Results 1 to 6 of 6

Thread: Aantal vraagjes WL500G Deluxe

  1. #1

    Aantal vraagjes WL500G Deluxe

    Hoi kben nieuw hier en zou graag een paar dingetjes willen weten over de WL500G Deluxe.

    - Wat is de daadwerkelijke WAN Throughput van dit modem?
    - Hoever gaat theoretisch het daadwerkelijke draadloze signaal (door normale muren) (misschien enige ervaringen van mensen hier)
    - Hoe werkt het bandbreedtemanagment op de nieuwste versie tegenwoordig (V3, nieuwste firmware), misschien heeft iemand daar screens van?
    - Is het verstandig om gelijk na aanschaf de nieuwste firmware erop te zetten? Zoja, welke firmware? (Asus of Oleg)
    - Welke wireless kaartjes (zowel laptop als PCi) kan je het beste gebruiken in combinatie met deze router?
    - Heeft er iemand een URL-Link naar de complete webinterface van de WL500G Deluxe, zodat ik er doorheen kan browsen om alvast te kijken hoe de router in elkaar steekt?
    - Zijn er eventueel 3rd Party Antennes om het bereik van de Router te versterken?

    Alvast harstikke bedankt voor jullie insteek.
    Last edited by deeltje; 09-08-2005 at 14:56.

  2. #2
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Eindhoven, The Netherlands
    Posts
    125
    - Wat is de daadwerkelijke WAN Throughput van dit modem?
    Afhankelijk van je aansluiting. Ik haal 5MB per seconde via FFTH. Hij doet het dus redelijk. (ik neem voor het gemak even aan dat dat het maximale is wat ik kan halen, het is namelijk hetzelfde als ik mijn PC rechtstreeks aansluit)

    - Hoever gaat theoretisch het daadwerkelijke draadloze signaal (door normale muren) (misschien enige ervaringen van mensen hier)
    Bij de buren staat ie in een hoek van de woonkamer en kunnen ze m op zolder 2 verdiepingen hoger 5 huizen verder nog goed ontvangen.

    - Hoe werkt het bandbreedtemanagment op de nieuwste versie tegenwoordig (V3, nieuwste firmware), misschien heeft iemand daar screens van?
    Je kunt een poort opgeven en daar het maximale up en download verkeer opgeven.

    - Is het verstandig om gelijk na aanschaf de nieuwste firmware erop te zetten? Zoja, welke firmware? (Asus of Oleg)

    Altijd beginnen met de laatste firmware van de fabrikant, wil je meer dan kun je eens verder snuffelen. Ligt eraan of hij 'standaard' genoeg biedt voor je.

    - Welke wireless kaartjes (zowel laptop als PCi) kan je het beste gebruiken in combinatie met deze router?
    Asus zelf raadt zijn wireless kaartje aan (WL167 even uit mijn hoofd) omdat die ook afterburner ondersteunt, maar mijn ervaring is dat alles werkt

    - Heeft er iemand een URL-Link naar de complete webinterface van de WL500G Deluxe, zodat ik er doorheen kan browsen om alvast te kijken hoe de router in elkaar steekt?
    Zoek de handleiding op de Asus site maar eens op, daar staan voldoende screens in.

    - Zijn er eventueel 3rd Party Antennes om het bereik van de Router te versterken?
    Ja die zijn er, maar kosten je wel knaken. Dit kun je overigens vinden door te zoeken op 'WL500Gx + amplifier" op Google. Mijn ervaring: niet nodig

  3. #3
    Een betere reply kan je als nieuwe gebruiker op dit forum niet wensen. Mijn god, werk je voor de Asus Helpdesk ofzo?

    Echt mucho kudos to you!

    FF paar vraagjes weer (ja nog steeds )

    - Bandbreedtemanagment, kan je ook ip-adressen opgeven (intern uiteraard) en daar een max. up/downstream van opgeven? Ik wil graag elke gebruiker in het huis namelijk op max 15Mbit zetten (internet wordt een 20Mbit verbinding)

    - Je ervaring met WAN op 5MB/sec lijkt me dus wel voldoende voor 20Mbit Chello Extreme?

    Alvast weer bedankt voor je tijd en moeite!!!!

  4. #4
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Eindhoven, The Netherlands
    Posts
    125
    Die verbinding is peanuts voor de WL500Gx.

    Over dat bandbreedte management: dit wordt moeilijker (ik zag trouwens ook dat ik niet helemaal correct ben geweest in mijn vorige antwoord). Het afknijpen van de bandbreedte op een bepaalde snelheid gaat denk ik moeilijk:
    Attached Images Attached Images  
    Last edited by Jethro; 09-08-2005 at 20:55.

  5. #5
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Eindhoven, The Netherlands
    Posts
    125
    Even nog ter toevoeging:

    ALs je in de download policy ook een wildcard (*) op kunt geven of een range (1:65535) dan ben je er natuurlijk wel..., maar dat heb ik nog niet gechecked.

    Hetzelfde geldt natuurlijk voor de IP adressen. Het is namelijk handig om hier bijvoorbeeld de hele range uit de DHCP in een regel in te voegen. Personen op je LAN met een vast IP (iig in de DHCP exclusion list) kunnen dan wel de volledige bandbreedte gebruiken.

    Ik zag trouwens dat je 15Mbit max op wilde geven... Ik zou eerst nog maar eens afwachten of je dat uberhaupt wel haalt. De meeste snelheden zijn theoretische snelheden. Of je het ook daadwerkelijk haalt is een tweede...
    Last edited by Jethro; 10-08-2005 at 15:01.

  6. #6

    troughput

    toen in mijn wl500gx testte op throughtput kwam ik op 2,5 mb/s (20 mbit) uit.

    Is dit misschien in verdere firmware updates (oleg) verhoogd ofzo?

    gr

    Ritesh

Similar Threads

  1. Harddrive an WL500g deluxe
    By schmidt_as in forum WL-500g Q&A
    Replies: 1
    Last Post: 29-09-2005, 19:54
  2. WL500g deluxe
    By anderton in forum WL-500g Q&A
    Replies: 2
    Last Post: 24-09-2005, 16:58
  3. Asus WL500g verkopen en WL500g deluxe kopen?
    By Red devil in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 2
    Last Post: 31-05-2005, 14:33
  4. [WL-500g Deluxe] European WL500g Deluxe first pics
    By Antiloop in forum WL-500gx Pics & Specs
    Replies: 36
    Last Post: 31-03-2005, 12:45

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •