Results 1 to 5 of 5

Thread: WL-500g Premium met HDD voor Windows Mydoc's

  1. #1

    WL-500g Premium met HDD voor Windows Mydoc's

    Ik heb momenteel een externe HDD met Netwerk optie, maar deze werkt door een vaag driver probleem erg traag. Ik zou graag deze schijf via USB aan een WL-500g Premium willen hangen en dan mappen als schijf voor mijn documenten, email en wat andere windows zaken. Is de HDD map functie van de WL-500g Premium daar stabiel genoeg voor? Kun je deze mappen als netwerk schijf of moet je er speciale drivers voor installeren op elke PC in het netwerk?

    Wanneer het mogelijk is bovenstaande te doen zal ik er eens een aanschaffen om te kijken of het goed werkt!

  2. #2
    Hoi,

    ik meen dat de originele firmware alleen een ftp-verbinding ondersteunt.
    (Ik heb niet veel met de originele firmware gedaan omdat ik 10 minuten na openen van de doos de oleg (oleg.wl500g.info) firmware op gezet heb en er een aantal extra 'software-pakketten' bij geinstalleerd heb (via: http://www.wl500g.info/showthread.php?t=5909 en http://www.wl500g.info/showthread.php?t=10307)

    in feite draait er in de asus een aparte aangepast linux distro.
    Hier is dus software (samba) op te installeren waarmee de asus makkelijk in een 'windows-pc-netwerk' te koppelen is.

    Maar.. welke snelheden haal je nu op je 'networked-hard-drive' dan?
    De asus haalt 3-3,5megabyte/s om naar de harddisk(s) te lezen en schrijven.
    Verwacht niet hier 8-10megabyte/s op te halen.
    (de lan poorten (4/5) hebben echter wel de doorvoersnelheid van 100mbit, dus het zal geen vertragende factor vormen binnen je netwerk (als je al niet op een gigabit switch zit))

    Succes ermee.

  3. #3
    Even over die oleg firmware: Het hele forum is zeg maar 'opgezet' rond deze firmware en ik zie erg veel Linux zaken staan. Heeft de oleg firmware ook een browser instellings menu zoals de asus firmware? Ik heb namelijk 0,0 Linux ervaring en ben ook niet van plan me hier weken in te moeten verdiepen...

  4. #4
    ja, zelfde look & feel als de asus firmware.
    Moet geen probleem voor je zijn om de oleg firmware er op te zetten.

    Je zou dan 'samba' kunnen activeren via de webinterface.

  5. #5
    Hoi,

    Onlangs heb ik ook mij externe HDD aangesloten op dee WL500gp. Het benaderen van een map op de HDD is bij mij voldoende snel en het is vrij simpel om dit te activeren. Ik heb hier gebruik gemaakt van de standaard meegeleverde firmware.

Similar Threads

  1. WL 500g Premium
    By airbrush999 in forum German Discussion - Deutsch (DE)
    Replies: 1
    Last Post: 27-11-2007, 23:17
  2. Asus 500g knopen aan Asus 500g dlx
    By dolphs in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 5
    Last Post: 15-03-2007, 08:38
  3. 500g Premium discontinued?
    By kjetil in forum WL-500gP Q&A
    Replies: 6
    Last Post: 24-01-2007, 18:29
  4. Password voor USB HDD met ext2 onder XP
    By teixo in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 5
    Last Post: 18-12-2006, 19:48

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •