Quote Originally Posted by soepkip
Ik heb een externe usb Hardisk(LaCie 160 GB USB 2.0) aangesloten op een van mijn wl500g's (firmware v1.9.2.7 CR5a ) en ik merk dat ook al wordt de schijf niet gebruikt, hij blijft maar spinnen. Om de levensduur te verlengen zou ik toch graag een spindown/powersafe modes willen hebben waar de HD bij inactiviteit vanzelf ingaat.

De enige manier waarop ik weet dit nu te doen is door de schijf te un-mounten, maar ja, ik wil natuurlijk dat het automatisch gebeurt, en dat de schijf ook bereikbaar blijft.

Heeft iemand heer een goed idee voor ?
koop een ellendige Maxtor Onetouch, deze gaan vanzelf uit(standby wachten).. zonder te unmounten.
Hier ben ik erg blij mee.. nu weet ik zeker dat deze het korter volhoud dan mijn overleden 160GB Maxtor(diamond max plus 9 eerste revisies), deze stond anderhalf jaar 24/7 aan met een paar keer stroomstoring welke dus funest zijn geworden voor de harddisk.

als je een gewone schijf uit een van de enterprise series oid (zie datasheet van de harddisk, maxtor fireballs vallen hier dus nooit onder=lowend)hebt is het beter om deze 24/7 zonder enige onderbreking te laten draaien

mijn persoonlijke ervaring: harddisken overlijden 8 van de 10 keer nadat de 'pc/server' aangezet of uitgezet worden