Results 1 to 7 of 7

Thread: beginnen

  1. #1

    beginnen

    hallo,
    ik heb een wl700ge gekocht op marktplaats en wil die graag gaan gebruiken, nu dacht ik van draadje erin, powerknop indrukken,aanmelden op de laptop en klaar. nou dat gaat dus blijkbaar niet zo eenvoudig. Is er iemand die mij een handje mee kan en wil helpen??????

  2. #2
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Quote Originally Posted by rev104 View Post
    hallo,
    ik heb een wl700ge gekocht op marktplaats en wil die graag gaan gebruiken, nu dacht ik van draadje erin, powerknop indrukken,aanmelden op de laptop en klaar. nou dat gaat dus blijkbaar niet zo eenvoudig. Is er iemand die mij een handje mee kan en wil helpen??????
    uhm... tja, misschien eerst resetten voordat je hem kan instellen?
    Dan is het een kwestie van met je browser http://192.168.1.1/ te bezoeken om de instellingen te veranderen.

    gebruikersnaam en wachtwoord zijn standaard "admin" (zonder ")

    Sowieso, wat wil je er allemaal mee doen?

  3. #3
    ik wil het gebruiken voor een netwerkje, centrale opslag van data, film afspelen via laptop-router-tv, foto's op tv

  4. #4
    Quote Originally Posted by rev104 View Post
    ik wil het gebruiken voor een netwerkje, centrale opslag van data, film afspelen via laptop-router-tv, foto's op tv
    oja was ik vergeten ik heb nu een "livebox" van mijn provider te leen en die functioneert nu dus als router maar die wil ik gaan vervangen door die asus omdat die meer mogelijkheden heeft

  5. #5
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Quote Originally Posted by rev104 View Post
    oja was ik vergeten ik heb nu een "livebox" van mijn provider te leen en die functioneert nu dus als router maar die wil ik gaan vervangen door die asus omdat die meer mogelijkheden heeft
    Vervangen zal moeilijk gaan, aangezien de livebox ook de modem is
    Ik heb al een aantal jaar een livebox (helaas) en het is gewoon een kwestie van een UTP kabeltje tussen de livebox en de asus router te hangen.

    Jammer genoeg is het daarmee niet helemaal gedaan omdat de router en de livebox beide op 192.168.1.1 zitten. Daarom zal je dus de router in moeten stellen op 192.168.2.1 bijvoorbeeld.


    ik wil het gebruiken voor een netwerkje, centrale opslag van data, film afspelen via laptop-router-tv, foto's op tv
    Is allemaal goed mogelijk met de standaard firmware. Downloaden via de router download software is wat minder, ik heb op die manier vaak corrupte dingen gehad.
    Dingen op de TV afspelen is ook even de vraag, als je TV of set-top-box samba ondersteund is er niks aan de hand, maar de ingebouwde UPnP server zal wel ushare zijn... helaas is die niet helemaal compatible met de standaard.


    maar goed, ik raad je aan om eerst de manual te lezen als je die niet meer hebt: http://support.asus.com/download/dow...Language=en-us
    je hebt ze in verschillende talen, ook is er een quick guide voor een snelle installatie

  6. #6
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    de wl700ge werkt standaard op zich prima, dus zoals bovenstaand gezegd door wpte geld gewoon

    wil je er meer mee gaan doen, dan is er nog een apart forum hiervoor waar modificaties en dergelijke te vinden zijn

    ik heb denk ik 1,5 jaar geleden afscheid genomen van mijn wl700ge, en is toen vervangen door een 'echte NAS'

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  7. #7
    antiloop en wpte, bedankt voor jullie reacties, ik ga van het weekend ermee aan de gang. Wel jammer dat ik die livebox moet blijven gebruiken die gaat dus wel weg aan het eind van dit jaar, ik ben op zoek naar een goede provider en denk dat het alice gaat worden ivm het gratis bellen

Similar Threads

  1. WL-HDD Alternative
    By wengi in forum German Discussion - Deutsch (DE)
    Replies: 848
    Last Post: 28-10-2009, 23:01

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •