Results 1 to 5 of 5

Thread: hoe kan je een asus WL-500Gg premium draadloos aansluiten op een Speedtoch706WL modem

  1. #1

    hoe kan je een asus WL-500Gg premium draadloos aansluiten op een Speedtoch706WL modem

    hallo,

    ik heb in belgie tele2 allin en hierbij word een Speedtoch 706 WL modem bij geleverd.
    nu heb ik eigenlijk twee vragen .
    eerste vraag : kan je een Ausu WL-500G Premium hier draadloos op aansluiten ? en zo ja hoe ?
    De software van de asus is nog orgineel.

    Vraag twee : als het bovenstaande niet lukt zou ik dan de Speedtouch kunnen vervangen door de asus router,dus verbindinging maken met tele2 via mijn asus router,als dit zou kunnen kan iemand mij dan vertellen Hoe ?

    gr peter

  2. #2
    Hallo Peter,

    Als je een draadloze verbinding tussen de speedtouch en asus wilt maken dien je voor de optie 'Bridge' in je draadloze netwerk instelling te kiezen.
    De asus ondersteund dit, ik weet niet of de speedtouch dit doet.

    Als je het via draad wilt doen zul je je breedband modem in de WAN poort van de asus moeten steken en dan de asus als 'Router' configureren.

    Als je bovenstaande niet wilt/ of niet lukt, dan kun je er nog altijd voor kiezen om de asus via een netwerk kabel in de speedtouch te steken en de asus dan te configureren als 'Access Point Only'. Je zet hiermee de routeer functies van de asus uit en deze zal zich dan gedragen als een access point en een switch. Zet je er dan de oleg (of andere) firmware op waarmee je op je eigen netwerk een aantal diensten aan biedt, en de asus is dan in feite een gewone client die niets van doen heeft met het routeren / NAT'ten van je internet verkeer.

  3. #3
    Quote Originally Posted by raas View Post
    Hallo Peter,

    Als je een draadloze verbinding tussen de speedtouch en asus wilt maken dien je voor de optie 'Bridge' in je draadloze netwerk instelling te kiezen.
    De asus ondersteund dit, ik weet niet of de speedtouch dit doet.

    Als je het via draad wilt doen zul je je breedband modem in de WAN poort van de asus moeten steken en dan de asus als 'Router' configureren.

    Als je bovenstaande niet wilt/ of niet lukt, dan kun je er nog altijd voor kiezen om de asus via een netwerk kabel in de speedtouch te steken en de asus dan te configureren als 'Access Point Only'. Je zet hiermee de routeer functies van de asus uit en deze zal zich dan gedragen als een access point en een switch. Zet je er dan de oleg (of andere) firmware op waarmee je op je eigen netwerk een aantal diensten aan biedt, en de asus is dan in feite een gewone client die niets van doen heeft met het routeren / NAT'ten van je internet verkeer.
    bedankt voor je antwoord

    ik heb nog wat bijkomende vragen ,

    ik wil de asus als router gebruiken kan je mij mischien vertellen hoe ik hem dan als router moet configureren?
    tevens wil ik op de usb uitgangen een printer aansluiten en deze dan draadloos gebruiken op mijn laptop dit zou ik ook voor een externe hdisk willen.
    gaat dit dan ook ?
    gr peter

  4. #4
    He Peter,

    Ik gebruik de Asus niet als een router, enkel als een client/AP. Dus als ik je uitleg hoe je 'm als router moet configureren denk ik dat ik je met een kluitje het riet in stuur.

    w.b. harddisk en printer.
    Dit kan al met de standaard firmware (die van asus), maar je kunt er ook voor kiezen om die oleg te installeren, daar kan dat ook mee, maar nog veel meer.
    Houdt er wel rekening mee dat het filesystem van de externe harddisk FAT of EXT (linux) moet zijn. van NTFS (winXP standaard) kun je alleen lezen, niet schrijven.

  5. #5
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Dordrecht, Netherlands
    Posts
    8

    WL-550 en router provide

    Ik heb hier simpel een oplossing voor gevonden door op de ASUS LAN IP settings 192.168.2.1 te gebruiken en de DHCP server ook. De kast van de ISP (Zyxel 2601) zit op 192.168.1.1 t/m 192.168.1.254 (WAN IP settings op de ASUS zijn 192.168.1.33) en de ASUS op 192.168.2.1 t/m 192.168.2.254
    Wanneer er iemand in huis behoefte heeft aan een eigen netwerk dan kunnen ze een hogere range gebruiken. Ik heb mijn computers in één netwerk (incl. draadloos) met printer en harde schijf.

Similar Threads

  1. ASUS WL-500gPV2 Premium
    By RusBiT in forum Russian Discussion - РУССКИЙ (RU)
    Replies: 6
    Last Post: 17-09-2008, 15:46
  2. hoi kan iemand mij helpen met mijn wl500g
    By dneox in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 4
    Last Post: 05-07-2007, 15:34
  3. Asus wl-500g voor newbees
    By kortenbach in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 8
    Last Post: 02-04-2007, 21:47

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •