Results 1 to 8 of 8

Thread: phpMyAdmin probleem

  1. #1

    Question phpMyAdmin probleem

    Ik moet iets wijzigen in de database van een content management systeem die ik wil gebruiken alleen dat lukt niet.

    Zodra ik de tabel geopend heb en ik doe een wijziging en druk op "Start" krijg ik gelijk: De webpagina kan niet worden weergegeven

    Heb eerst de phpmyadmin via ipkg geinstalleerd en toen werkte het niet en nu heb ik de nieuwste versie van de website geinstalleerd en die doet het zelfde.

    Enig idee wat dit kan zijn of wat ik fout doe?

  2. #2

    Exclamation

    Ben al een week bezig heb diverse tutorials geprobeerd maar krijg phpmyadmin niet goed werkend.

    Weet iemand misschien een ander programma waarmee ik in de sql database dingen kan aanpassen? Wat wel goed werkt op een WL500Gp ?

  3. #3
    Hallo,

    ik heb ook een dergelijk probleem gehad.

    'pagina kan niet worden weergegeven'


    Klik eens met de rechtermuisknop op deze pagina en kijk eens naar het path. grote kans dat phpmyadmin de pagina op een locatie wil ophalen die niet bestaat. (path-fout).

    Ik kon dit zelf niet echt dynamisch oplossen, dus ik heb in iedere pagina waar dit voorkwam 'het foute path' vervangen door '192.168.1.1' (ip-adres asus).

    Daarna werkte het wel allemaal,

    Enig nadeel van deze oplossing is, dat phpmyadmin alleen binnen het eigen netwerk werkt, en niet vanaf 'buitenaf' (omdat je dan niet op dat lokale/interne ipadres connect), maar dat vond ik voor mij niet zo'n groot probleem.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

  4. #4
    Quote Originally Posted by raas View Post
    Hallo,

    ik heb ook een dergelijk probleem gehad.

    'pagina kan niet worden weergegeven'


    Klik eens met de rechtermuisknop op deze pagina en kijk eens naar het path. grote kans dat phpmyadmin de pagina op een locatie wil ophalen die niet bestaat. (path-fout).

    Ik kon dit zelf niet echt dynamisch oplossen, dus ik heb in iedere pagina waar dit voorkwam 'het foute path' vervangen door '192.168.1.1' (ip-adres asus).

    Daarna werkte het wel allemaal,

    Enig nadeel van deze oplossing is, dat phpmyadmin alleen binnen het eigen netwerk werkt, en niet vanaf 'buitenaf' (omdat je dan niet op dat lokale/interne ipadres connect), maar dat vond ik voor mij niet zo'n groot probleem.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

    Kijk hier heb ik wat aan alleen zou je het misschien iets specifieker kunnen uitleggen wat je precies veranderd heb?
    Heb al diverse dingen geprobeerd weer maar blijft KAN PAGINA NIET WEERGEVEN zeggen.


    Heb nog even een export geprobeerd maar dan geeft hij dit als path

    res://ieframe.dll/dnserrordiagoff.htm#http://192.168.1.1:81/phpmyadmin/export.php

    En dat is toch echt de correcte path.
    Last edited by Reptile; 26-11-2007 at 14:43.

  5. #5
    ok.

    ik zal het proberen....


    Als het goed is heb je in je root-folder van de webserver een myphpadmin map staan die te bereiken is via de browser http://192.168.1.1/myphpadmin

    Het path wat jij opgeeft komt van je request af dat je gedaan hebt in de webbrowser. oftewel het path dat jij opvraagt (daarom is dit altijd het goede path), echter, je zult het path moeten achterhalen dat myphpadmin wilde laden.

    Ga met je muis boven de pagina in het frame staan waarin de melding komt "pagina kan niet worden weergegeven" of "page can not be displayed".
    Klik nu op de rechtermuisknop en klik op "eigenschappen" / "properties".
    Een venster met daarin de eigenschappen zal openen.
    Hierin staat een adres waar de browser de pagina vandaan probeerde op te vragen. Waarschijnlijk klopt dit path niet: als de dit path kopieert en plakt in een ander venster van de webbrowser, zul je ook niets te zien krijgen, maar zie je waarschijnlijk wel waar de pathfout zit..

    Hoe dit op te lossen..
    Alle bestanden in de map phpmyadmin waarin deze path-verwijzing voor komt wijzigen in het juiste path..

    (beetje moeilijk uit te leggen zo.. ik zit op mijn werk, en kan vanuit hier phpmyadmin niet benaderen.)

    Ik hoop dat je hier wat meer mee kunt.

  6. #6
    Quote Originally Posted by raas View Post
    ok.

    ik zal het proberen....


    Als het goed is heb je in je root-folder van de webserver een myphpadmin map staan die te bereiken is via de browser http://192.168.1.1/myphpadmin

    Het path wat jij opgeeft komt van je request af dat je gedaan hebt in de webbrowser. oftewel het path dat jij opvraagt (daarom is dit altijd het goede path), echter, je zult het path moeten achterhalen dat myphpadmin wilde laden.

    Ga met je muis boven de pagina in het frame staan waarin de melding komt "pagina kan niet worden weergegeven" of "page can not be displayed".
    Klik nu op de rechtermuisknop en klik op "eigenschappen" / "properties".
    Een venster met daarin de eigenschappen zal openen.
    Hierin staat een adres waar de browser de pagina vandaan probeerde op te vragen. Waarschijnlijk klopt dit path niet: als de dit path kopieert en plakt in een ander venster van de webbrowser, zul je ook niets te zien krijgen, maar zie je waarschijnlijk wel waar de pathfout zit..

    Hoe dit op te lossen..
    Alle bestanden in de map phpmyadmin waarin deze path-verwijzing voor komt wijzigen in het juiste path..

    (beetje moeilijk uit te leggen zo.. ik zit op mijn werk, en kan vanuit hier phpmyadmin niet benaderen.)

    Ik hoop dat je hier wat meer mee kunt.

    Ja dat heb ik ook gedaan en het path ziet er goed uit.

    Het kl*te is dat ik mijn webserver adres http://192.168.1.1:81 is.
    Het liefst zou ik gewoon http://192.168.1.1 gebruiken of mijn externe IP.

    Dan zou ook hoogst waarschijnlijk mijn phpmyadmin probleem en mijn CMS pakket wat ik wil draaien op mijn webserver opgelost zijn en goed werken.

    Enig idee hoe ik de router kan aanpassen zodat thttpd draait zonder extra port nummer?

  7. #7
    Hoi,

    dat poortnummer is opzich niet zo erg. Dit kun je oplossen door het zgn. 'port-forwarding' in je modem. (er vanuit gaande dat je je asus op het modem van je provider hebt aangesloten.)

    Het punt is dat op de standaard web-poort (80) de asus-interface draait.
    Deze zul je dan op een andere poort dan 80 moeten laten serven..
    (er staan handleidingen in het forum hoe dit te doen)

    mijn voorkeur geniet het om het via port-forwarding op te lossen. .

    mijn webserver draait op poort 8082, maar heb in het modem van de provider een 'port-forwarding' aangemaakt.

    'Wat op de buitenkant op poort 80 binnenkomt, gaat naar het interne netwerk naar poort 8082'

    dan kun je gewoon op een externe locatie je eigen externe ipadres invoeren zonder poortnummer en dan krijg je gewoon je website te zien.

    Er zijn in dit forum en verder ook op het internet genoeg tutorials te vinden waarmee je voldoende kennis kunt opdoen om dit in te stellen.


    Succes ermee.

  8. #8
    Quote Originally Posted by raas View Post
    Hoi,

    dat poortnummer is opzich niet zo erg. Dit kun je oplossen door het zgn. 'port-forwarding' in je modem. (er vanuit gaande dat je je asus op het modem van je provider hebt aangesloten.)

    Het punt is dat op de standaard web-poort (80) de asus-interface draait.
    Deze zul je dan op een andere poort dan 80 moeten laten serven..
    (er staan handleidingen in het forum hoe dit te doen)

    mijn voorkeur geniet het om het via port-forwarding op te lossen. .

    mijn webserver draait op poort 8082, maar heb in het modem van de provider een 'port-forwarding' aangemaakt.

    'Wat op de buitenkant op poort 80 binnenkomt, gaat naar het interne netwerk naar poort 8082'

    dan kun je gewoon op een externe locatie je eigen externe ipadres invoeren zonder poortnummer en dan krijg je gewoon je website te zien.

    Er zijn in dit forum en verder ook op het internet genoeg tutorials te vinden waarmee je voldoende kennis kunt opdoen om dit in te stellen.


    Succes ermee.
    Dankje ik zal eens kijken of het mogelijk is in mijn modem te komen heb het namelijk nooit geprobeerd.

    En als je toevallig een tutorial weet hier voor graag want ik ben nu al 3 uur lang hier op het forum aan het zoeken maar zonder iets gevonden te hebben om dit dus te doen.

Similar Threads

  1. IP probleem @Home
    By deepncity in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 3
    Last Post: 21-02-2008, 19:56
  2. Wl-500g probleem
    By Lightah in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 3
    Last Post: 16-07-2007, 20:10
  3. Port Forwarding Probleem
    By CoolDance in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 1
    Last Post: 05-11-2006, 09:40
  4. Linux probleem Oleg firmware
    By v.d.schuit in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 0
    Last Post: 28-12-2005, 13:18

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •