Results 1 to 4 of 4

Thread: Asus K70AB laptop

  1. #1

    Question Asus K70AB laptop

    Hallo allemaal,

    ik zit hier met een grote opstartprobleem. Elke keer als ik mijn laptop op wil starten, krijg ik het volgende te lezen: ''missing operating system''.
    Ik heb veel onderzocht maar kon geen goede oplossing vinden. Ik heb de laptop een aantal keren opgestart met een boot-cd voor Asus computers, maar na 5 keren proberen is dat me nog niet gelukt. Ik wil niets kwijtraken en het probleem zo snel mogelijk oplossen. Kan iemand me helpen?

    De computer werd trouwens eerst getroffen door een malware-virus, waardoor sommige bestanden verborgen werden. Na systeemherstel leek bijna alles in orde, de browsers echter (Mozilla en IE) werkten zeer traag.

    Groet,

    Gannicus01

  2. #2
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Quote Originally Posted by Gannicus01 View Post
    Hallo allemaal,

    ik zit hier met een grote opstartprobleem. Elke keer als ik mijn laptop op wil starten, krijg ik het volgende te lezen: ''missing operating system''.
    Ik heb veel onderzocht maar kon geen goede oplossing vinden. Ik heb de laptop een aantal keren opgestart met een boot-cd voor Asus computers, maar na 5 keren proberen is dat me nog niet gelukt. Ik wil niets kwijtraken en het probleem zo snel mogelijk oplossen. Kan iemand me helpen?

    De computer werd trouwens eerst getroffen door een malware-virus, waardoor sommige bestanden verborgen werden. Na systeemherstel leek bijna alles in orde, de browsers echter (Mozilla en IE) werkten zeer traag.

    Groet,

    Gannicus01

    Een virus... mja dan zou ik eerst eens beginnen met een live-cd zoals de kaspersky rescue disc: http://support.kaspersky.com/faq/?qid=208282173
    Die is gratis te downloaden en te gebruiken. Start de cd en update de virusdefinities voor dat je gaat scannen.
    Het kan goed zijn dat je een bootsector virus hebt opgelopen, aangezien je pc opeens niet meer start.

    Om je pc weer opnieuw te kunnen laten opstarten kun je het met een windows dvd proberen om je MBR terug te zetten, dat kan windows 7 installatie schijf automatisch.
    Mocht dat niet werken kun je altijd met een linux live-cd (ook de kaspersky disc kan dit) even de bestanden overzetten op usb stick oid en gewoon alles vers installeren.

  3. #3
    Dit is een vaker voorkomend probleem en niet speciaal bij Asus.
    Als je een 2e PC hebt zou ik de harddisk uit de laptop halen en deze aansluiten als 2e Hardisk in andere systeem.
    Nu doe je een schijfcontrole via dat andere susteem.
    Soms is dit voldoende en start de laptop gewoon weer op.
    Mocht het niet werken maak dan op het 2e systeem een backup van je harde schijf en installeer de laptop opnieuw waarna je de gegevens weer terugzet op de laptop.
    Meestal is deze fout niet het gevolg van een virus maar zie je vaak na hard uitzetten dus d.m.v. de powertoets van de betreffende computer

  4. #4

    Geen beeld Asus K70AB laptop

    Wie heeft voor mij de gouden tip.

    Ik heb bovengenoemde laptop, krijg echter geen beeld, scherm blijft zwart, ook de backlight brandt niet.
    Als ik de laptop openmaak (onderzijde) voel ik dat de processor warm wordt, echter de ventilator staat stil. Als ik dan alles uitzet en de videokaart verwijder en de laptop aanzet, begint de ventilator meteen te draaien. Via marktplaats andere video kaart voor deze pc gekocht (gebruikte) en als ik die erin stop, zelfde probleem, leds gaan wel aan, fan blijft stil. Ook met ander geheugen geen verschil. Videokaart weer eruit, laptop aan en de ventilator begint weer. Heb ook het idee dat de opstartbare cd die ik erin heb gedaan, dan ook begint te starten (maar dat zie ik niet zonder videokaart) Wie kan me uit deze ellende helpen, ben zelf ten einde raad ??

Similar Threads

  1. laptop A8Jseries start met batterij niet op, zonder batterij wel.
    By WillemdeNie in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 0
    Last Post: 22-02-2013, 09:00

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •