Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 17

Thread: laptop ziet pc niet en andersom

  1. #1

    laptop ziet pc niet en andersom

    Hey allemaal,

    heb thuis dus een wl 500g in combinatie met een laptop via wifi, een pc via een utp kabeltje en een adsl modem direct op de asus aangesloten. Draadloos wekt alles prima op internet, niet-draadloos ook, alleen ik kan vanaf mijn laptop mijn pc niet vinden om bestanden uit te wisselen, en andersom ook niet. De ip-adressen zitten in dezelfde range. Firewalls op beide computers staan uit. In de handleiding van de asus kan ik geen hulp vinden en ik weet zelf niet genoeg om fouten in de huidige instelling van de asus te vinden.. De firmware heeft versie 1.8.1.9. Ik ga zo upgraden naar 1.9.2.7.

    Wie heeft dit probleem ook gehad of wie heeft een idee van wat er niet goed is ingesteld?? tnx

  2. #2
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    kunnen de pc's elkaar wel pingen?

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  3. #3
    Join Date
    Apr 2005
    Location
    Amersfoort, The Netherlands
    Posts
    42
    ehhh... ik kan me vergissen maar volgens mij moet je wel op zijn minst op 1 van de PC's een map of complete schijf over je netwerk delen anders valt er niks te vinden
    Stuff I mess around with: Asus WL500gx (1.9.2.7-7g + new bootl. - on USB: HD + HP DeskJet 843C) - Notebook (Medion - Intel Centrino Pentium M-735 1.7GHz, 1280MB, 100GB - Intel PRO/Wireless 2200BG + WPA-PSK, XP-home) - Desktop (Medion PIII-1GHz, XP-prof, Lan) - ADSL2+ (Livebox in bridge mode)

  4. #4
    mappen zijn gedeeld hoor

    Ik krijg ze niet zover dat ze elkaar pingen. Ook niet als ik ook de laptop via utp aansluit op de asus. En toch krijgen ze opeenvolgende ip'tjes en ziet asus ze netjes allebei. Voor de asus had ik een router/modem (ook ingesteld als dhcp server), waarmee ze elkaar probleemloos konden vinden. Dus de instellingen op de compjotters horen wel okay te zijn..

    192.168.1.1 pingt trouwens wel gewoon vanaf beide machines. Firmware 1.9.2.7 zit er nu op.
    Last edited by sharky123; 19-05-2005 at 22:18.

  5. #5
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by sharky123
    mappen zijn gedeeld hoor

    Ik krijg ze niet zover dat ze elkaar pingen. Ook niet als ik ook de laptop via utp aansluit op de asus. En toch krijgen ze opeenvolgende ip'tjes en ziet asus ze netjes allebei. Voor de asus had ik een router/modem (ook ingesteld als dhcp server), waarmee ze elkaar probleemloos konden vinden. Dus de instellingen op de compjotters horen wel okay te zijn..

    192.168.1.1 pingt trouwens wel gewoon vanaf beide machines. Firmware 1.9.2.7 zit er nu op.
    norton internet security troep oid op je pc staan zeker?

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  6. #6
    Alleen antivirus (auto-protect troep idd) verder staan alle firewalls ed uit. Dat is het eerste dat ik gedaan heb he De PC's direct op elkaar aangesloten pingen mekaar probleemloos. Als asus ertussen zit helemaal niet meer, dat is het rare

  7. #7
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by sharky123
    Alleen antivirus (auto-protect troep idd) verder staan alle firewalls ed uit. Dat is het eerste dat ik gedaan heb he De PC's direct op elkaar aangesloten pingen mekaar probleemloos. Als asus ertussen zit helemaal niet meer, dat is het rare
    op het moment dat de pc's via LAN verbonden zijn (gebruik wel de LAN poorten op de WL500g) dan heeft de WL500g hier geen invloed op omdat het een 'switch' betreft en deze afzonderlijk van de WL500g werkt

    als je het op deze manier aansluit moet het werken

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  8. #8
    jah als hij het dan gelijk zou doen, dan zou ik nu al klaar zijn

    Kan het niet liggen aan instellingen aan de dhcp server of iets anders? Als asus idd als een simpele switch zou fungeren, dan zou asus toch geen ip adressen toewijzen?

  9. #9
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by sharky123
    jah als hij het dan gelijk zou doen, dan zou ik nu al klaar zijn

    Kan het niet liggen aan instellingen aan de dhcp server of iets anders? Als asus idd als een simpele switch zou fungeren, dan zou asus toch geen ip adressen toewijzen?

    de wl500g werkt afzonderlijk van de switch, hiermee bedoel ik dat de WL500g ook een apparaat opzich is welke op zijn (eigen) switch aangesloten is

    oftewel je hebt een 5 poorts switch waarvan 1 poort in gebruik is door de WL500g dit resulteert in 4 LAN poorten
    daarnaast heb je nog een aparte WAN poort welke ook een 'los' netwerk device is, deze zit echter niet op de switch aangesloten

    probeer het met statische IP adressen, als je nog een switch/hub thuis hebt liggen sluit deze eens aan (eventueel achter de wl500g om zo dhcp te gebruiken)

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  10. #10
    Oh okay dan probeer ik het vanavond nog ff met statische ip'tjes. Ik heb nog wel ergens een switch liggen als het goed is, maar uiteindelijk wil ik dus vanaf mijn *draadloze* laptop naar mijn thuis-pc kunnen schrijven, dus het wifi-gedeelte moet met het nie-wifi gedeelte (de ingebouwde switch dus) 1 netwerk vormen.

    Maarjah als ik nu niet eens het nie-wifi gedeelte aan de praat krijg.. zit er toch echt iets fout

  11. #11
    Okee heb ook dit geprobeerd en het werkt nog steeds niet?! Laptop en pc hebben beide juiste ip, zelfde werkgroep, ze vinden zichzelf ook in die werkgroep, maar elkaar kunnen ze gewoon niet vinden via de asus. Niet via explorer, niet via het ping commando. Alle firewalls/beveiligingen op de pc's staan uit.

    Is het aan te raden om dit exemplaar bij de winkel van aanschaf om te ruilen voor een ander exemplaar, of zijn er nog dingen die te proberen zijn?

  12. #12
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by sharky123
    Okee heb ook dit geprobeerd en het werkt nog steeds niet?! Laptop en pc hebben beide juiste ip, zelfde werkgroep, ze vinden zichzelf ook in die werkgroep, maar elkaar kunnen ze gewoon niet vinden via de asus. Niet via explorer, niet via het ping commando. Alle firewalls/beveiligingen op de pc's staan uit.

    Is het aan te raden om dit exemplaar bij de winkel van aanschaf om te ruilen voor een ander exemplaar, of zijn er nog dingen die te proberen zijn?

    Quote Originally Posted by sharky123
    Ik heb nog wel ergens een switch liggen als het goed is
    heb je het ook met de switch geprobeerd ?

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  13. #13
    yup. switch alleen en dan de pc's d'r op werkt perfect, maar als ik dus die ingebouwde switch van de asus ertussen zet werkt het weer niet meer. De lampjes op de asus gaan wel branden en er worden wel gewoon ip adressen uitgedeeld. Ik word een beetje gek

  14. #14
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    NL
    Posts
    206
    Lastig probleem!!

    Kan het een speed / duplex mismatch zijn?

    Hoe zien je routing tabellen er uit op de PC's en de WL-500g?

    Error messages in je WL-500g log?

    Firewall op de WL-500g?

    Krijg je een foutmelding bij de mislukte ping? (ping je met hostnames of IP adressen?)

    Probleem in ARP tabellen?

    dubbele mac adressen?

    tracert (traceroute) geprobeerd?

    Je kan ook proberen om met een packetsniffer te kijken wat er gebeurt (tcpdump o.i.d.)
    Brubber

    WL-500g, WL-138g, WL-160g

  15. #15

    Exclamation andere kabels.....

    deze hele discussie gevolgd kom ik tot de volgende conclusie.

    Je zit vast met crossover kabels te werken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. Webserver is niet extern bereikbaar
    By psychonetics in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 10
    Last Post: 27-09-2005, 21:54
  2. Computer/laptop ziet router niet.
    By Hypnotixed in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 4
    Last Post: 18-09-2005, 19:50
  3. Kan WAN ip niet vinden
    By gsmrat in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 18
    Last Post: 15-08-2005, 22:37
  4. Is it safe to keep laptop on a lap? :\
    By andru123 in forum WL-500g Q&A
    Replies: 1
    Last Post: 03-03-2004, 08:21

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •