Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 16 to 30 of 38

Thread: Signal Power

  1. #16
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    NL
    Posts
    206
    Een WL-160g kost maar 25 - 30 Euro, daar kan Styno maar zo'n 20-30 minuten voor langs komen .

    Je kan ook nog vragen of je hem eerst even mag proberen, als je een goede PC boer hebt doen ze daar niet moeilijk over.
    Brubber

    WL-500g, WL-138g, WL-160g

  2. #17
    Watvoor connector zit er op "onze" wl500g?

    Ik heb een (hopelijk) goede antenne voor een goede prijs gevonden.

    De Hawking HAI6SIP
    "Hawking Hi-gain 6 dB Omni-directional Wireless Antenne. Inclusief RP-SMA naar TNC kabel."

    Alleen vraag ik me af of deze op de wl500g past...

  3. #18
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Netherlands
    Posts
    1,308
    Op de Asus zit een Reverse-SMA connector.

  4. #19
    Quote Originally Posted by Styno
    Op de Asus zit een Reverse-SMA connector.

    Thanks

    Gaat deze passen? :
    http://www.hawkingtech.com/prodSpec.php?ProdID=145

  5. #20
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    NL
    Posts
    206
    Ik snap hier helemaal niets meer van? Antiloop zegt dat hij niet of nauwelijks effect bereikt met een 15dbi richtantenne, wat verwacht je dan van 6dbi omni?

    Verder moet je bedenken dat ook de Transmit Power en antenne configuratie van je adapter wel eens het probleem kan zijn!! Bij sommige adapters (b.v. de 54g USB van US Robotics) kan je de Transmit Power van je adapter ook instellen.

    Nogmaals probeer eens een WL-160g, extra voordeel is dat deze aan een draadje zit (je kan dus wat rommelen met de positie voor optimale ontvangst), het is een klein dingetje, neemt nauwelijks meer plek in dan een doorsnee PCMCIA adapter. Ik krijg t.o.v. een PCMCIA adapter een verbetering van een 2Mbps instabiele verbinding naar een 54 Mbps stabiele verbinding.

    Als je toch de 6dbi omni antenne aanschaft zou ik er meteen ook een WL-160g of misschien als je dit toch niet vertrouwd een Hawking Hi-Gain USB Wireless-G Adapter (http://www.hawkingtech.com/prodSpec.php?ProdID=208) of een Hi-Gain Wireless 802.11g Extended Range CardBus Card (http://www.hawkingtech.com/prodList.php?FamID=60), dan kan het bijna niet meer mis gaan. (Lees op de Hawking site het volgende:
    Hawking Technology's HWU54D, 2.4Ghz Hi-Gain Directional Wireless-G USB 2.0 Network Adapter, combines the range performance benefits of a Hi-Gain Antenna, the versatility of a USB Wireless Network Adapter and the speed of 802.11g wireless networking! A large problem with many wireless networks is the poor coverage area of standard Wireless networks. Hawking solves this problem with a Hi-Gain Wireless-G USB 2.0 Adapter that uses an external Hi-Gain antenna to amplify a strong wireless signal to your wireless access point. By increasing the strength of your external wireless antenna, your Wireless Network distance, signal strength and performance is significantly improved. Simply attach the Hi-Gain Wireless Adapter's USB 2.0 Cable to either your PC or Laptop and direct the antenna towards your wireless access point/wireless router. The HWU54D is self powered and requires no external power adapter, so you can take it wherever you go and always stay connected!
    Alternatief is natuurlijk een repeater, dat is echter wel weer meer gedoe met instellen en zo.
    Last edited by brubber; 10-06-2005 at 01:43.
    Brubber

    WL-500g, WL-138g, WL-160g

  6. #21

    Exclamation

    Quote Originally Posted by Antiloop
    tot 84 bijv..
    Ik heb gehoord van mensen met een Linksys WRT54g die dit ook geprobeerd hebben; die gaan stuk als je ze op 84 zet.

    Met "wl txpwr1" kan je het signaalniveau in verschillende maten bekijken. HyperWRT heeft een iets mooiere interface dan Oleg's waardoor de getallen iets duidelijker overkomen (je kan zowel een getal 1-84 invoeren als een percentage selecteren).

  7. #22

    Exclamation Bridgen

    Bridgen is een handige oplossing voor deze ASUS....ga je over tot pielen met een Omni antenne dan ben je toch duurder en langer bezig om even bij de winkel een 2e ASUS te kopen voor 70 euro

    De handleiding vertelt (en de ASUS laat zien) precies wat je moet doen....

    Ik heb overal bereik

  8. #23
    Zit zelf ook met dit 'slecht ontvangst' probleem: op zolder (mijn werkkamer) maximaal 'low' signaal bij 5,5 mbps, waarbij het signaal regelmatig helemaal weg valt. Keb een ingebouwde Intel/Pro adapter in mijn laptop. Dus als ik alles samenvat raden jullie aan om (in deze volgorde van belangrijkheid):

    1. een WL-160g aan te schaffen (+/-30 euro?)
    2. en/of een 6db omni-antenne te installeren (+/- 35 euro)
    3. of een tweede wl500 er bij te zetten (+/- 70 euro)

    Meer opties?

    Trouwens, hoeveel db heeft de standaard antenne op de asus?
    Last edited by sharky123; 17-06-2005 at 08:18.

  9. #24
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by sharky123
    Zit zelf ook met dit 'slecht ontvangst' probleem: op zolder (mijn werkkamer) maximaal 'low' signaal bij 5,5 mbps, waarbij het signaal regelmatig helemaal weg valt. Keb een ingebouwde Intel/Pro adapter in mijn laptop. Dus als ik alles samenvat raden jullie aan om (in deze volgorde van belangrijkheid):

    1. een WL-160g aan te schaffen (+/-30 euro?)
    2. en/of een 6db omni-antenne te installeren (+/- 35 euro)
    3. of een tweede wl500 er bij te zetten (+/- 70 euro)

    Meer opties?

    Trouwens, hoeveel db heeft de standaard antenne op de asus?
    waar staat je WL500g dan? in je meterkast toevallig?

    de omni antenne kun je ook van een Linksys WMP54g gebruiken die is ook 5 of 6 dbi en kost iets van 40 euro nieuw.. (heb je nog een PCI kaart die je weg kunt gooien ook..)

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  10. #25
    Nee niet in de meterkast wel óp een kast, in de huiskamer op de begane grond.

    Maar het is dus wel de moeite (en het geld) waard, zo'n antenne (met of zonder pci kaart die je weg kan gooien )?

  11. #26
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by sharky123
    Nee niet in de meterkast wel óp een kast, in de huiskamer op de begane grond.

    Maar het is dus wel de moeite (en het geld) waard, zo'n antenne (met of zonder pci kaart die je weg kan gooien )?
    geen idee.. ik heb er zo'n linksys antenne opzitten.. maar dat is meer psychologisch gevoel(ofzoiets)

    echt verschil heb ik nooit echt kunnen merken

    kun je de router niet op zolder zetten (of is dat juist het probleem?)
    of 1 verdieping hoger bijv..
    of aan de andere kant van je huiskamer oid

    kortom speel ermee en je probleem kan opgelost zijn...

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  12. #27
    Join Date
    May 2004
    Location
    Netherlands
    Posts
    70
    Ik zit nu ook wat te rommelen met de plaatsing van de router om de boel aan de praat te kijgen in het nieuwbouwhuis.
    2de etage is de ontvangst nog erg slecht.

    nou vond in op alternate.nl de volgende antenne.
    http://www.alternate.nl/html/shop/pr...vel3=Antennes&

    hier staat een externe antenne voor een wl300g. Heb ik hier wat aan voor een wl500g????

  13. #28
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by i-beast-a
    Ik zit nu ook wat te rommelen met de plaatsing van de router om de boel aan de praat te kijgen in het nieuwbouwhuis.
    2de etage is de ontvangst nog erg slecht.

    nou vond in op alternate.nl de volgende antenne.
    http://www.alternate.nl/html/shop/pr...vel3=Antennes&

    hier staat een externe antenne voor een wl300g. Heb ik hier wat aan voor een wl500g????
    als dit de 'echte' antenne voor de wl300g is van Asus, dan niet nee
    deze is klikklaar gemaakt om zo op de wl300g te klikken

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  14. #29
    Join Date
    May 2004
    Location
    Netherlands
    Posts
    70
    Quote Originally Posted by Antiloop
    als dit de 'echte' antenne voor de wl300g is van Asus, dan niet nee
    deze is klikklaar gemaakt om zo op de wl300g te klikken
    Ik vond ook al dat het een vreemde behuizing was....

    Ik woon sinds kort in een nieuwbouwhuis met 3 verdiepingen en de router staat op de begane grond. De router staat wel ongeveer centraal in het huis.
    Hoe krijg ik nou meer signaal op de bovenste verdieping??
    Richtbare antenne toepassen en die "op-z'n-rug" leggen zodat het signaal vooral omhoog gaat?

    Iemand nog een goeie tip?
    Het zijn dikke, volle betonnen vloeren. Daarbij zit er ook een soort alluminium folie onder de vloeren, ik weet niet of dat dat effect heeft..

    Alvast bedankt.

  15. #30
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by i-beast-a
    Ik vond ook al dat het een vreemde behuizing was....

    Ik woon sinds kort in een nieuwbouwhuis met 3 verdiepingen en de router staat op de begane grond. De router staat wel ongeveer centraal in het huis.
    Hoe krijg ik nou meer signaal op de bovenste verdieping??
    Richtbare antenne toepassen en die "op-z'n-rug" leggen zodat het signaal vooral omhoog gaat?

    Iemand nog een goeie tip?
    Het zijn dikke, volle betonnen vloeren. Daarbij zit er ook een soort alluminium folie onder de vloeren, ik weet niet of dat dat effect heeft..

    Alvast bedankt.
    de aluminium folie fungeert dan als soort van 'schild' het effect heb je reeds ondervonden

    eventueel router op 2e verdieping plaatsen?
    antenne's en dergelijke is wel mogelijk maar vergt nogal wat uitgezoek en ge-experimenteer

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

Similar Threads

  1. How to know where a signal was raised
    By unaiur in forum WL-500g Custom Development
    Replies: 0
    Last Post: 04-09-2005, 06:56
  2. My computer always has a low signal
    By rkce01 in forum WL-138g [Marvell Chipset]
    Replies: 0
    Last Post: 11-08-2005, 15:27
  3. Is it possible to have Signal Strenght meter??????
    By roadkiler in forum WL-500g Q&A
    Replies: 0
    Last Post: 14-06-2005, 21:23
  4. Newbie with wireless signal problems
    By Phil in forum WL-500g Q&A
    Replies: 6
    Last Post: 17-12-2004, 13:06

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •