Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 29

Thread: Asus Transformer

  1. #1

    Post Asus Transformer

    Hallo allemaal,

    Ik heb een tf101 en vraag me het volgende af:

    Met een torrent-app heb ik een film (avi-file) op mijn sd-card gezet;wordt door de app een map aangemaakt die Torrent heet. Hierin zit de film.
    Als ik de sd-card op mijn pc bekijk, komt die map niet voor in de lijst. Hoe kan dit?

    Nu heb ik de film op de tablet gekopieerd naar de map Download die wel te zien is op de pc. Nu open ik die map (die ik dus wel zie) op de pc, maar zie ik de film die ik er zojuist naar gekopieerd heb weer niet. Hoe kan dit?

    Verder vraag ik me af hoe openstaande taken gesloten moeten worden, anders blijven ze altijd op de achtergrond draaien en vreet cpu. Heb er wel een taskkiller opstaan, maar daarin worden zoveel dingen weergegeven; ik weet niet wat nou wel en niet afgesloten kan worden.

    Grtz Sonaya

  2. #2
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    android gebruikt een zogenaamde oom killer. Deze sluit programma's af die "onbelangrijk" zijn volgens een oom nummer zodra er niet genoeg ram geheugen is om een andere applicatie te starten.

    In de praktijk zal er dus ook niet echt cpu verbruiken aangezien de meeste draaiende applicaties in slaap stand staan. De linux kernel van android zal dus alle slapende processen overslaan bij het uitdelen van cpu tijd

    als je echt dingen wilt afsluiten kun je eventueel android booster gebruiken (als hij ook beschikbaar is voor tablets).


    Ik weet niet waarom je de map niet ziet, wellicht heeft je SD kaart verschillende partities, of Torrent begint met een .
    Windows laat standaard bestandsnamen en mappen zoals ".torrent" niet zien.
    Last edited by wpte; 18-08-2011 at 15:17.

  3. #3
    Quote Originally Posted by wpte View Post
    android gebruikt een zogenaamde oom killer. Deze sluit programma's af die "onbelangrijk" zijn volgens een oom nummer zodra er niet genoeg ram geheugen is om een andere applicatie te starten.

    In de praktijk zal er dus ook niet echt cpu verbruiken aangezien de meeste draaiende applicaties in slaap stand staan. De linux kernel van android zal dus alle slapende processen overslaan bij het uitdelen van cpu tijd

    als je echt dingen wilt afsluiten kun je eventueel android booster gebruiken (als hij ook beschikbaar is voor tablets).


    Ik weet niet waarom je de map niet ziet, wellicht heeft je SD kaart verschillende partities, of Torrent begint met een .
    Windows laat standaard bestandsnamen en mappen zoals ".torrent" niet zien.
    Thnx! Moet/kan ik die punt dan verwijderen? Ik wil een download wel over kunnen zetten van tablet naar bijv. pc.

    Grtz

  4. #4
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Quote Originally Posted by Sonaya View Post
    Thnx! Moet/kan ik die punt dan verwijderen? Ik wil een download wel over kunnen zetten van tablet naar bijv. pc.

    Grtz
    nee, dat hoeft niet: http://windows.microsoft.com/nl-NL/w...w-hidden-files

  5. #5
    O, ok. Valt dus gewoon onder de categorie Verborgen bestanden .
    Mooi, ff proberen, thnx!

    Grtz

  6. #6

    Probleem Mycloud

    L.s. Vanmorgen een update gehad voor mijn transformer,
    Helaas werkt sindsdien mijn online opslag via MYCLOUD (webstorage) niet meer. Als ik verbinding wil maken krijg ik de melding dat webstorage is gestopt.
    Ik heb geen idee hoe ik dat probleem moet oplossen. Wie kan me helpen, waarvoor bij voorbaat dank
    fmaas

  7. #7

    tf101: typen en sdcard

    Wat is jullie mening over de typfunctie op deze tablet? Ik vind het waardeloos,helemaal vergeleken met de ipad. De helft pakt niet met typen,spaties moet ik 3x overnieuw doen, als ik de laatste letter van een woord typ, is het in beeld nog maar op de helft van het woord m.a.w.: zeer traag. Als ik de cursor verplaats,doet ie niet wat ik wil (vertikt ie het bijv om tussen 2 letters te gaan en gaat ie een stuk naar links, of 3 regels naar boven,etc). Echt om gek van te worden!
    Bij aanschaf zou de tf101 net zo goed zijn als en te vergelijken met de ipad, nou...niet dus!

    Verder snap ik geen bal van de sdcard (micro sd). Daar heb ik 10 gb op vrij maar het geheugen op de tablet is vol. Telkens moet ik dingen verwijderen,wat heb ik dan aan die sdcard?! En als ik met bestandsbeheer kijk (ik gebruik Astro), zie ik een map Sdcard. Maar ook zie ik,onder Removable, een map Microsd. Dit is de echte sd die ik er extern in heb gedaan. Wat bedoelen ze dan met die andere map Sdcard??!! En waarom word er nauwelijks wat op die Microsd opgeslagen?


    Grtz Sonaya
    Last edited by Sonaya; 26-02-2012 at 16:50.

  8. #8

    ASUS Transformer e-mailinstelling

    Bij het aanmaken van accounts voor onze e-mail hebben we -adres en -wachtwoord ingevoerd. Nu blijkt dat wanneer we naar onze mailbox gaan, deze direct met de inbox opent, zonder dat het ww hoeft te worden ingevoerd. Iedereen die onze tablet in handen heeft kan dus in onze post rondneuzen. Bij Instellingen heb ik Wachtwoorden onthouden al afgevinkt, maar dat verandert niets. Wie weet waar ik de wachtwoordinstelling voor de mail op de tablet kan veranderen?
    Bij voorbaat dank voor de hulp.
    m.vr.gr.
    Frejo

  9. #9

    TF101G hoog stroomverbruik met 3G in standby: Hoe uitschakelen?

    Ook bij een afgeschakelde 3G blijft deze in standby staan ( bijvoorbeeld als er wifi is). Deze mobiele verbinding blijkt in standby verantwoordelijk voor 1/3 van het stroomverbruik van een acculading gedurende 1 dag. Is mobiel ook echt af te schakelen?
    Achtergrond gevens heb ik op beperken staan, lokatiebepaling anders dan gps staat ook uit.
    Bedankt.

  10. #10
    Met proberen heb ik nu wel een onhandige oplossing gevonden. Eerst vliegmodus aanzetten. Dan is mobiel +3G uit. En daarna de wifi inschakelen. Blijft 3G uitgeschakeld staan. Dit zou automatisch mogen verlopen, niet handig om zelf te doen elke keer dat je de deur uit loopt. Dus UPDATE VERZOEK !
    (ANdroid 4.03 staat nu hierop te te draaien)

  11. #11

    download from picasa/realplayerr

    Vraagje van en beginner: Ik heb vanaf mijn laptop Dropbox- en Picasa files gedownload naar mijn Transformer maar kan de video's niet openen want 'please download app that caqn open this file'. Het is me echter niet duidelijk welke apps dat zijn, want dropbox heb ik al gedownload en dat maakt geen verschil en Picasa vind ik niet in Google play of de winkel.

  12. #12
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Quote Originally Posted by hansmuys View Post
    Vraagje van en beginner: Ik heb vanaf mijn laptop Dropbox- en Picasa files gedownload naar mijn Transformer maar kan de video's niet openen want 'please download app that caqn open this file'. Het is me echter niet duidelijk welke apps dat zijn, want dropbox heb ik al gedownload en dat maakt geen verschil en Picasa vind ik niet in Google play of de winkel.
    Mja, je kan niet zomaar ieder bestand openen, programma's moeten het wel begrijpen!
    Als je realplayer video hebt dan kun je niet iedere software gebruiken om dat af te spelen...
    Er is een realplayer beta uit voor android, wellicht werkt dat: https://play.google.com/store/apps/d...alPlayer&hl=nl
    En anders raad ik je aan om de video's te converteren naar een gebruikelijker formaat zoals mp4.

  13. #13

    asus is gevallen

    Hallo.
    ik heb eeb asus trasformer, het is gevallen maar niet van hoge , omgeveer 50 cm hoog,
    en ik hem niet meer starten , alleen maar als ik hem aan de compture stulit kan ik hem verkennen,
    wie kan me een advies geven ,

  14. #14
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Dit is gebruiksschade en daarom valt dit niet onder de garantie.

    Maar alles werkt als je hem op de pc hebt aangesloten? Dan is de accu wellicht verdacht.
    Je kan het apparaat wellicht naar een winkel brengen ter reparatie, of aan asus vragen of ze hem willen repareren.

  15. #15

    Asus Transformer pad

    Ik heb net een ASUS transformer pad 300 in mijn bezit.
    Wanneer ik aps wil downloaden via de play store komt de boodschap bijv: Skype kan niet gedownload worden wegens een fout (-101)
    Alles aan de tablet werkt perfect, alleen het downloaden lukt niet.

Page 1 of 2 12 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •