Results 1 to 4 of 4

Thread: Moederbord BIOS flash is misgegaan - systeem start niet meer op

  1. #1

    Moederbord BIOS flash is misgegaan - systeem start niet meer op

    Ik wilde de BIOS van mijn ASUS M4A785TD-V EVO moederbord naar de laatste BIOSversie flashen. Zoals op de site van Asus staat moet dit met de ASUS update tool. Het ging niet helemaal goed (ik kreeg een foutmelding - failed) en na een herstart startte het systeem niet meer op.

    Is er een manier om de BIOS zelf opnieuw te installeren of is de enige mogelijkheid om hem naar de winkel terug te sturen? Ik wil het namelijk zo snel mogelijk geregeld hebben, omdat ik de betreffende computer vrij veel nodig heb de komende tijd. Gelukkig heb ik nog een andere PC. Alle hulp is welkom.

  2. #2
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Quote Originally Posted by Gleep View Post
    Ik wilde de BIOS van mijn ASUS M4A785TD-V EVO moederbord naar de laatste BIOSversie flashen. Zoals op de site van Asus staat moet dit met de ASUS update tool. Het ging niet helemaal goed (ik kreeg een foutmelding - failed) en na een herstart startte het systeem niet meer op.

    Is er een manier om de BIOS zelf opnieuw te installeren of is de enige mogelijkheid om hem naar de winkel terug te sturen? Ik wil het namelijk zo snel mogelijk geregeld hebben, omdat ik de betreffende computer vrij veel nodig heb de komende tijd. Gelukkig heb ik nog een andere PC. Alle hulp is welkom.
    voor zulke dingen zal ASUS een RMA aanvraag accepteren, hierbij moet je het gehele moederbord terugsturen (of pc, ligt er aan wat voor garantie/product je hebt) om alleen die bios chip te vervangen.

    Wat je ook kan doen is naar een online winkel zoeken die flash chips verkoopt, vaak kunnen zij de bios er direct op flashen voordat ze hem naar je opsturen.

    De enige manier om bios terug te flashen als er een kappote bios op staat is met een speciale schrijver... maar die zijn nogal prijzig: http://www.escience.ca/hobby/RENDER/...079/13168.html (bijvoorbeeld)

    een chip voor een euro of 20 is meestal beter
    hier is een site, verder heb ik er geen ervaring mee ofzo: http://www.bioschip.com/bios-replacement.htm

  3. #3
    bedankt, ik heb 'm opgestuurd (naar een andere site dan die je aangaf) en nu werkt het weer. Alleen mijn geīntegreerde netwerkkaart doet het niet meer. "Dit apparaat start niet (code 10)" staat er bij apparaatbeheer... zou dat kunnen komen doordat de BIOS geflasht is?

  4. #4
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Quote Originally Posted by Gleep View Post
    bedankt, ik heb 'm opgestuurd (naar een andere site dan die je aangaf) en nu werkt het weer. Alleen mijn geīntegreerde netwerkkaart doet het niet meer. "Dit apparaat start niet (code 10)" staat er bij apparaatbeheer... zou dat kunnen komen doordat de BIOS geflasht is?
    hmm, het is meestal een instelling in je bios.
    zo kun je ook vaak de ingebouwde geluidskaart uitzetten enzo.

Similar Threads

  1. Asus router WL500g start niet meer!
    By Quintilo in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 9
    Last Post: 19-09-2009, 11:46
  2. WL500gP niet meer bereikbaar
    By DarkLegion in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 8
    Last Post: 07-07-2009, 09:38
  3. wl500g deluxe niet meer toegankelijk
    By Wilsmeer in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 10
    Last Post: 19-05-2009, 19:17
  4. Wl500gp doet niet veel meer.
    By zeilboot in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 5
    Last Post: 20-05-2008, 21:22
  5. Externe harddisk werkt niet meer na enablen webcam
    By pgielen in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 0
    Last Post: 29-01-2008, 23:37

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •