Results 1 to 10 of 10

Thread: Moederbord P5QC extreme temperatuur indicatie

  1. #1

    Moederbord P5QC extreme temperatuur indicatie

    Heey,

    Ten eerste iedereen goeiedag
    Dit is mijn eerste post

    Heb dit weekend mijn pctje geupgrade met een aantal elementen
    een Asus GTX570, 8 gB ddr 3 ram en een nieuwe sterkere voeding 600W.

    Alleen nu geeft mijn bios aan dat mijn moederbord (Asus P5QC) direct bij start al boven de 120 graden zit

    verder zit mijn processor op 28 graden (Core 2 quad Q9950 2.83 gHz)
    Alle koelingen doen het verder prima.

    Hoe kan het dat mijn moederbord zon hoge temp aangeeft terwijl hij niet warm aan voelt??

    Moet ik hiermee mijn BIOS updaten of mijn windows opnieuw installeren?

    Graag hoor ik van jullie
    alvast bedankt...

  2. #2
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Het kan zijn dat de sensor kapot is...
    als je zelf de koelblokken op het moederbord nog gewoon kan aanraken zonder ernstige brandwonden op te lopen is er niks aan de hand in principe

  3. #3
    natuurlijk na wat intens gebruik is hij wel warm
    maar dat is normaal neem ik aan.
    maar bij opstarten dat hij al aangeeft dat hij boven de 120 graden is kan ik gerust met mijn hand er bij zijn zonder enige warmte te voelen


    Maar is daar iets aan te doen aan die sensor of gewoon negeren?

  4. #4
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Quote Originally Posted by sinasjuh View Post
    natuurlijk na wat intens gebruik is hij wel warm
    maar dat is normaal neem ik aan.
    maar bij opstarten dat hij al aangeeft dat hij boven de 120 graden is kan ik gerust met mijn hand er bij zijn zonder enige warmte te voelen


    Maar is daar iets aan te doen aan die sensor of gewoon negeren?
    niks aan de hand dus lijkt me.
    Nou een temperatuur sensor werkt met een NTC- of PTC- weerstand

    afhankelijk van de weerstand kan er stroom door de weerstand lopen of niet op jouw moederbord. Daarom schiet de temperatuur naar het "hoogst" meetbare dat je moederbord kan aangeven

    voor de rest heeft het dus geen consequenties, alleen moet je wel opletten dat de temperatuur niet te hoog word als je bijvoorbeeld gaat overklokken.
    Als je dat wilt doen denk ik dat asus het moederbord wel wilt repareren

  5. #5
    ok bedankt
    heb een nieuwe topic aangemaakt maar dat gaat over een ander iets als idicatie

    Gesloten

  6. #6

    Heel erg warm in de kast

    Hallo,

    Heb een nieuwe Videokaart aangeschaft een ASUS ENGTX570
    Alleen sinds die kaart geeft mijn pc extreem veel warmte af bij het gebruiken van games.

    Ook de Processor ventilator blijft maar op volle toeren draaien.
    Dit was eerst voor tijdig niet zo met mijn vorige videokaart.
    (POV nvidia 8800gt)

    Mijn specificaties zijn nu
    Behuizing Elite Coolermaster 433
    Processor Q9550 Core 2 Quad niet overgeclocked
    Videokaart Asus ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD
    geheugen Corsair XMS3 D3 1333 8G Kit
    Voeding Corsair Gaming GS600 600W
    moederbord Asus P5QC
    Windows Ultimate 7 64bits

    Kan wezen dat mijn bios niet goed is afgesteld sinds ik de nieuwe kaart, voeding en werkgeheugen er in heb geplaats.

    In mijn vorige toppic zij ik ook al dat mijn moederbord bij idle op 124 graden stond maar dat is een foutje in het moederbord waarschijnlijk

    bij overig staat er in de bios dat de cpu op 28 graden draait maja wanneer gegamed word kan ik dat niet meten misschien weten jullie een progje??

    Maar de uiteinelijke vraag is hoe kom ik van die warmte af??

    ps zie foto van de pc
    Attached Images Attached Images   

  7. #7
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Je moet begrijpen dat dat ook niet echt een gaming kast is maar een doorsnee desktop kast.

    Zit er uberhaupt een ventilator aan de voorkant?

    Ik zou sowieso proberen om die kabels wat netter weg te werken dat je iets meer airflow hebt, maar warm blijft het altijd.

    opzich is het niet erg als je kaart 70 graden word oid, en je cpu mag dat ook wel in principe, dat is in grote kasten ook.
    Echter is wel het verschil dat de lucht temperatuur in de kast zelf een stuk lager zal zijn.

  8. #8
    Nee er zit nog geen ventilator aan de voor zijde.
    Ik wou dat nog wel maken alleen kan ik deze koppelen aan de andere ventilator die aan de achterzijde zit of moet ik deze aansluiten op de powervent aansluiting. Verder is de kast aan de voorzijde geheel geperforeert. Dus ja aan de voorzijde is dat wel mogelijk. Is er nog een soort van voorkeur wat ik daarvoor kan inbouwen want het moet wel direct goed gaan. Of is een standaart vent voldoende.

    Alvast bedankt voor de reactie

  9. #9
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Als er schroef gaatjes voor aawezig zijn is het zeer zeker een aanrader om voor een fan te plaatsen.
    Je kan hiervoor van alles kiezen.
    Als je moederbord nog een 3pin connector over heeft zou je hem daar op kunnen aansluiten, maar je hebt ook fans met een gewone 4pin molex connecter die je zo in je voeding prikt

    ik denk dat er misschien wel een 12cm fan in zou passen, en anders een 9 of 8 cm. Probeer er een te vinden die toch wel een redelijke luchtverplaatsing heeft, en niet alleen stilletjes is

    voor de zomer door te komen kun je natuurlijk ook de zijkant open laten en er een normale bureau ventilator op richten

  10. #10

    Question Temperatuur A6M

    Hallo,

    Al enige jaren heb ik een A6M. Meestal tot volle tevredenheid. We dachten laten we Windows 7 er maar even op zetten. Nou dat lukte dus niet. Blijkbaar is bessie te oud om hier mee te werken.
    Maar nu weer terug naar XP. Maar hij blijft nu steeds uitvallen.
    Ook met een cooler eronder valt ie uit als we er iets doen. We hadden dit probleem wel eens eerder maar met power4gear werd dat goed opgelost.
    Nu heb ik P4G er ook weer opgezet maar het probleem blijft helaas.
    Nu kan ik mij herinneren dat je ergens de temperatuur kan aanpassen, maar ik weet niet meer waar.
    Is er iemand die mij kan uitleggen waar en hoe je de temperatuur kan aanpassen.

    Bij voorbaat dank voor jullie reacties

Similar Threads

  1. Moederbord BIOS flash is misgegaan - systeem start niet meer op
    By Gleep in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 3
    Last Post: 03-04-2010, 23:36
  2. Replies: 0
    Last Post: 13-01-2009, 21:08
  3. Asus Striker Extreme Bios Batterie
    By loco303 in forum German Discussion - Deutsch (DE)
    Replies: 2
    Last Post: 09-01-2009, 12:13

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •