Results 1 to 4 of 4

Thread: WL-500G Traaaaaag

  1. #1

    Question WL-500G Traaaaaag

    Hoi, ik heb een probleem:
    Config:
    Chello Light met WL-500G erachter. Mijn PC direct op de WL via UTP. 5 andere PC's via WL en via HUB op WL. 2 draadloos erop.
    Wanneer ik wat wil gaan downloaden (p2p) of gewoon surfen gaat het soms tergend langzaam. Net of de packets niet of heel traag doorkomen. Mijn PC staat als DMZ en windows firewall is uit. Maar wanneer ik dan speedtest.nl doe, heb ik daar wel de gewone snelheid. Mijn vermoeden dat het aan de WL-500G ligt wordt bevestigd doordat de setup-pagina er (wanneer het zo langzaam werkt) er soms wel 20 seconden over doet om te laden!! Lijkt me niet normaal.
    Met of zonder bandwith management lijkt niets uit te maken. Soms is het echter wel prima.

    Iemand??

  2. #2
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by JBS
    Hoi, ik heb een probleem:
    Config:
    Chello Light met WL-500G erachter. Mijn PC direct op de WL via UTP. 5 andere PC's via WL en via HUB op WL. 2 draadloos erop.
    Wanneer ik wat wil gaan downloaden (p2p) of gewoon surfen gaat het soms tergend langzaam. Net of de packets niet of heel traag doorkomen. Mijn PC staat als DMZ en windows firewall is uit. Maar wanneer ik dan speedtest.nl doe, heb ik daar wel de gewone snelheid. Mijn vermoeden dat het aan de WL-500G ligt wordt bevestigd doordat de setup-pagina er (wanneer het zo langzaam werkt) er soms wel 20 seconden over doet om te laden!! Lijkt me niet normaal.
    Met of zonder bandwith management lijkt niets uit te maken. Soms is het echter wel prima.

    Iemand??
    heb je ook zonder DMZ geprobeerd? dus gewoon de benodigde poorten forwarden

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  3. #3
    Is DMZ niet nodig dan om van Bittorrent/Shareaza/Azureus/oid gebruik te maken?? Ze gebruiken toch allemaal andere poorten en poortrangen? Lijkt me een heel werk om ze allemaal in te voeren.

  4. #4
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Netherlands
    Posts
    1,308
    Nee, daar heb je DMZ zeker niet voor nodig. Ik zou het zelfs afraden omdat je pc volledig openstaat voor al het worm/virus/hack geweld op internet. En daar kan Windows niet zo goed tegen.

    Voor het forwarden van porten kun je het beste de 'Vritual Server' optie in de webinterface gebruiken.

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •