Log in

Bekijk de volledige versie : WL500gP - Geen automatisch IP-adres

MarckX
08-07-2007, 00:10
Hallo allemaal,

Ik heb een vreemd probleem. Mijn WL500gP (firmware 1.9.7.5) en @Home-verbinding werkt zoals het hoort. Nu heeft mijn broer dezelfde router (zelfde firmware) gekocht en krijgt geen verbinding met internet (zelfde provider).
Daarom heb ik de router van mijn broer in mijn opstelling geplaatst en de configuratie-dump van mijn router ingelezen.
Het probleem wat zich voordoet is dat de router geen ip-adres ophaalt en dus disconnected blijft. De verbinding tussen pc/laptop en router werkt wel goed.

Als ik een vaste IP en DNS ingeef, dan meldt de router dat ie connected is, maar er is nog steeds geen internet mogelijk.

Ik heb wel een inconsistentie gevonden in de routingtable van de 2 routers en wel in de laatste regel:
Werkend = gateway eindigt op een 0
Niet werkend = gateway eindigt op een 1

Deze krijg ik echter niet handmatig aangepast. Iemand een idee hoe dit probleem opgelost kan worden?

alien433
08-07-2007, 10:25
bij athome modem even de stroom eraf en weer erop zetten dan komt alles in orde. en natuurlijk je abonenummer invullen oftwel je cp of cm nummer ofzo. succes.

Antiloop
09-07-2007, 00:02
bij athome modem even de stroom eraf en weer erop zetten dan komt alles in orde. en natuurlijk je abonenummer invullen oftwel je cp of cm nummer ofzo. succes.

inderdaad, het CP nummer moet je dus bij 'hostname' invullen ( IP Config > WAN & LAN > onder kopje Special Requirement from ISP )