Results 1 to 10 of 10

Thread: Asus router WL500g start niet meer!

  1. #1

    Asus router WL500g start niet meer!

    Beste

    Onlangs werkte mijn draadloos internet niet meer. Ik trok de stroom uit de router en stak de stroom er terug op. Wat gebeurt er? De 4 LANlampen en het WANlampje branden en verder gebeurt er niks. Het lijkt wel alsof de router niet meer boot?

    Resetten lukt niet.
    Wat moet ik doen? Mijn router is pas twee jaar oud.

  2. #2
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by Quintilo View Post
    Beste

    Onlangs werkte mijn draadloos internet niet meer. Ik trok de stroom uit de router en stak de stroom er terug op. Wat gebeurt er? De 4 LANlampen en het WANlampje branden en verder gebeurt er niks. Het lijkt wel alsof de router niet meer boot?

    Resetten lukt niet.
    Wat moet ik doen? Mijn router is pas twee jaar oud.
    het is geen wl500g dus als ik het goed begrijp, die worden ruim langer dan 2 jaar al niet meer verkocht

    wat gebeurt er als je de RESTORE knop inhoud en dan stroom op het aparaat zet ?

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  3. #3
    Het is een 500gPremium.
    Ik heb eigenlijk alles al geprobeerd. Wat u voorstelt ook al. Ook al de PIN9-manier.
    Jammer van dat toestel.

  4. #4
    Quote Originally Posted by Quintilo View Post
    Het is een 500gPremium.
    Ik heb eigenlijk alles al geprobeerd. Wat u voorstelt ook al. Ook al de PIN9-manier.
    Jammer van dat toestel.
    Het valt allemaal wel mee denk ik.. Ben voor 99% zeker dat je voeding naar z'n grootje is. Lees deze thread er maar eens op na, daar staan jou symptomen uitgelegd, hoe je het kunt testen, wat je er tegen kunt doen, etc Dit is de laatste 2 maanden een veel voorkomend probleem.

    http://www.wl500g.info/showthread.php?t=20627

    Succes,

  5. #5
    De spanning van de adapter is 5.2 volt.
    Als de ASUS er aan hangt en voorzien is van stroom is er maar 3.10 Volt.

    Misschien is dat wel het probleem ja....
    Denkt u ook niet?

    Bedankt voor de hulp

  6. #6
    Quote Originally Posted by Quintilo View Post
    De spanning van de adapter is 5.2 volt.
    Als de ASUS er aan hangt en voorzien is van stroom is er maar 3.10 Volt.

    Misschien is dat wel het probleem ja....
    Denkt u ook niet?

    Bedankt voor de hulp
    Dan is het (nagenoeg) zeker dat de voeding kapot is.
    Je zou 'm los kunnen maken, er staat in die ene thread iets over een lekkende condensator, 'k heb dit zelf nog willen testen, maar ben er nog niet aan toegekomen.

  7. #7
    Ik wilde een nieuwe voeding kopen, maar dat kost 30 euro bij mijn lokale pcboer. Dus toch nog effe zelf gezocht; is veel geld.

    Ik kan mijn router laten draaien op batterijen van 4.5 Volt. Hij lijkt nu wel deftig op te starten. Lichtjes pinken en zo. Uiteindelijk blijft de powerlamp pinken en brand 1 lampje van een Ethernetpoort die ik met mijn pc heb verbonden.

    Jammer genoeg kan via die ethernetpoort niet op de router komen. De pc geeft aan dat de ethernetkabel verbinding geeft, maar de router geeft geen ip-adres en via 192.168.1.1 of 192.168.2.1 geraak ik niet op de router.

    Waarschijnlijk komt dit omdat ik via de PIN9-truk gans mijn router tijdelijk om zeep heb geholpen...

    Ik ga zelf eens zoeken wat nu te doen, maar misschien kan iemand een tip geven?

    Groetjes
    en bedankt

  8. #8
    google eens naar 'hape nv55'
    Dit is een 5volt 2500ma voeding voor 16 euro (zonder verzendkosten).

    Misschien dat de 'handyman' ze ook verkoopt.


    Ik heb zelf een hape nv69, die is ook nog in spanning schakelbaar maar natuurlijk daardoor iets duurder.
    Last edited by avberk; 18-09-2009 at 21:10.

  9. #9
    Even los van die voeding.

    Ik heb de router aangesloten op de voeding van mijn pc. En nu wil ik testen of ik hem weer aan de praat krijg vooraleer ik een voeding koop.

    Echter, ik zit met een probleem. Ik krijg telkens alleen verbinding met beperkte verbindingsmogelijkheden. Een ipadres krijg ik niet. De recovery tool detecteert mijn router ook niet, help!

  10. #10
    He Quintilo, vraagje, kan het zijn dat je de Asus router ook echt als router gebruikt? Er zijn verschillende modussen waarin je de asus kunt laten draaien, (router, AP-only (client), en bv. bridge)
    Het zou zo kunnen zijn dat je de asus ook werkelijk als router gebruikt.
    Heb je hierbij DHCP op de router en PC aanstaan? zo ja, dan krijgt je PC waarschijnlijk geen ip-adres toegewezen (omdat de service niet op de Asus draait) waardoor je pc de melding van 'beperkte verbindingsmogelijkheden' geeft.

    Geef je computer eens een vast ip adres en dan het liefst: 192.168.1.10
    Er vanuit gaande dat je Asus het nog doet, heeft deze ip adres 192.168.1.1
    Op de originele cd die bij de Asus staat, staat een recovery tool, hiermee zou je kunnen testen of deze verbinding met je asus kan maken en evt. weer de originele (of olegs/) firmware erop te zetten.

    Dit zou je 'ns kunnen proberen om een stap verder te komen .

Similar Threads

  1. Asus WL500g not work in INTERNET
    By dikamba in forum WL-500g Q&A
    Replies: 1
    Last Post: 01-10-2008, 17:34
  2. Best Firmware for ASUS WL500g Deluxe
    By Crow- in forum WL-500g Q&A
    Replies: 0
    Last Post: 15-06-2008, 12:57
  3. Wl500gp doet niet veel meer.
    By zeilboot in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 5
    Last Post: 20-05-2008, 21:22
  4. Firmware v1.7.5.6 CR5 [Oleg]
    By Oleg in forum WL-500g Firmware Releases
    Replies: 43
    Last Post: 14-07-2004, 21:54
  5. Replies: 6
    Last Post: 26-05-2004, 17:00

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •