PDA

Bekijk de volledige versie : hoi kan iemand mij helpen met mijn wl500g

dneox
23-06-2007, 20:48
hallo ik heb een asus wl 500g draadloze modem , en een chello connectie met een standaar chello modem. Ik heb tot nu altijd mijn standaard chello modem gebruikt , maar sinds kort heb ik een psp aangeschaft en wil ik dus draadloos internetten. Maar hier komt het probleem wanneer ik op mn psp wil connecten zegt die , verbinden met toeganspunt , ( klaar ) , ip adres ontvangen ( klaar ) , maar dan komt er plotseling een fout iets met een DNS fout ,, Kan iemand mij hiermee helpen aub

de draadloze modem is via een kabeltje geconnect met de chello modem , en een kabeltje gaat van de draadloze modem naar mn pc , en trouwens ik heb oleg firmware 1.97 , en ik kan alleen op mn draadloze modem site komen ( 192.168.1.1 ) als ik naar mijn netwerkinstellingen ga , dan eigenschappen en dan IP protocol , daar moet ik handmatig de ip zetten op 192.168.1.2 en de gateway op 192.168.1.1 , dan kan ik pas op die site komen , maar jah dan doet mn computer internet het weer niet , maar in beide gevallen verschijnt de DNS fout op mn psp ,

Kan iemand mij hier aub mee helpen ? alvast bedankt

De groeten

Antiloop
24-06-2007, 11:59
hallo ik heb een asus wl 500g draadloze modem , en een chello connectie met een standaar chello modem. Ik heb tot nu altijd mijn standaard chello modem gebruikt , maar sinds kort heb ik een psp aangeschaft en wil ik dus draadloos internetten. Maar hier komt het probleem wanneer ik op mn psp wil connecten zegt die , verbinden met toeganspunt , ( klaar ) , ip adres ontvangen ( klaar ) , maar dan komt er plotseling een fout iets met een DNS fout ,, Kan iemand mij hiermee helpen aub

de draadloze modem is via een kabeltje geconnect met de chello modem , en een kabeltje gaat van de draadloze modem naar mn pc , en trouwens ik heb oleg firmware 1.97 , en ik kan alleen op mn draadloze modem site komen ( 192.168.1.1 ) als ik naar mijn netwerkinstellingen ga , dan eigenschappen en dan IP protocol , daar moet ik handmatig de ip zetten op 192.168.1.2 en de gateway op 192.168.1.1 , dan kan ik pas op die site komen , maar jah dan doet mn computer internet het weer niet , maar in beide gevallen verschijnt de DNS fout op mn psp ,

Kan iemand mij hier aub mee helpen ? alvast bedankt

De groeten

hoe verbind je wat? welke poorten verbind je met welke apparaten (wees duidelijk.. wij kunnen niets met weinig informatie)

welke firmware heb je 1.97 bestaat niet namelijk ;)

welk IP krijg je op je pc, welke IP krijgt je PSP toegewezen
gebruik je de router als router, of als accesspoint?

dneox
24-06-2007, 13:27
hoe verbind je wat? welke poorten verbind je met welke apparaten (wees duidelijk.. wij kunnen niets met weinig informatie)

welke firmware heb je 1.97 bestaat niet namelijk ;)

welk IP krijg je op je pc, welke IP krijgt je PSP toegewezen
gebruik je de router als router, of als accesspoint?

Firmware = WL500g-1.9.2.7-3c-CDMA-1.55.trx ( sorry voor de fout )
Ik weet niet welke ip ik krijg op mn pc en op mijn psp
Ik wil hem als accespoint gebruiken , ik weet niet waar die nu voor dient , ik weet wel dat ik een Internetkabeltje vanaf mijn chello modem ( ethnernet poort 10/100 )naar de Asus wl 500g modem ( wan poort ) , en dan een internet kabel in de LAN 1 poort van mn asus wl500g naar mn computer.

De dns fout is om precies te zijn : De verbinding met de server is mislukt . Er is een DNS-fout opgetreden ( 80410416 )

Mn psp is met nix verbonden ( Playstation portable ) die wil ik gewoon laten connecten met mn wl 500g ( draadloos )

Antiloop
25-06-2007, 23:15
ik weet niet wat je met een CDMA firmware wil?

ik raad je aan om sowieso eerst te upgraden naar de laatste firmware van Oleg of van Asus

http://website.wl500g.info/beta/wizard.php?brand=1&model=1&id=92

en daarbij is je PSP wel verbonden met de router?

Maikelvu
05-07-2007, 14:34
Het lijkt er op dat je PSP geen goede gateway of dns server doorkrijgt van de DHCP. Dit lijkt me omdat je wel verbinding krijgt op het moment dat je zelf deze zaken insteld.

Je zei dat je bij het ip adres 192.168.1.2 weer een dns fout krijgt maar dat je dan wel een website kunt bezoeken en dat dan je pc geen internet meer heeft. Dit komt waarschijnlijk omdat je pc datzelfde ip adres is gebruik had.

De oplossing geef je PSP gewoon een ander IP adres als 192.168.1.134 dat laatste kan gewoon een getal tussen de 2 en 254 zijn maar als je een van de lager cijfers probeerd is de kans groot dat de DHCP server een van deze nummers heeft toegekent aan een pc in je netwerk.