Results 1 to 9 of 9

Thread: WL500W + Video HD

  1. #1

    WL500W + Video HD

    Hallo,
    Ik probeer tevergeefs mijn Video HD aan te praat krijgen icm met mijn nieuwe router WL500W, ik sluit hem aan op mijn router waarvan ik zie dat de USB met power al voorzien is. Als ik mijn Video HD aan wil zetten lukt mij dat niet, het lukt alleen als ik hem los koppel van mijn router. Wie kan mij hierbij helpen ?
    WL500L runt op originele firmware.
    Alvast bedankt.
    Last edited by sondakika; 19-04-2008 at 21:03. Reason: wrong model in title

  2. #2
    Ik denk dat je USB poort in de Asus de stroom niet trekt van je HD. Een USB hub met externe power zou dit probleem moeten kunnen ondervangen. Is nl. een bekend probleem van de Asus router. Een klein laptopHD'tje wil echter nog wel eens lukken.



    Succes,


    Ed

  3. #3
    Edski, bedankt voor je antwoord, ik zal het proberen, andere vraagje nog, mij externe usb hd die gekoppeld is aan de WL500 is geformatteerd als NTFS filesysteem, ik zie hem wel in mijn netwerk, maar ik mag niet schrijven/wijzigen. Ik zie dat Alleen lezen mogelijk is.

  4. #4
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    2,407
    Quote Originally Posted by sondakika View Post
    Edski, bedankt voor je antwoord, ik zal het proberen, andere vraagje nog, mij externe usb hd die gekoppeld is aan de WL500 is geformatteerd als NTFS filesysteem, ik zie hem wel in mijn netwerk, maar ik mag niet schrijven/wijzigen. Ik zie dat Alleen lezen mogelijk is.
    ntfs... zoals als het goed is de handleiding (nog steeds) vermeld niet compatible.. en dus read-only

    ext3 of fat32 werkt alleen

    ps. graag de juiste benaming van je router gebruiken, en WL-500 heeft geen usb poort namelijk en is dus verwarrend..

    My little Asus Collection: Too much to fit inhere, my 2 babies:WL500w 1.9.2.7-10(OLEG) VX2SE Yellow Lamborghini notebook



    WL500g Forum Asus Files OpenDir

    Asusforum.NL -- Asusforum.DE -- Asusforum.RU -- Asusforum.PL -- Asusforum.NET -- Asusforum.EU -- Asusforum.BE -- Asusforum.ES -- Asusforum.INFO

  5. #5
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    [QUOTE=EdSki;93902]Een klein laptopHD'tje wil echter nog wel eens lukken./QUOTE]
    alles wat stroom trekt haalt wel wat van de snelheid van de processor af en vooral de sterkte van de wifi
    altijd een externe voeding gebruiken of een hub met adapter

  6. #6
    alles wat stroom trekt haalt wel wat van de snelheid van de processor af.
    ...Que...???

    Dit lijkt me heel erg sterk.

    Dus als ik 'm meer stroom zou (kunnen) geven, is'ie sneller?

    lijkt me heel onwaarschijnlijk wpte

  7. #7
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    Quote Originally Posted by raas View Post
    ...Que...???

    Dit lijkt me heel erg sterk.

    Dus als ik 'm meer stroom zou (kunnen) geven, is'ie sneller?

    lijkt me heel onwaarschijnlijk wpte
    ja, zoiets heet over-voltage trouwens
    de voeding van de router is vrij zwak, dus elk ding dat je er aan hangt haalt wat van de energie af die de router krijgt + het voltage gaat omlaag.
    de sterkte van de wifi word in mW gemeten en is daarom erg gevoelig.
    als je er minder aan hangt zal de processor ietwat sneller zijn, het zal wel een 5W zijn ofzo... dus iets minder gevoelig dan de wifi
    maar je kan hem ook nog overclocken (daar was een topic over een tijdje terug), dan kun je het wat compenseren als je er een kerstboom aan hebt hangen

    maargoed, het is niet aan te raden om over-voltage en overclocking te doen, want deze hardware is daar net iets te goedkoop voor om het goed aan te kunnen

  8. #8
    He wpte,

    het kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij zit het anders:

    De asus draait op een ac/dc voeding welke zo'n 2A op 5V (stabiel) kan leveren.

    De asus 'snoept' hier zelf wat stroom vanaf, laten we zeggen 1A, blijft er dus nog 1A over voor andere apparaten.
    Ik geloof niet dat de processor in de Asus direct op die 5V draait (voltage is te hoog voor een processor), dus hier zitten nog zgn. DC/DC convertors tussen die de 5V input verlagen naar 3,3v of zelfs 1,5v (meer gangbare voltages voor processors). Die DC/DC convertors (step-down) hoeven niet exact 5V input te hebben (want de output van de 'el-cheapo' AC/DC netvoeding kan ook fluctueren), maar nemen genoegen met een ingangsspanning van bv. 4-8V.
    Dat het voltage met een tiende (of 2, misschien wel 3) zal dalen doordat er meer spanning gevraagd wordt door andere apparaten hoeft voor de processor niets uit te maken, deze krijgt zijn zelf-gereguleerde stroom immers na de DC/DC convertor.
    (ook is het zo, dat na het uitschakelen van de andere apparaten de spanning zal kunnen pieken omdat de voeding het gevraagde vermogen ineens niet meer hoeft te leveren, maar dat nog wel in de buffer (condensatoren, etc.) zat en even snel 'vrijgegeven' moet worden)

    w.b. WiFi zou je gelijk kunnen hebben., hier dient een radio-signaal (sinus-golf) versterkt te worden, en dit heeft zeker met voltage te maken., echter binnen de processor wordt de stroom niet gebruikt om een signaal te versterken, alleen maar om mee te schakelen/sturen.
    Hoe dan ook, zonder naar het design van de asus gekeken te hebben, het is in deze electrowereld gangbaar om je invoerstroom , gelijk te richten, te ontdoen van ruis, juiste voltage te genereren etc.etc. voordat deze gebruikt wordt in chips welke maar heel kleine tolleranties hebben.
    (Een kort blik op de foto's van de printplaten in de asus welke op dit forum ronddwalen leert inderdaad dat er een aantal DC/DC voltage regulators aan boord zijn (deze stoten de overbodige energie uit d.m.v. warmte welke ontstaat wanneer niet efficient gereguleerd kan worden., te herkennen aan een metalen plaatje op de achterkant van het IC welke tegen de printplaat gemonteerd is om een groter oppervlak te creeeren waar de gegenereerde overtollige warmte aan kwijt geraakt kan worden.) )

    In feite zou de asus op iedere AC/DC netvoeding moeten kunnen draaien zolang deze maar minimaal 5V@2A levert, echter, een netvoeding van een andere leverancier kan weer net een iets andere uitsturing van deze energie hebben. (en misschien zit er wel een 'ruis' op waar de asus niets mee kan)

    Misschien zouden we het eens moeten meten..
    (de performance van de cpu bedoel ik dan. niet die ruis, mijn scoop is kapot )

    Maar goed, electronica is maar een hobby van me in tegenstelling tot computers mijn beroep.. zoveel weet ik er dan ook niet vanaf

  9. #9
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    The Netherlands - Eindhoven
    Posts
    1,767
    de cpu vertraging is ook maar klein hoor
    bij het renderen van een pagina kreeg ik gemiddelt een paar centiseconden (20 ofzo) meer (gemeten door php)
    het is dan natuurlijk niet volledig cpu (shame on me ) maar ik verwacht dat het meeste van webserver en sql op het swap gedeelte staat en niet op het ram..
    vandaar

    als ik mn usb kerstboom aansluit zie ik een drop van ong 5dbm in mn wifi, dus dat scheelt wat meer

Similar Threads

  1. Twonky Media Server... Video auf Dbox2?
    By R3N in forum German Discussion - Deutsch (DE)
    Replies: 4
    Last Post: 11-11-2007, 08:46

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •