PDA

Bekijk de volledige versie : WL-500g..Dood??? Nieuwe tip???

EdSki
22-06-2007, 22:19
Vanmorgen zat mijn Asus wl-500G bij de post. Bedoeling was om er de DD-WRT(v.23SP2) firmware op te zetten. Natuurlijk goed ingelezen en de diverse bestanden binnengehaald.
Flashen was een stukje cake....

Kreeg hem echter niet goed aan mijn ISP, dus de ouwe router aan de kabel gezet en de Asus boven in mijn netwerk. In de routing stond de operatie modus op Gateway, dus veranderd in Router en ff resetten. En toen ging het mis.....echt mis. Router deed niks anders als rebooten, dus getracht om hem in de recovery modus te zetten. Anyway: Pingen naar 192.168.1.1 was geen probleem, de recovery software gaf te kennen de router niet te kunnen vinden en daar sta je dan....En ja, de juiste Ip's ingesteld voor de recovery modus....

Gelukkig is dit forum dan een redder in de nood: Van TFTP naar kortsluiten van de pin 10....Alles geprobeerd, niets hielp. Power lampje knipperde keurig, was wel pingbaar maar niet flashbaar (we zijn inmiddels 6 uur verder...):mad:. Volgens de info hier is hij dan echt overleden:eek: ......

Niet dus:

Voordat hij de container in zou gaan: De Asus met UTP gelinkt aan mijn andere router (Netwerkje:192.168.0.*), de software op 1 van deze pc's gezet en lekker baldadig rommelen. Asus Restoration tool gestart (die had ik de afgelopen 8 uur niet meer zien werken). Tot mijn stomme verbazing liet hij de firmware nu wel uploaden in de router......Zonder problemen. Dus door de ouwe router, in de Asus. Zonder een enkele fout!!!!! Na de reboot waren al mijn gegevens (en subnet/password e.d.) nog gewoon aanwezig.

Dus deze is de prullenbak bespaard gebleven. Enne ik heb een heleboel plezier :D van de 20 euro gehad die ik voor deze router heb betaald.

Doe er je voordeel mee, heb ik ook met de info op dit forum kunnen doen...

Zo, en nu ff lekker spelen met DD-WRT.....

Ed

EdSki
05-07-2007, 23:29
Nog een tip:

Na het invoeren van de volgende commando's:

nvram set clkfreq=150
nvram commit
reboot

Bleek de WL-500g niet meer te benaderen, ook niet meer in recovery modus te krijgen. Volgens de info is het dan een "brick" en volgens nog meer info is dit alleen met een zgn. JTAG connectie te herstellen. Een schema voor deze router is nergens te vinden.

Heb weer een paar uren zitten rommelen, zonder enig resultaat (Jah:een zere vinger van het indrukken van de reset-button:D)

Het viel op dat als de WL-500g een paar uren niet aan de stroom had gezeten hij soms in de recovery modus wou komen. Was dan ook pingbaar en liet dan soms ook firmware inlezen, maar meestal maakte hij het uploaden niet af.

Dit was interessant om eens over na te gaan denken:

De theorie is: Als de processor goed koud is, duurt het even voor hij vast gaat lopen op de "overclockte" snelheid. Dus zou je ALS je snel bent, de clear-nvram.trx met de recovery tool kunnen uploaden (inmiddels 3.00 uur 's nachts......).

Dus daar ging de router.....richting vriezer:rolleyes:

Na een uurtje of 10 in de vriezer: De pc inmiddels opgestart en voorzien van de Asus recovery tool en de hierboven beschreven *.trx file....

De print van de router uit de vriezer gehaald, met een poetsdoek de condens van de print gehaald en direct aan de stroom gezet en i.d.d. power lampje ging knipperen en binnen 5 tellen de clear-nvram.trx in de router kunnen laden. En guess: Een goede reboot! (En dat had ik de afgelopen 50 pogingen niet meer gezien).

Daarna het spul snel van de spanning gehaald en op kamertemperatuur laten komen. Na een uurtje gewoon laten booten en vervolgens ging zonder problemen Oleg's firmware er weer op......

Theorie werkt!

De Asus is inmiddels verkocht(voor 40:p eurie) en wordt vervangen door een Buffalo WHR G54s..Denk dat het mijn laatste bijdrage is hier.

Gr,

Ed