Results 1 to 8 of 8

Thread: laptop wirless laten werken met WL-500G

  1. #1

    laptop wirless laten werken met WL-500G

    hallo,

    ik heb dus een gewone pc met widows vista ultimate
    hier aan hangt een asus wirless router type WL-500G premium.
    op de pc heb ik dus internet want onderaan in de balk rechts staat en monitor met een bolletje er in,als ik hier op klik staat daar verbonden met netwerk toegang lokaal en internet.
    nu heb ik net een laptop gekocht waar ook windows vista premium op staat.
    nu zou ik dus graag wirless met deze laptop willen internetten.
    als ik daar onder op de balk kijk zie ik een monitor met een rood kruis er door,als ik daar op ga staan zie ik staan : niet verbonden er zijn draadloze netwerken beschikbaar.
    als ik op dat monitorretje druk dan krijg ik een scherm verbinding met netwerk maken,hier staat ook het draadloze etwerk wat ik op mijn gewone pc heb ingesteld.
    als ik op verbinden druk dan krijg ik een scherm dat er geen verbinding gemaakt kan worden,bij probleem vaststellen kan het probleem niet gevonden worden.
    ik heb het idee dat ik nog iets op de laptop moet instellen maar ik weet dus niet wat.
    wie zou mij kunnen helpen ?

    gr peter

  2. #2
    dus..

    jou internet verbinding gaat direct de pc in? hoe? met netwerk kabel of usb?


    beter is om de internetverbinding op de asus router binnen te laten komen en vanuit daar naar je pc en laptop te sturen.

    als je internet verbinding direct op je pc binnen komt zal deze aan moeten staan om naar je laptop toe te gaan..

    graag wat meer info zoals, wat voor 'n internet verbinding heb je, wat voor'n modem.. etc.

  3. #3
    Quote Originally Posted by raas View Post
    dus..

    jou internet verbinding gaat direct de pc in? hoe? met netwerk kabel of usb?


    beter is om de internetverbinding op de asus router binnen te laten komen en vanuit daar naar je pc en laptop te sturen.

    als je internet verbinding direct op je pc binnen komt zal deze aan moeten staan om naar je laptop toe te gaan..

    graag wat meer info zoals, wat voor 'n internet verbinding heb je, wat voor'n modem.. etc.
    hallo,

    ik heb een foutje gemaakt in de berichtgeving de internet verbinding gaat natuurlijk meteen via de router en dan naar de pc.
    ik heb een isdn 2 aansluiting van kpn met wanadoo/orange als provider .
    de gewone pc is aangesloten via een kabel vanaf de router naar de pc.
    ik heb nog een andere laptop met win.vista welke al draadloos werkt.
    nu had ik begrepen van iemand dat ik bij de laptop welke nog niet werkt het mac adres zou moeten laten zoeken om het te laten werken.
    maar hij moet ik dit doen ? ik ga er vanuit dat dit via de router moet mar weet niet hoe dit werkt.

    gr peter
    Last edited by peterksr; 28-02-2008 at 08:14.

  4. #4
    nee hoor,

    als je al een laptop draadloos werkend hebt (waarschijlijk op het (draadloze) router van je provider), dan moet je je nieuwe laptop ook gewoon op die manier aan kunnen 'melden' bij de access point.

    Vaak staat in de handleiding van dat apparaat wel beschreven hoe dat moet.

    Echter, is me nog niet duidelijk wat je nou met de asus wilt gaan doen, want zoals je het nu beschrijft heb je de asus niet nodig..

    anders is het:

    router provider via kabel naar asus.. kabel van asus naar pc, en de laptops draadloos aanmelden op de asus.

  5. #5
    Quote Originally Posted by raas View Post
    nee hoor,

    als je al een laptop draadloos werkend hebt (waarschijlijk op het (draadloze) router van je provider), dan moet je je nieuwe laptop ook gewoon op die manier aan kunnen 'melden' bij de access point.

    Vaak staat in de handleiding van dat apparaat wel beschreven hoe dat moet.

    Echter, is me nog niet duidelijk wat je nou met de asus wilt gaan doen, want zoals je het nu beschrijft heb je de asus niet nodig..

    anders is het:

    router provider via kabel naar asus.. kabel van asus naar pc, en de laptops draadloos aanmelden op de asus.
    hallo,

    de draadloze router is de asus en niet van de provider.
    het is de beschrijvening zoals je in je laatste alinia beschrijft.
    maar mijn vraag is hoe meld ik de laptop aan op de asus.
    ik heb twee laptops waarvan er via een mac adres werkt en nu wil ik dus de andere ook laten werken .
    mijn vraag is kan ik ze allebei via een mac adres laten werken en zo ja hoe doe ik dat ?
    als dit niet kan wat is dan de oplossing hiervoor ?

    gr peter

  6. #6
    ok, nu is het duidelijk. Zulke informatie in onontbeerlijk bij het oplossen van een dergelijk probleem. Anders doen wij aannames die waarschijnlijk niet kloppen en zul je nooit een oplossing krijgen..

    Maar nu het duidelijk is, hier de oplossing:

    ga naar de standard administration website van je asus toe (http://192.168.1.1) . (of een ander ip-adres, als je het ip van je asus gewijzigd hebt)

    Ga dan naar Wireless, dan naar Access Control.

    Je ziet daar dan een MAC-address sectie. (Access Control List)

    Als je, zoals je zegt, die ene laptop al via mac address hebt werken, zul je hier dat mac-adres tegen komen.

    Het is dan een kwestie van het mac-adres van je nieuwe laptop aan deze lijst toevoegen.
    (Het macadres kun je o.a. achterhalen door op je nieuwe vista machine even een dos-prompt te openen en daar het commano 'ipconfig /all' uit te voeren. Je zult dan van alle netwerkadapters de gegevens zien. Even de goede (wireless) eruit zoeken, en het mac-adres overnemen in je asus.)
    dan instellingen opslaan en je asus herstarten (maar dat doet'ie als het goed is zelf nadat je je instellling opslaat).

    Dan op je nieuwe laptop aanmelden bij de asus. (even zoeken naar beschikbare draadloze netwerken, dan degene die van jou is selecteren) en dan zou het moeten werken.

  7. #7

    mac adres vinden

    hallo Raas,

    bedankt voor je info eindelijk voor elkaar gekregen laptop draaid als een tierelier hardstikke bedankt voor je gedult
    en duidelijke uitleg

    gr peter
    Last edited by peterksr; 28-02-2008 at 14:34. Reason: probleem opgelost

  8. #8
    EDIT:

    fijn dat het werkt !!!

    ---------------------------------------


    yep,

    fysiek adres is het macadres en bestaat uit een (hexadecimale) combinatie van letters en cijfers.

Similar Threads

  1. 500G Deluxe met Oleg
    By MarkMark in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 5
    Last Post: 07-02-2008, 20:35
  2. WL-500w loopt niet lekker met huidige netwerk (300g en 500g)
    By erik.alphenaar in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 1
    Last Post: 06-06-2007, 23:16
  3. Asus 500g knopen aan Asus 500g dlx
    By dolphs in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 5
    Last Post: 15-03-2007, 08:38
  4. Meerdere printer werken niet op 500g
    By dvdtje in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 5
    Last Post: 20-11-2006, 15:58

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •