Results 1 to 5 of 5

Thread: UBS HDD - Werkgroep / domein

  1. #1

    UBS HDD - Werkgroep / domein

    Hallo,

    Zojuist heb ik een W500g Premium gekocht die ik nu aan het instellen ben. Ik heb een USB HDD die ik wil sharen. Nu lees is dat ik in de setup een werkgroep moet opgeven, zodat alle pc's in mijn netwerk die in dezelfde werkgroep zitten, de HDD kunnen zien / benaderen. Nu heb ik een laptop van mijn werk die gebruik maakt van een domein i.p.v een werkgroep (kan niet worden opgegeven). Nu is mijn vraag hoe krijg ik het voor elkaar dat ik via deze laptop toch mijn HDD kan benaderen??

  2. #2
    -oleg firmware installeren
    -samba activeren op je premium(kan eventueel via webinterface)
    -in windows een netwerk drive aanmaken. bv \\naamvanjepremium\share$

    als je vista hebt zijn er speciale instructies om samba werkend te krijgen.

    Zoek even het forum af voor meer informatie...
    Last edited by avberk; 09-02-2008 at 18:54.

  3. #3
    Bedankt voor de reactie.

    Wat is samba? Ik ben een leek op dit gebied.
    Is deze firmwareupdate een stabiele / officiele? Ik heb namelijk weleens een aparaat om zeep geholpen met een dergelijke update.

    Nu heb ik ook pc's die wél gewoon een werkgroep gebruiken i.p.v. een domein. Deze pc's moeten natuurlijk allemaal toegang hebben tot de HDD. Veranderd hierdoor iets in de oplossing?

  4. #4
    He,

    Even wat verduidelijken.

    De 'software' die in de flash van de asus zit is een soort van 'linux-distributie'.
    Omdat asus linux als OS voor de router gebruikt heeft zijn ze verplicht volgens de gebruikersovereenkomst van linux om ook de broncode vrij te geven.

    Met deze broncode zijn enthousiastelingen zoals oleg (oleg.wl500g.info) aan de slag gegaan om deze beter te maken en uit te breiden.

    Zo heeft oleg ervoor gezorgd dat op de 'firmware' zgn. software-packages geinstalleerd kunnen worden.

    Samba is zo'n software package waarmee extra netwerk-connectiviteit aan het hele software pakket kan worden toegevoegd.

    De oleg firmware is dus geen door asus gesupporte firmware, maar ik en vele hier op dit board vinden 'm beter als die van asus.

    Over stabiliteit hoef je je geen zorgen te maken. het zit allemaal goed in elkaar. En als je er uiteindelijk toch niet tevreden over bent, dan kun je de originele asus-firmware weer terug zetten waardoor hij weer net zo origineel is als toen je 'm uit de doos haalde.


    Voordat je samba kunt installeren dien je een aantal stappen te ondernemen.

    een goed startpunt is de volgende post van wengi.: http://www.wl500g.info/showthread.php?t=10307

    lees er eens wat over, en bepaal dan voor jezelf wat je wilt.

    succes.

  5. #5
    Dank je! Ik heb de post gelezen, maar het is voor mij echt abracadabra. Omdat ik niet precies weet wat ik doe, lijkt het risico groot dat ik iets fout doe. Ik ben nog aan het afwegen.
    Zojuist heb ik de FTP-feature ingesteld en dit werkt prima bij het benaderen van de HDD. Is dit een goed alternatief? Is dit veilig i.v.m. toegang vanaf het internet?

Similar Threads

  1. WL-500W cant find HDD on PC
    By underdog-ma in forum WL-500w Q&A
    Replies: 4
    Last Post: 18-02-2008, 11:01
  2. wl-500w festplatte hdd problem
    By underdog-ma in forum WL-500w Q&A
    Replies: 0
    Last Post: 12-12-2007, 20:36
  3. Downloaden van usb-connected hdd op WL-500gP extreem langzaam.
    By Phrea in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 23
    Last Post: 08-03-2007, 22:45
  4. Flashing Oleg's Firmware in WL HDD
    By hugo in forum WL-HDD Custom Development
    Replies: 29
    Last Post: 21-10-2004, 14:55

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •