Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 16

Thread: Asus WL-500W problemen

  1. #1

    Arrow Asus WL-500W problemen

    Mijn Asus WL-500W doet plotseling raar: De led-indicatie van de poorten 1 t/m 4 knippert en ook de power-led gaat regelmatig even aan en dan weer uit. Als de vier poorten allemaal even oplichten, verlies ik ook de LAN verbinding met de pc. Heb ook de laatste firmware (nogmaals) geinstalleerd, maar dat helpt niet.

    Als de router na meer dan 15 (?) min.(of nog langer) stabiel is, kan ik wel inloggen in de router.

    Wat kan hier aan de hand zijn? (hardware (component) fout ?)

  2. #2
    Quote Originally Posted by henkoegema View Post
    Mijn Asus WL-500W doet plotseling raar: De led-indicatie van de poorten 1 t/m 4 knippert en ook de power-led gaat regelmatig even aan en dan weer uit. Als de vier poorten allemaal even oplichten, verlies ik ook de LAN verbinding met de pc. Heb ook de laatste firmware (nogmaals) geinstalleerd, maar dat helpt niet.

    Als de router na meer dan 15 (?) min.(of nog langer) stabiel is, kan ik wel inloggen in de router.

    Wat kan hier aan de hand zijn? (hardware (component) fout ?)
    Na lang googelen uitgevonden dat het de power supply moet zijn.
    Is een euvel dat vaak voor komt. (na 1,5 tot 2 jaar)

  3. #3
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Quote Originally Posted by henkoegema View Post
    Na lang googelen uitgevonden dat het de power supply moet zijn.
    Is een euvel dat vaak voor komt. (na 1,5 tot 2 jaar)
    Ja dat is vaak het probleem.
    Als je een beetje technisch bent kun je de PSU open maken en de gepopte condensatoren vervangen. Kost je een euro ofzo

  4. #4
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    we hebben vervangende voedingen, kosten ongeveer 15 euro

    5V/2A

    stuur maar PM als je interesse hebt

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  5. #5

    Asus WL500W probleem

    Hallo iedereen,

    Ik heb sinds een paar dagen problemen met mijn WL500W Router.Het probleem is dat als ik een usb stick of een harde schijf ext3 in de router steek Internet onstabiel wordt dus telkens wegvalt.Op de router gaan dan alle lichtjes knipperen.Ook krijg ik soms de melding "er is een ip adres conflict gedetecteerd er is een andere computer met hetzelfde ip adres".Zodra ik de stick verwijder is alles weer stabiel en zijn er geen problemen.Eerst dacht ik dat het de voeding was omdat ik eerder problemen met de voeding van een WL500Gp heb gehad.Die heb ik toen vervangen en alles draaide weer goed.Resetten en de router opnieuw instellen heeft geen succes gehad.Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

    Menno.

  6. #6
    Zo te horen toch iets met een voedings probleem.

    Dit kan ook vanuit de asus zelf komen. Als ie buiten garantie is kan je 'm open maken en kijken of er condensators bij zitten met een bol kopje.
    zoiets bijvoorbeeld:

    http://www.google.nl/imgres?imgurl=h...ed=0CCMQ9QEwAg

    Het probleem met ip adres conflicten kan verschillende oorzaken hebben:

    1)je hebt per ongeluk 2 computers hetzelfde adres gegeven
    2)1 computer heeft een vast adres, een ander krijgt hetzelfde adres van een dhcp server (bv asus of modem)
    3)2 routers die beiden adressen uitdelen via dhcp

    Als je zelf geen ip adressen hebt toegekend zijn vermoedelijk 2 dhcp servers actief. eentje kan je dan het beste uitschakelen.

  7. #7
    Ten eerste bedankt voor je snelle reactie!
    Ik heb er nu een 0.25A gestabiliseerde instelbare voeding aanhangen.Het voltage is ingesteld op 5V dus dat kan volgens mij het probleem niet zijn.De Asus is net een paar maanden uit garantie dus ik denk dat ik daar niet veel mee kan.Toch zag ik net zonder usb stick in de router dat de verbinding weg viel.Je kunt het je haast niet voorstellen dat er intern iets mis is,de router is iets meer als een jaar oud.
    Wat betreft het ip conflict:er zij geen computers met hetzelfde ip adres of naam want de DHCP server staat aan en ik heb gecontroleerd als er computers met hetzelfde ip adres in het netwerk voorkwamen.Wel heb ik een WLHDD in mijn netwerk die ook een AP is en als DHCP staat ingesteld.Hier heb ik in het nooit problemen mee gehad.Oke maar wat nu?Eerst de DHCP uitschakelen in de WLHDD?Waar moet ik de WLHDD dan opzetten?Of toch concentreren op de voeding?

    In ieder geval alvast bedankt.

    Menno.

  8. #8
    Gewoon DHCP uitschakelen op je wlhdd.

    wat bedoel je met:

    Waar moet ik de WLHDD dan opzetten?


    0,25A???? Bedoel je niet 2,5A?

  9. #9
    Ik heb DHCP uitgeschakeld op de WLHDD.Inderdaad het was 2.5A.Ik heb vandaag contact gehad met Asus en de garantie is 2 jaar dus er is nog hoop.Er is gewoon iets niet goed dus dat word opsturen.

    Bedankt voor alle reacties.

    Menno.

  10. #10
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    kapotte voedingen (die van 2,5A die bij de WL-500w) zijn vrij normaal helaas..

    heb al een paar dozen in de container gegooid met kapotte voedingen

    routers worden dan meestal instabiel, en bij het minste geringste rebooten ze, of blijven ze in een boot cycle hangen

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  11. #11

    WL-500W power lampje

    Ik heb een probleempje met mijn WL-500W als de router opstart blijft het power lampje constant knipperen is dat normaal ?

  12. #12
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Quote Originally Posted by Pcfreak49 View Post
    Ik heb een probleempje met mijn WL-500W als de router opstart blijft het power lampje constant knipperen is dat normaal ?
    Nee dat is niet normaal.
    Het kan betekenen dat je router in restoration mode staat, waarmee je nieuwe firmware kan flashen. Je kan dit proberen met de firmware recovery tool van de asus cd, of van de website http://www.asus.com/Networks/Wireles...500W/#download (download de utilities) en volg de aanwijzingen in de handleiding.



    Je kan het ook het pin9 truukje proberen, daarvoor moet je maar even googlen of op het forum zoeken. Soms kan dat een router weer tot leven wekken.



    Ook kan het zijn dat je adapter/voeding kapot is
    Vooral in de oudere modellen zoals de WL-500W zit eigenlijk een foutje in de adapter waardoor deze makkelijk kapot gaat. Het is eenvoudig te repareren door een condensator te vervangen a 60 cent oid. Je kan ook een nieuwe voeding kopen, wellicht dat je er een kan vinden bij de plaatselijke pc boer (neem je adapter mee, dan kunnen ze kijken voor je) maar dat kost je wat meer geld.
    Als je kan solderen, of iemand die je kent die dat wilt doen, ben je een stuk goedkoper uit dus.
    Zie een post (met foto) over welke condensator ik het had
    Ik ben uiteindelijk voor deze gegaan: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=421919 die past net en heeft dezelfde specs.

  13. #13
    Al de andere lampjes branden LAN1 LAN2 LAN3 LAN4 WAN maar krijg geen ip van dhcp
    ook als ik een static ip geef werkt het niet
    hoe kun je dat doen met pin9



    Quote Originally Posted by wpte View Post
    Nee dat is niet normaal.
    Het kan betekenen dat je router in restoration mode staat, waarmee je nieuwe firmware kan flashen. Je kan dit proberen met de firmware recovery tool van de asus cd, of van de website http://www.asus.com/Networks/Wireles...500W/#download (download de utilities) en volg de aanwijzingen in de handleiding.



    Je kan het ook het pin9 truukje proberen, daarvoor moet je maar even googlen of op het forum zoeken. Soms kan dat een router weer tot leven wekken.



    Ook kan het zijn dat je adapter/voeding kapot is
    Vooral in de oudere modellen zoals de WL-500W zit eigenlijk een foutje in de adapter waardoor deze makkelijk kapot gaat. Het is eenvoudig te repareren door een condensator te vervangen a 60 cent oid. Je kan ook een nieuwe voeding kopen, wellicht dat je er een kan vinden bij de plaatselijke pc boer (neem je adapter mee, dan kunnen ze kijken voor je) maar dat kost je wat meer geld.
    Als je kan solderen, of iemand die je kent die dat wilt doen, ben je een stuk goedkoper uit dus.
    Zie een post (met foto) over welke condensator ik het had
    Ik ben uiteindelijk voor deze gegaan: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=421919 die past net en heeft dezelfde specs.

  14. #14
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    pin 9:
    http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=2507

    Je WL-500W is qua hardware eigenlijk hetzelfde als de WL-500gP, alleen dan geen 802.11n wifi

    branden de leds ook als er geen stekkers in zitten trouwens?
    Heb je proberen te uploaden als je static ip van je pc was ingesteld op 192.168.1.10 ?

  15. #15
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    meestal voeding kapot idd,

    een nieuwe vervangende voeding kun je ook via ons bestellen, deze past zeker (specs 5V/2A)

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. Проблема с Wi-Fi на Asus WL-500W
    By faras in forum Russian Discussion - РУССКИЙ (RU)
    Replies: 254
    Last Post: 27-02-2017, 09:43
  2. Asus RT-AC66U
    By Roberto5g in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 6
    Last Post: 11-03-2016, 16:16
  3. Asus Wl 500w
    By Solokow in forum German Discussion - Deutsch (DE)
    Replies: 0
    Last Post: 20-06-2007, 00:08
  4. Asus WL 700 Ge and WL 500W
    By magus32 in forum WL-700g Q&A
    Replies: 0
    Last Post: 11-12-2006, 22:22

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •