PDA

Bekijk de volledige versie : Wl-500g probleem



Lightah
27-06-2007, 22:35
Beste mensen,

Ik kom er na een tijdje aanklooien niet meer uit. Ik heb echt bijna alle instellingen van wireless etc geprobeerd.

Met de laatste oleg firmware heb ik het probleem dat wireless vaak niet (automatisch en handmatig) wil verbinden. Dit is slechts op te lossen door de router te herstarten. Dit komt voor met zowel Intel 2200bg als een Linksys pci wireless kaartje en een smc wireless kaartje. Dus het probleem ligt echt bij de router.

Met de laatste asus firmware heb ik het probleem dat internetten gigantisch traag wordt als er ook maar een beetje torrent verkeer gegenereert wordt. Ook reageert de router vaak een stuk langzamer (ip's uitdelen, webconfig etc) en is het surfen gewoon trager. Met deze firmware werkt wireless echter wel als een zonnetje.

Als iemand een oplossing weet voor een van de problemen, kan ik een van de twee zonder problemen draaien en ben ik weer gelukkig :)

Bij voorbaat dank!


Situatie: Orange ADSL - Livebox (forward all ports) - Asus wl500g
Hier hangen 2 wireless stations (intel 2200bg, linksys 54g pci) aan vast en 3 bedraad.

Antiloop
28-06-2007, 00:15
Beste mensen,

Ik kom er na een tijdje aanklooien niet meer uit. Ik heb echt bijna alle instellingen van wireless etc geprobeerd.

Met de laatste oleg firmware heb ik het probleem dat wireless vaak niet (automatisch en handmatig) wil verbinden. Dit is slechts op te lossen door de router te herstarten. Dit komt voor met zowel Intel 2200bg als een Linksys pci wireless kaartje en een smc wireless kaartje. Dus het probleem ligt echt bij de router.

Met de laatste asus firmware heb ik het probleem dat internetten gigantisch traag wordt als er ook maar een beetje torrent verkeer gegenereert wordt. Ook reageert de router vaak een stuk langzamer (ip's uitdelen, webconfig etc) en is het surfen gewoon trager. Met deze firmware werkt wireless echter wel als een zonnetje.

Als iemand een oplossing weet voor een van de problemen, kan ik een van de twee zonder problemen draaien en ben ik weer gelukkig :)

Bij voorbaat dank!


Situatie: Orange ADSL - Livebox (forward all ports) - Asus wl500g
Hier hangen 2 wireless stations (intel 2200bg, linksys 54g pci) aan vast en 3 bedraad.
welke laatste firmware van oleg heb je?

en hoe staat je wireless ingesteld, ssid hidden toevallig?
daarbij heb je alle defaults geladen in de firmware van Oleg, alvorens je ging configureren?

Lightah
28-06-2007, 00:18
welke laatste firmware van oleg heb je?

en hoe staat je wireless ingesteld, ssid hidden toevallig?
daarbij heb je alle defaults geladen in de firmware van Oleg, alvorens je ging configureren?

ssid staat niet op hidden. Is gewoon zichtbaar. Echter als het niet meer werkt dan is of het netwerk compleet onzichtbaar of niet 'connectable'

Ik heb na iedere upgrade de system defaults geladen en alles daarna opnieuw ingesteld voor internet acces e.d.

Ik had de 1.9.2.7-7g erop.

corpernot
16-07-2007, 20:10
Kijk, met de laatste firmware (1.9.2.7-7g) ervaar ik hetzelfde probleem. Alleen door herstarten van de router krijg ik weer draadloos verbinding (o.a. met Acer laptop Aspire 6510).
Ik heb ook van alles met de instellingen geprobeerd, helaas zonder resultaat.

Ik heb een Chello verbinding met de WL500g. Enkele PC's en printers vast bedraad met 3COM switch. Enkele laptops via de draadloze verbinding.

Op de laptops zie ik het netwerk wel met een goede ontvangst. Echter in het wireless network connection window wordt niet meer gemeld dan 'connecting', echter geen resultaat. Ik gebruik XP Pro SP2.

De SID is niet hidden.
Hopelijk ie er een tip voor de oplossing van dit problem.

Dank en groet.