Results 1 to 8 of 8

Thread: webcam alleen in zwart/wit

  1. #1

    webcam alleen in zwart/wit

    Hallo mensen wie kan mij helpen om mijn webcam werkend te krijgen, het is een logitech pro 4000 aan een wl 500gp als ik alles ingesteld heb volgens het boekje dan kan ik alleen via preview een zwart/wit beeld krijgen terwijl dit toch een apart veld moet opleveren in kleur? ik wil hem graag via lan bekijken ik had begrepen dat meer mensen hier problemen mee hebben/hadden, ligt de oplossing in een instelling van windows, ik gebruik xp prof.

  2. #2
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Quote Originally Posted by tom gerlach View Post
    Hallo mensen wie kan mij helpen om mijn webcam werkend te krijgen, het is een logitech pro 4000 aan een wl 500gp als ik alles ingesteld heb volgens het boekje dan kan ik alleen via preview een zwart/wit beeld krijgen terwijl dit toch een apart veld moet opleveren in kleur? ik wil hem graag via lan bekijken ik had begrepen dat meer mensen hier problemen mee hebben/hadden, ligt de oplossing in een instelling van windows, ik gebruik xp prof.
    hmm... ik heb precies dezelfde webcam, geen problemen

    het kan misschien wel zo zijn, dat je de resolutie hebt gewijzigd, als het uitvoers signaal dan lager is, dan krijg je een vervormd beeld of zwart wit

  3. #3
    bedankt voor u antwoord maar is ingesteld op 320x 240 dit moet toch werken heeft het soms te maken met een active x instelling, zoja hoe kun je dit controleren? en hoe krijg je het webcam beeld, is dit een volledig scherm?

  4. #4
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Quote Originally Posted by tom gerlach View Post
    bedankt voor u antwoord maar is ingesteld op 320x 240 dit moet toch werken heeft het soms te maken met een active x instelling, zoja hoe kun je dit controleren? en hoe krijg je het webcam beeld, is dit een volledig scherm?
    hmm... met de resolutie zou opzich niks mis mee moeten zijn...
    misschien kun je er een beetje mee spelen en kijken of andere resoluties een ander resultaat geven.

    het heeft voor de rest niks met activex te maken. en nee, de webcam is niet volledig beeld, maar gewoon de browser grootte.

    Wat voor firmware en router gebruik je overigens?

  5. #5
    Ik gebruik als router de WL500g.Premium en de firmware is 1.9.6.7 verder kan ik maar kiezen uit twee resoluties en twee drivers ik gebruik pwc 8.8

  6. #6
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Quote Originally Posted by tom gerlach View Post
    Ik gebruik als router de WL500g.Premium en de firmware is 1.9.6.7 verder kan ik maar kiezen uit twee resoluties en twee drivers ik gebruik pwc 8.8
    tja... misschien ligt het dan aan de drivers die asus er in heeft gestopt...
    Ik heb namelijk gewoon kleuren op oleg firmware. Als je wilt kun je die natuurlijk uit proberen, en de how-to volgen die ik heb gemaakt, om te zorgen dat de cpu niet te zwaar belast word: http://wpte.kicks-ass.net//forum/vie...hp?thread_id=1

    voor de rest kan ik er niet veel over zeggen, omdat alle instellingen goed zijn.

  7. #7
    Join Date
    May 2007
    Location
    amsterdammed
    Posts
    15

    Wink

    ik heb ook heel in het begin zitten freubelen met dit maar ik krijg nog steed
    z/w van de cam. alleen als ik de res. terugzet naar laag lukt het wel. ook wil
    ActiveX and Refresh niet werken, wel met de click here [ShowWebCamPic.asp]
    en dan nog is dat dan in 1x weer z/w na het openen van een nieuwe 'preview'
    raar...Enable Security =off en ik heb een wl700ge fw 1078.
    kan ik ook op deze router spelen met die oleg? lijkt mij beter
    Last edited by torretje; 14-12-2008 at 18:03.
    \0/ if you cant fixit, dont fuckit

  8. #8
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Quote Originally Posted by torretje View Post
    ik heb ook heel in het begin zitten freubelen met dit maar ik krijg nog steed
    z/w van de cam. alleen als ik de res. terugzet naar laag lukt het wel. ook wil
    ActiveX and Refresh niet werken, wel met de click here [ShowWebCamPic.asp]
    en dan nog is dat dan in 1x weer z/w na het openen van een nieuwe 'preview'
    raar...Enable Security =off en ik heb een wl700ge fw 1078.
    kan ik ook op deze router spelen met die oleg? lijkt mij beter

    deze moet je hebben dan volgens mij: http://oleg.wl500g.info/1.9.2.7-10/W...1.9.2.7-10.zip

    eerst resetten naar fabrieks instellingen
    firmware uploaden
    resetten naar fabrieks instellingen
    en dan instellen die hap
    je kan de oude instellingen van asus niet importeren in oleg, omdat oleg andere instellingen gebruikt, waardoor er fouten kunnen onstaan

Similar Threads

  1. Externe harddisk werkt niet meer na enablen webcam
    By pgielen in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 0
    Last Post: 29-01-2008, 23:37
  2. WL500G en E-Tech webcam
    By thomasus in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 1
    Last Post: 28-01-2008, 21:02
  3. USB HDD connects as Webcam
    By Oldchatterman in forum WL-500g Q&A
    Replies: 12
    Last Post: 19-10-2004, 17:54

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •