Results 1 to 6 of 6

Thread: Overclock Eee PC 1201Ha en HD films kijken

  1. #1

    Question Overclock Eee PC 1201Ha en HD films kijken

    Hallo, sinds een paar dagen heb ik een Asus Eee PC 1201Ha. Een prachtige netbook alleen de processor vind ik te traag. Ik zou hem graag willen overclocken. De processor die in de 1201Ha ligt is zoals jullie misschien al weten een Intel Atom (Single Core) Z520 die een kloksnelheid van 1.33 Ghz heeft.

    Ik ben vrij nieuw op het gebied van overclocken en ik heb er dus een aantal vragen over:

    - Tot welke kloksnelheid is mijn netbook en mijn processor nog stabiel?
    - Hoe zit het met de levensduur van de batterij?
    - Verkort een overclock de levensduur van de processor?
    - Is er een programmatje waarmee ik dit kan doen of moet het via de BIOS?

    ik heb al in de BIOS gekeken en daar heb ik een venster gevonden waarin je de processor van 0% tot en met 30% kan overclocken weet iemand hier meer van?

    Ik zou ook graag HD (720p) films op mijn Asus willen kijken heeft iemand hier nog tips voor?

    Met vriendelijke groeten, Niel de Vries

  2. #2
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Quote Originally Posted by niellie View Post
    - Tot welke kloksnelheid is mijn netbook en mijn processor nog stabiel?
    - Hoe zit het met de levensduur van de batterij?
    - Verkort een overclock de levensduur van de processor?
    - Is er een programmatje waarmee ik dit kan doen of moet het via de BIOS?

    Ik zou ook graag HD (720p) films op mijn Asus willen kijken heeft iemand hier nog tips voor?
    - overclocken is uitproberen, je moet dus zelf testen of het nog stabiel is. vandaar dat het een goed idee is om kleine stapjes te maken.
    - de gebruiks tijd op accu word verkort aangezien de cpu meer energie gaat gebruiken.
    - Als de processor heel veel meer warm word: ja. Als je de temperatuur goed weet te houden is de levensduur ook wat verkort, maar niet bijzonder veel.
    - Meestal is dit in BIOS te vinden, maar de bios van de eee pc is niet erg uitgebreid. Het beste is om even te googlen (in combinatie met je eee type nummer), er zijn zelfs speciale eee pc fora te vinden op het internet waar ze vaak dat soort dingen bespreken

    720P... het blijft een intel GMA, maar als je video wilt afspelen bijft windows media player classic het beste. Deze probeert namelijk alles op de videokaart te doen waardoor de cpu minder word belast
    Je kan de speler los downloaden, maar hij zit ook in The Combined Community Codec Pack: http://www.cccp-project.net/
    daar zitten nog wat veel gebruikte codecs in (helemaal veilig )

    suc6

  3. #3
    Bedankt wtpe.

    ik heb op deze website:

    http://forum.pocketables.net/showthread.php?t=2175

    iets gelezen over overclocken zo weliswaar voor een sony netbook maar daar zit ook de Atom Z520 in. is dat een goede site om te volgen of staan en gevaarlijke/verkeerde dingen tussen? en is de clock generator van de Z520 ook ICS9UMS9610BL? of niet.

    Met vriendelijke groeten en dank, Niel de Vries

  4. #4
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Quote Originally Posted by niellie View Post
    Bedankt wtpe.

    ik heb op deze website:

    http://forum.pocketables.net/showthread.php?t=2175

    iets gelezen over overclocken zo weliswaar voor een sony netbook maar daar zit ook de Atom Z520 in. is dat een goede site om te volgen of staan en gevaarlijke/verkeerde dingen tussen? en is de clock generator van de Z520 ook ICS9UMS9610BL? of niet.

    Met vriendelijke groeten en dank, Niel de Vries
    Dat is een goede handleiding, er staan goede tips in en wat je in de gaten moet houden.
    Ik heb geen idee of het dezelfde clock generator is, zoiets is te vinden als je de laptop open maakt, maar dan vervalt de garantie. Ik heb ook zo 1-2-3 het niet kunnen vinden op internet.

    Je kan altijd dezelfde chip type proberen in setFSB en dan op de knop "Get FSB" te klikken... maar ik kan niks beloven

  5. #5
    Quote Originally Posted by niellie View Post
    Hallo, sinds een paar dagen heb ik een Asus Eee PC 1201Ha. Een prachtige netbook alleen de processor vind ik te traag. Ik zou hem graag willen overclocken. De processor die in de 1201Ha ligt is zoals jullie misschien al weten een Intel Atom (Single Core) Z520 die een kloksnelheid van 1.33 Ghz heeft.

    Ik ben vrij nieuw op het gebied van overclocken en ik heb er dus een aantal vragen over:

    - Tot welke kloksnelheid is mijn netbook en mijn processor nog stabiel?
    - Hoe zit het met de levensduur van de batterij?
    - Verkort een overclock de levensduur van de processor?
    - Is er een programmatje waarmee ik dit kan doen of moet het via de BIOS?

    ik heb al in de BIOS gekeken en daar heb ik een venster gevonden waarin je de processor van 0% tot en met 30% kan overclocken weet iemand hier meer van?

    Ik zou ook graag HD (720p) films op mijn Asus willen kijken heeft iemand hier nog tips voor?

    Met vriendelijke groeten, Niel de Vries

    Wellicht had je beter voor de 1201N kunnen kiezen.
    Deze heeft een dual-core Atom aan boord, maar ook NVidia's ION chipset waarmee je HD-content hardwarematig kunt coderen.

    Ik heb 'm zelf ook, en een Blu-ray van BBC's Planet-Earth (via een ISO op de harddisk) speelt vlekkeloos af met een processor belasting van ca 10%.

    Ook zit er op de 1201N een HDMI poort.

    Je geeft aan dat je 'm nog niet zo lang hebt, wellicht kun je 'm nog ruilen voor een ander exemplaar.

  6. #6
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Quote Originally Posted by raas View Post
    Wellicht had je beter voor de 1201N kunnen kiezen.
    Deze heeft een dual-core Atom aan boord, maar ook NVidia's ION chipset waarmee je HD-content hardwarematig kunt coderen.

    Ik heb 'm zelf ook, en een Blu-ray van BBC's Planet-Earth (via een ISO op de harddisk) speelt vlekkeloos af met een processor belasting van ca 10%.

    Ook zit er op de 1201N een HDMI poort.

    Je geeft aan dat je 'm nog niet zo lang hebt, wellicht kun je 'm nog ruilen voor een ander exemplaar.
    Ik heb hem ook, en idd, met de juiste speler maar 10% belasting

    ze hebben wel het moederbord bij mij moeten vervangen omdat er iets mis was... nu lopen de cpu en gpu 20 graden koeler dan voorheen
    en dat met dezelfde drivers en bios... tja, alle problemen zijn nu wel weggewerkt in die laptop

Similar Threads

  1. Подключаем USB HDD к роутеру
    By Hornet in forum Russian Discussion - РУССКИЙ (RU)
    Replies: 3172
    Last Post: 31-08-2011, 12:03

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •