Results 1 to 9 of 9

Thread: hard disk aansluiten

  1. #1

    hard disk aansluiten

    Ik heb een 10 gb extene harde schijf ( fat 32) via de usb van de router ik wil die van af mijn draadloze laptop Vista ( 2gebruikers ) en mijn vast pc XP ook 2 gebruikers kunnen lezen en bewerken.
    Hoe doe ik dat?
    Last edited by mary; 12-11-2007 at 16:01. Reason: taalfout

  2. #2
    Samba 2 installeren (gebruik zoekfunctie maar eens voor details). Samba "gewoon" is niet zichtbaar in Vista.
    Welke router hebben we het hier over?

    Ed

  3. #3
    ik heb een asus WL-500gpremium.
    Ik heb de schijf wel geformateerd maar ik moet de schijf nog verdelen in parties heb ikbegrepen.

  4. #4
    Mary,

    Ik heb de bijdrage van Moody Blue gevolgd uit dit topic:

    http://www.wl500g.info/showthread.php?t=5909&page=3


    Tot en met step 3. Dan kun je de shares configureren en vervolgens gaan benaderen. Het is even puzzelen maar dit werkt perfect op mijn wl-500Gp en wl-hdd. Alle Vista en XP systemen kunnen deze shares benaderen.

    Ed

  5. #5
    Dat wordt wel allemaal ingewikkeld voor mij met samba 2 en alles in het engels.het moet toch mogelijk zijn een duidelijke uitleg in het nederlands en zonder allerlei andere software?
    Ik begrijp wel uit de omschijving in het boekje van de router dat de schijf ( 10 gb)geformateerd moet zijn in NTFS maar moet hij ook in parties worden verdeeld of zijn mappen ook goed

  6. #6
    Mary,


    Via de aanwezige software zal het niet lukken. Wel op je XP machine, maar NIET op de Vista machine. Vista geeft een foutmelding zodra je de map probeert te openen.

    Ed

  7. #7
    Quote Originally Posted by mary View Post
    Dat wordt wel allemaal ingewikkeld voor mij met samba 2 en alles in het engels.het moet toch mogelijk zijn een duidelijke uitleg in het nederlands en zonder allerlei andere software?
    Ik begrijp wel uit de omschijving in het boekje van de router dat de schijf ( 10 gb)geformateerd moet zijn in NTFS maar moet hij ook in parties worden verdeeld of zijn mappen ook goed
    Hoi,,
    Allereerst is het de vraag of je de originele firmware hebt draaien of een andere (Oleg bv).

    Als je de standaard firmware hebt draaien(en er ook geen andere op wilt zetten) , ben je gebonden aan de Samba versie van de firmware. Met deze versie werkt Vista niet goed.
    Via een register wijziging in Vista, werkt het echter wel, het zal dan alleen werken met het direct UNC pad naar de share. Maar je zou dan kunnen denken aan een Netwerk mapping naar de share. (Zie voor de registerwijziging , mijn andere bericht: http://www.wl500g.info/showpost.php?p=68161&postcount=4)
    Je harde schijf moet NIET als NTFS(=Read only volgens mij) geformatteerd zijn.
    Kies FAT32 of nog beter EXT3. Ik raad aan , als je het makkelijk wilt houden, dat je er 1 partitie van moet maken.
    Last edited by Dutchman; 16-11-2007 at 13:01.

  8. #8
    Ik heb het register gevonden maar verder dan Lsa kom ik niet,LmCompatibilityLevel staat daaronder niet in de submappen.
    Als ik wel de map vind is het dan beter om dit in de veilige modes te doen of bestaat die niet in Vista.


    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\
    Control\Lsa\LmCompatibilityLevel

  9. #9

    Helaas niet gelukt

    Hallo,
    ik heb alles gedaan zoals beneden omschreven en ik heb ook op de uitleg van Samba 2 gekeken,dat wordt toch te ingewikkled voor mij dus helaas dan houdt het op


    "Ik ben zelf ook even bezig geweest om het werkend te krijgen onder vista... Maar ik heb in het windows register de volgende sleutel:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\
    Control\Lsa\LmCompatibilityLevel
    op 1 gezet (stond op 3 geloof ik)
    Hierna moet je even je PC opnieuw opstarten.
    Je kan in Vista met samba1 de shares niet "zien" volgens mij , maar als je er direct naar linkt werkt het wel. Dus bv //192.168.1.1/ of op hostname . Ik zelf maak vaak gebruik van netwerkschijven, dus in "Deze Computer", kies ik voor "Netwerkverbinding Maken" ,dan geef ik als pad het directe pad naar de share.

    Ik hoop dat dit bij jou de oplossing is, en anders moet je inderdaad Samba2 installeren(Heb ik inmiddels gedaan)."

Similar Threads

  1. hard disk reformat
    By modelamark in forum WL-500gP Tutorials
    Replies: 14
    Last Post: 01-12-2009, 12:23
  2. Problems with new Hard Disk and KFurges FW
    By MrMhoerni in forum WL-700g Firmware Discussion
    Replies: 2
    Last Post: 28-09-2007, 17:34
  3. What are hard disk replacement options?
    By leomoon78 in forum WL-700g Q&A
    Replies: 1
    Last Post: 29-08-2007, 22:52
  4. Turn off internal hard disk on WL700ge?
    By Bunny Rabbit in forum WL-700g Firmware Discussion
    Replies: 12
    Last Post: 02-12-2006, 18:56
  5. strange hard disk noise
    By bluegeek in forum WL-500g Q&A
    Replies: 3
    Last Post: 12-09-2006, 18:28

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •