Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 29

Thread: wl 500g deluxe ftp werkt niet.

  1. #1

    wl 500g deluxe ftp werkt niet.

    ik heb dus een livebox en een wl 500gx.
    De livebox en m'n pc zitten beide op een lan aansluiting van de wl500gx.
    Heb een usb stick geplaatst deze werdt zelf geactiveerd tot ftp server.
    Kan vanaf mijn pc de ftp server benaderen, maar niet via het internet.
    Dit test is altijd met http://www.net2ftp.com/

    ik heb in de livebox bij lan servers
    ftp2 Ja TCP 20 20 192.168.5.15(lan ip wl500gx) ppp0
    ftp3 Ja TCP 21 21 192.168.5.15 ppp0
    open gezet en de firewall van de wl500gx uitgezet.
    Ho ja heb trouwens OLEGs Custom Release Firmware 1.9.2.7-6b

    Nu heb ik ergens gelezen dat het niet werkt, omdat ik mijn wan poort niet
    gebruik. Dus nu wil ik mijn wan koppelen aan mijn livebox. Heeft iemand idee hoe ik het moet instellen zowel op de livebox en de wl500gx???
    Heb al wat geprobeerd maar kom niet ver.

    Of is dit niet nodig om een ftp server te draaien die ook bereik is van buitenaf.

    Hopelijk kan iemand mij helpen :-))

    Thanks.

    Wilco,

  2. #2
    Dit is het bericht wat ik bedoelde.
    Hoop echt dat iemand dit voor elkaar heeft gekregen met de livebox.
    Kan geen goede info vinden hier over.

    thanks.

    wilco,

    Hello,

    Yes, last weekend I found out the soultion to my problems with the FTP server from WAN side.

    My configuration is a ADSL Router 3COM 812, with port 21 mapped (NAT) to Asus IP.

    The problem has been fixed connecting an ethernet cable from the 3COM router to the WAN port of the ASUS !!!!. So, be careful, apart of properly configuring NAT to open the suitable ports, of connecting both router through the WAN port of the ASUS.
    Doing that, all connectiions coming from WAN side to FTP server works fine !!!.

    However, I found another problem. I can't access to the 3COM router from any PC behind ASUS.
    I also put both ASUS WAN IP and 3COM LAN IP in the same subnet, and the others PC and the AUS LAN IP in a different sublan, but no access. I also tried to configure a port routing in the AUS but failed.
    Solution to this problem ? Easy, but not very elegant. To connect a new ethernet cable between both routers, but in theis case in the LAN port of the ASUS.

    Summarising, I Have:

    1 Ethernet cable from 3COM to ASUS WAN port --> This connection allows to pass incoming conections to the FTP server.

    1 Ethernet cable from 3COM to ASUS LAN port --> This connetion allows me to get access to 3COM router from any PC behind the ASUS router.

    I know it is not very elegant but it works fine.

    I hope this solution helps you to fix your "frustating" problems with the FTP server.

    Kindest Regards from Madrid (Spain).

  3. #3
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Eindhoven, The Netherlands
    Posts
    125
    Ik heb je post een aantal keren gelezen, maar ik snap niet waarom je een probleem hebt. Even ter vergelijking mijn situatie:

    Ik heb een WL500Gx met een 512 MB memory stick. De WL500Gx fungeert als ftp server. Hij is rechtstreeks aangesloten op internet (we hebben een glasvezel aansluiting) via de WAN poort. Als ik vanaf een client in het LAN een ftp sessie opstart naar 192.168.1.1 (interne IP van de WL500Gx) dan gaat dit prima. Vanaf het internet lukt het ook prima, maar alleen die situatie is anders bij jou. Gaat bij jou naar een LAN poort en bij mij naar de WAN poort.

    In plaats van dat FTP verkeer vanaf het internet naar je WAN poort gaat, routeert de Livebox (die waarschijnlijk ook een "LAN-side" heeft) het verkeer naar het LAN ip van de Asus. Dit is vergelijkbaar met een client op je LAN die op de FTP server van de Asus probeert te komen. Lukt dat wel?

    Probeer even in stappen na te gaan of je er uberhaupt op kunt komen en dat de mappings in de Livebox goed staan. En probeer over die Livebox ook even iets meer te vertellen, het is geen standaard apparaat. Laatste: weet je zeker dat je ISP de poort niet blokkeert? Ik heb net een lange helpdesk sessie met een Noor achter de rug die een webserver wilde draaien terwijl de ISP poortje 80 gewoon blokkeerde....
    Last edited by Jethro; 13-08-2005 at 13:46.

  4. #4
    kan de ftp server benaderen vanaf mijn pc dat is geen punt.
    En voordat ik de wl 500gx had, had ik serv-u ftp server draaien op mijn
    pc en de livebox ingesteld en dat werkte prima.
    Zins ik de wl 500gx er tussen heb zitten werkt dat ook niet meer.
    En heb wl 500gx ook ingesteld zodat hij poort 21 open zet.
    Maar dat mag allemaal niet baten.

    Goede informatie over de livebox dat is dus juist een probleem kan
    daar weinig goede info van vinden of iemand die op de hoogte is met dat
    ding.

    Maar heb jij ook nog een ip/poort moeten invoeren in de wl 500gx zodat hij bereikbaar is vanaf het internet of?
    En welke firmware heb jij er trouwens opstaan.
    En Wat denk jij dat ik moet instellen in de livebox.
    Heb nou bij lan server het ip adres van de wl500gx en tcp 21 en 20 opengezet maar dat werkt niet.
    mapping????

    Hopelijk heb jij goede ideeen, het mooist lijkt me dat ik wan poort van wl 500gx kan gebruiken en dan dhcp aan kan zetten. zodat ik alles kan regelen met de wl 500gx. De livebox vindt ik maar een vaag ding.

    thanks.

    Wilco,

  5. #5
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Eindhoven, The Netherlands
    Posts
    125
    Quote Originally Posted by wilco02
    kan de ftp server benaderen vanaf mijn pc dat is geen punt.
    Mooi, dat gedeelte werkt dus als een tierelier... dan gaat het dus puur om het doorsturen van communicatie.

    En voordat ik de wl 500gx had, had ik serv-u ftp server draaien op mijn
    pc en de livebox ingesteld en dat werkte prima.
    Zins ik de wl 500gx er tussen heb zitten werkt dat ook niet meer.
    Weer een aanwijzing dat je het toch in de afhandeling van netwerk verkeer op de Asus moet zoeken.

    Maar heb jij ook nog een ip/poort moeten invoeren in de wl 500gx zodat hij bereikbaar is vanaf het internet of?
    Nee, kabel erin, USB stick erin, FTP aan, rebootje en klaar...

    En welke firmware heb jij er trouwens opstaan.
    Oleg 1.9.2.4-6b, maar het heeft altijd gewerkt...

    En Wat denk jij dat ik moet instellen in de livebox.
    Het beste zou zijn als je van je Livebox naar WAN poort op de Asus een DMZ kunt opstellen, maar volgens mij biedt die Livebox die optie niet.

    Heb nou bij lan server het ip adres van de wl500gx en tcp 21 en 20 opengezet maar dat werkt niet.
    mapping????
    Ik denk dat er met je mapping op zich niks mis is, alleen die ppp0 snap ik niet helemaal, ik zou hier eth0 oid verwachten - maar goed, ik ken die Livebox niet goed. Staan er kopjes boven die regels?

    Hopelijk heb jij goede ideeen
    Nog een: in welke operating mode draait de Asus? Dit kan niet gateway zijn op dit moment...

    het mooist lijkt me dat ik wan poort van wl 500gx kan gebruiken en dan dhcp aan kan zetten. zodat ik alles kan regelen met de wl 500gx. De livebox vindt ik maar een vaag ding.
    Eens...

  6. #6
    Oké heb voor de zekerheid de wl 500gx losgekoppeld en de livebox
    rechtstreeks aan mijn pc gehangen en serv-u ftp opgestart netwerk ip van pc
    in de livebox aangepast en hij werkt direct.

    Heb nu een email gestuurd naar wanadoo om te vragen of er een dmz mogelijk heid is. Denk het haast niet ook al op internet gezocht,maar er waren meer mensen die hier tegen aan lopen.

    De operation mode van de asus is home gateway.
    Maar die verander ik nu naar router.

    Heb gekeken in de livebox heb wel de volgende dingen.
    dhcp relay
    dns-relay
    routering
    dyndns

    Yess, heb nu de serv-u ftp aan de praat gekregen.
    via de wl 500gx. Maakt trouwens niet uit of de wl 500x op gateway of router staat. Maakte de fout om bij de livebox het lan ip van de wl 500gx in te toetsen. Vreemd genoeg kan ik niet meer ip op poort 21 zetten?
    Heb toen het ip van de wl 500gx aangepast, maar hij wil nog niet connecten :-(((((. Help!!!!!!!

    thanks.

  7. #7
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Eindhoven, The Netherlands
    Posts
    125
    Quote Originally Posted by wilco02
    De operation mode van de asus is home gateway.
    Maar die verander ik nu naar router.
    Heb je gekeken in welke gevallen je welke modus in moet stellen?

    Heb gekeken in de livebox heb wel de volgende dingen.
    dhcp relay
    dns-relay
    routering
    dyndns
    Waarom?

    Yess, heb nu de serv-u ftp aan de praat gekregen via de wl 500gx. Maakt trouwens niet uit of de wl 500x op gateway of router staat. Maakte de fout om bij de livebox het lan ip van de wl 500gx in te toetsen..
    Door welke actie werkte het?

    Vreemd genoeg kan ik niet meer ip op poort 21 zetten?
    WAT kun je niet?

    Heb toen het ip van de wl 500gx aangepast, maar hij wil nog niet connecten
    Tja...ehm...

    Niet om betweterig te doen, maar ik krijg de indruk dat je er een beetje een trail&error tactiek op na houdt. Ik denk dat je probleem redelijk eenvoudig is, maar doordat je de dingen zo onzorgvuldig opschrijft heb ik er een dagtaak aan om te ontcijferen wat je nu gedaan hebt en wat de uitkomst was.

    Please: probeer aandacht en tijd aan je verhaal te besteden. Ik neem de tijd om je te helpen, het enige wat ik daarvoor terug vraag is dat je een helder verhaal neerzet.

  8. #8

    Cool

    Je hebt gelijk.
    Wat ik heb gedaan om de serv-u ftp draaiend te krijgen.
    Heb in de livebox poort tcp 20 en 21 opengezet op mijn pc ip.
    Daarna getest met http://www.net2ftp.com/.
    Dat werkte. 1 probleem minder dus.
    (dacht dat ik dit al gedaan had maar )

    hier onder staat de uitleg van de 2 modus.

    wl500gx modus ROUTER
    In Router mode, we suppose you use WL500g.Deluxe to connect to LAN in your company. So, you can set up routing protocol to meet your requirement in office.

    Explaining with technical terms, router mode is, NAT is disabled, static routing protocol are allowed to set.

    wl500gx modus gateway
    In this mode, we suppose you use WL500g.Deluxe to connect to Internet through ADSL or Cable Modem. And, there are many people in your environment share the same IP to ISP.

    Explaining with technical terms, gateway mode is , NAT is enabed, WAN connection is allowed by using PPPoE, or DHCP client, or static IP. In addition, some features which are useful for home user, such as UPnP and DDNS, are supported.

    Router lijkt me nu de best keus of?

    Nadat ik serv-ftp aan de praat had, wou ik natuurlijk de wl 500gx ftp proberen. toen liep ik tegen het volgende probleem bij de livebox kan ik bij lan servers poorten openzetten op 1 specifiek ip adres(geen range dus). Dat heb ik dus nu gedaan voor de serv-u ftp. Nu wou ik dus ook het lan ip adres van mij wl 500gx toevoegen, maar dat gaat dus niet?!?!?!?!?. Dan krijg ik een frans bericht naar me toe geworpen???(wanadoo heb ik gemaild)
    . Dat is dus probleem 1.
    Had dus al mijn ip adres van mijn pc er in staan die heb ik dus verandert naar mijn lan ip van wl 500gx, omzo probleem 1 te ontwijken.
    Daarna geprobeerd om nu de ftp server van mijn wl 500gx te bereiken, maar geen succes.

    Het duurt wel een tijd voor dat http://www.net2ftp.com/
    aangeeft voordat het niet werkt.

    hopelijk is dit duidelijk genoeg,
    Thans voor dat je me helpt.

    wilco,

  9. #9
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Eindhoven, The Netherlands
    Posts
    125
    Quote Originally Posted by wilco02
    Je hebt gelijk.
    Wat ik heb gedaan om de serv-u ftp draaiend te krijgen.
    Heb in de livebox poort tcp 20 en 21 opengezet op mijn pc ip.
    Daarna getest met http://www.net2ftp.com/.
    Dat werkte. 1 probleem minder dus.
    OK, hiermee heb je dus aangetoond dat FTP'en vanaf het internet naar een server in je LAN (dus achter de Livebox) mogelijk is.

    Router lijkt me nu de best keus of?
    Op de manier waarop jij de WL500gx wil gebruiken is dat inderdaad goed.

    Nadat ik serv-ftp aan de praat had, wou ik natuurlijk de wl 500gx ftp proberen. toen liep ik tegen het volgende probleem bij de livebox kan ik bij lan servers poorten openzetten op 1 specifiek ip adres(geen range dus). Dat heb ik dus nu gedaan voor de serv-u ftp. Nu wou ik dus ook het lan ip adres van mij wl 500gx toevoegen, maar dat gaat dus niet.
    Nee, je kunt verkeer maar naar 1 client in je LAN tegelijk routeren.

    Had dus al mijn ip adres van mijn pc er in staan die heb ik dus verandert naar mijn lan ip van wl 500gx, omzo probleem 1 te ontwijken.
    Wat je wel kunt doen is de Serv-U FTP op je desktop en de FTPD op de Asus gewoon op poort 21 draaien, maar dan het FTP verkeer vanaf internet naar andere poorten laten verwijzen. In de Livebox zet je dan mappings naar beide clients:

    BV:
    ftp.jouwip.nl:21 (voor Serv-U) ->routeren-> JouwDesktop:21 en
    ftp.jouwip.nl:1337 (voor de Asus) ->routeren-> JouwRouter:21

    Daarna geprobeerd om nu de ftp server van mijn wl 500gx te bereiken, maar geen succes.
    Je hebt dus van een werkende port mapping regel in de Livebox het IP veranderd van je desktop naar de router. Daarna werkt het niet?

    Als je zeker weet dat je alles goed hebt ingesteld kun je misschien eens een keer aan een vriend vragen of het hem lukt om binnen te komen. Ik weet niet of dat met die net2ftp goedgaat...

    Succes.

  10. #10
    Heb de ftp server nu draaiend!!!
    Heb in livebox nog steeds mijn wl 500gx ip tcp 21 openstaan.
    Heb nu dus de wl 500gx op

    Acces point gezet.

    In Access Point mode, all 5 Ethernet ports and wireless devices are set to locate in the same local area network. Those WAN related functions are not supported here.

    Explaining with technical terms, access point mode is, NAT is disabled, one wan port and four lan ports of WL500g.Deluxe are bridged together.

    Toen bij de wl500gx nog dit ingevuld
    Bij lan ip een eigen ip gekozen 192.168.5.15
    subnet mask ingevuld 255.255.255.0
    Gateway ingevulde 192.168.5.1(livebox ip)

    Toen proberen in te loggen met http://www.net2ftp.com/index.php
    Hij logde nu wel in maar kreeg dit als melding Unrecognized FTP output

    Daarna bij de http://www.net2ftp.com Initial directory
    ftp_pub/ ingevuld ingelogt en het werkt.

    Nu is alleen de vraag waarom het nu werkt.
    De wan/firewall/nat functies zijn nu allemaal weg.
    Maar die heb jij ook niet aangepast dus ja.
    Ga nu toch twijfelen aan de firmware!!!
    Zou jij misschien die van jou kunnen mailen, kan jou versie niet vinden op de
    site van oleg.
    En vraag me af of ik nou geen functie ga missen in de toekomst.
    Anders zal ik toch nog moeten proberen om het in een andere modus draaiend te krijgen.

    Hoor graag van je.

    groet

    wilco,

  11. #11
    Ho ja en wat me nu ook opvalt dat de tijd van wl 500gx nu wel gesynchroniseerd wordt dat werkte eerst ook niet.

  12. #12
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Eindhoven, The Netherlands
    Posts
    125
    Sorry, typo gemaakt bij die firmware... ik heb gewoon 1.9.2.7-6b.

    Heel apart dat het een en ander nu werkt, maar goed, ik moet toegeven dat ik het onderscheid tussen 'router' en 'access point' ook onduidelijk vindt. Het enige significante verschil zit m in het feit dat de WAN poort ook een LAN poort wordt (als ik de beschrijving goed begrijp...) Hiermee gaan uiteraard wat WAN-LAN (& vice versa) functies verloren, maar aangezien je al een gateway hebt (LiveBox) denk ik dat je hiermee prima uit de voeten moet kunnen, toch?

    Het draait dus... Goed bezig! Ik wist wel dat het zou lukken

  13. #13
    Ftp server werkt perfect, vandaag getest vanaf mijn werk.
    Denk dat ik het zolaat ja.
    maar wat me opvalt is nu dat hij in acces point mode staat.
    Kan ik bij lan ip ook een gateway invoeren en dat zorgt voor de verbinding met internet. Kan me niet herinneren dat ik bij de router mode kon in vullen.
    Bij de wan had ik wel die optie, maar die gebruik je dan niet.
    Maar ja voorlopig laat ik het zo.
    En ik wacht nog even af op de reactie van Wanadoo.

    He bedankt.

    Groet.

    Wilco(p.s weet je ook nog een site hoe ik die ftp server kan instellen met
    verschillende mappen en gebruikers)


    Quote Originally Posted by Jethro
    Sorry, typo gemaakt bij die firmware... ik heb gewoon 1.9.2.7-6b.

    Heel apart dat het een en ander nu werkt, maar goed, ik moet toegeven dat ik het onderscheid tussen 'router' en 'access point' ook onduidelijk vindt. Het enige significante verschil zit m in het feit dat de WAN poort ook een LAN poort wordt (als ik de beschrijving goed begrijp...) Hiermee gaan uiteraard wat WAN-LAN (& vice versa) functies verloren, maar aangezien je al een gateway hebt (LiveBox) denk ik dat je hiermee prima uit de voeten moet kunnen, toch?

    Het draait dus... Goed bezig! Ik wist wel dat het zou lukken

  14. #14
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Eindhoven, The Netherlands
    Posts
    125
    Gebruikers kun je gewoon invullen bij de configuratie pagina "USB application > FTP server", en mappen kun je zelf aanmaken, maar ik denk dat je wat anders bedoelt of niet?

  15. #15
    Quote Originally Posted by Jethro
    Gebruikers kun je gewoon invullen bij de configuratie pagina "USB application > FTP server", en mappen kun je zelf aanmaken, maar ik denk dat je wat anders bedoelt of niet?
    Hmm Ja,
    bedoel eigenlijk dat je bepaalde mappen aan een gebruiker/wachtwoord kan
    koppelen.
    Heb je toevallig ook ervaring met een externe harddisk aan je wl500gx.
    En dan natuurlijk bittorrent draaien???

    Thanks.

    Wilco,

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. Replies: 2
    Last Post: 15-03-2006, 11:35
  2. Security Feature / Welke Webcam werkt?
    By Cemmie in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 7
    Last Post: 30-12-2005, 22:22
  3. [SMB]Samba werkt zeer traag tot niet
    By SeverusSnape in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 3
    Last Post: 27-09-2005, 09:14
  4. [WL-500g Deluxe] European WL500g Deluxe first pics
    By Antiloop in forum WL-500gx Pics & Specs
    Replies: 36
    Last Post: 31-03-2005, 12:45
  5. wl-500g deluxe usb 1.1/2.0
    By gbrancovici in forum WL-500g Q&A
    Replies: 5
    Last Post: 15-02-2005, 22:58

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •