Results 1 to 3 of 3

Thread: Kan mijn router niet instellen

  1. #1

    Kan mijn router niet instellen

    Beste mensen,

    Ik heb gisteren mijn nieuwe router wl-500g Premium gekocht, omdat mijn andere router helemaal vol zat. Dus ik heb mijn nieuwe router achter de oude router verbonden, maar dat werkt niet echt bij mij.

    Mijn pc heeft in principe wel verbinding maar rechts onder, bij dat icoontje voor de verbinding staat er een bordje met een uitroepteken die zegt dat er geen verbinding mogelijk is. Tevens werkt mijn draadloze internet ook niet wat ik had geprobeerd op mijn laptop.

    Nu is mijn vraag.. Is het nu de bedoeling dat ik een bepaalde iets moet instellen op mijn pc & laptop of is het gewoon niet mogelijk om verbinding te maken met het router ??

    Alvast bedankt voor de reacties..

  2. #2
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Naja, op zo'n moment krijg je een probleem.
    Standaard staat de asus router ingesteld op 192.168.1.1 als ip.
    Als de oude router dit ip nou ook eens gebruikt snappen ze er niks meer van.

    Daarom zou ik je nieuwe asus router even los koppelen van de oude router en hem configureren.

    het volgende in de web interface van de asus router:
    In "ip config" -> "wan & lan"
    op die pagina helemaal omlaag scrollen.
    Daar zie je het blauwe balkje staan met "LAN IP Setting"
    Onder die balk kun je het ip-address van de router aanpassen.
    Doe dit bijvoorbeeld naar 192.168.2.1

    Als je hierna op de knop apply klikt zal er een pop-up komen met de vraag of je de dhcp ip instellingen aan wilt passen, accepteer dit door op ja te drukken. Hierna klik je op "finish" om de instellingen toe te passen.

    Nu moet je computer een nieuw ip toegekend krijgen... soms vind windows dat niet zo leuk (raakt even in de war) en zou je het kabeltje er even 5 seconden uit moeten halen, of in het ergste geval: computer herstarten.



    Maar, om een lang verhaal kort te houden: Je zou ook de asus router kunnen ruilen voor een switch.
    Het simpele aan een switch is namelijk: je sluit een kabeltje aan van de oude router naar de switch, je hoeft niks te configureren, sluit de andere computers aan op de switch... en klaar! En ze zijn ook nog stukken goedkoper.

    Let wel op dat u maar een 100mbit switch nodig hebt waarschijnlijk, de 1gbit switches zijn wat prijziger. Het enige verschil is de snelheid, maar een oude router ondersteund de 1gbit waarschijnlijk nog niet
    Het is allemaal wel compatible met elkaar.

    Een product terugbrengen is wettelijk toe gestaan voor 14 dagen na aankoop, dan krijgt u uw geld terug mits hij niet beschadigt is en alle onderdelen in de doos zitten. en als ze zeuren bij de winkel kunt u gerust zeggen dat u de regels kent


    Zo, dat was een lang verhaal

  3. #3
    Join Date
    May 2004
    Location
    Den Bosch, The Netherlands
    Posts
    33
    Je kunt de werking van de router ook aanpassen:
    Stel deze in op Access point en alle aansluitingen (1x WAN, 4x LAN) werken dan als switch.
    Je kunt deze optie vinden onder System Setup - Operation Mode

    Uiteraard moet je wel de instellingen voor het draadloze netwerk aanpassen in de nieuwe router als je daar gebruik van maakt.

Similar Threads

  1. Новая прошивка 1.9.2.7-d/-rtn от энтузиастов и Олега
    By lly in forum Russian Discussion - РУССКИЙ (RU)
    Replies: 5902
    Last Post: 20-08-2023, 13:56
  2. Asus router WL500g start niet meer!
    By Quintilo in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 9
    Last Post: 19-09-2009, 12:46
  3. wl500g deluxe niet meer toegankelijk
    By Wilsmeer in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 10
    Last Post: 19-05-2009, 20:17
  4. kan niet pingen vanuit wl500gp
    By Arbadelli in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 6
    Last Post: 21-01-2008, 20:48
  5. Printer werkt niet met router WL-500gPremium
    By EvO in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 4
    Last Post: 12-11-2007, 16:42

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •