threads

  1. Mediaplayer Asus O!Play HDP-R1/R3
    By akbor in forum German Discussion - Deutsch (DE)
    Replies: 19
    Last Post: 01-09-2014, 13:46
  2. Asus O!Play HDP-R1/R3
    By akbor in forum Russian Discussion - РУССКИЙ (RU)
    Replies: 1477
    Last Post: 15-03-2014, 22:48
  3. Asus WL-500gP V2 & Sony Play Station Portable (PSP)
    By Vertige in forum Russian Discussion - РУССКИЙ (RU)
    Replies: 102
    Last Post: 31-10-2011, 07:41
  4. Asus O-Play HDP R1 network problems
    By simistef in forum WL-500gP Tutorials
    Replies: 4
    Last Post: 16-03-2010, 08:40
  5. Replies: 8
    Last Post: 19-04-2009, 02:13

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •