Log in

Bekijk de volledige versie : enkele wl-500gP vraagjes (firmware, bittorrent)

amkrisis
31-05-2007, 10:50
Hey

Ik ben van plan een Wl-500gP aan te kopen en heb enkele vraagjes.

Ik ga vast en zeker custom firmware gebruiken om wat extra functies te hebben.

Met name een goeie bittorrent service boeit me.
Welke client gebruik ik best?
Ik las oa iets over ctorrent?
Heeft die een webgui? en kan ik die ook instellen dat die bereikbaar is via internet? Met een paswoord?
Eventueel een screenshotje van de gui?

Heel wat vragen zo te zien :D

Hopelijk kunnen jullie mij wat op de been helpen.

Het ziet er in ieder geval een leuk bakkie uit, en het is flink wat goedkoper dan een server natuurlijk

avberk
31-05-2007, 13:33
'transmission' is de beste keus in mijn optiek. heeft helaas een beetje (spartaanse) webinterface, maar dat went wel.
de snelheid vind ik redelijk.

Ik had vroeger altijd enhanced-ctorrent, maar had er laatst ervaring mee, dat de download/upload ratio nogal scheef lag.
up/dn = 8:1. :mad:
Er is wel een leuke webinterface in de maak.
http://sctcs.seaky.hu

rtorrent kon ik wel installeren, alleen kreeg ik niet aan de praat. ook geen webinterface.

Verwacht geen snelheids monster qua download. Zet ook niet meer dan 2 of 3 torrent tegelijk aan (je hebt immers maar 32MB geheugen :)

amkrisis
31-05-2007, 13:41
'transmission' is de beste keus in mijn optiek. heeft helaas een beetje (spartaanse) webinterface, maar dat went wel.
de snelheid vind ik redelijk.

Heb je een screenshotje van die interface?
Kan je een overall upload limiet instellen?
Kan je de interface ook via internet bereiken? Dan moet er best een paswoord op denk ik?
Is het makkelijk te installeren?

Verwacht geen snelheids monster qua download. Zet ook niet meer dan 2 of 3 torrent tegelijk aan (je hebt immers maar 32MB geheugen :)

Het doel voor mij is gewoon mijn computer hier niet meer voor te gebruiken, aangezien ik denk dat die asus toch aardig wat minder stroom verbruikt dan een laptop...

Sorry voor alle vraagjes, maar ik doe liever wat research dan achteraf teleurgesteld te zijn van mijn aankoop...

avberk
31-05-2007, 13:48
Gebruik de zoekopdracht van dit forum. Genoeg informatie.
Spijt hoef je zeker niet te hebben. Ik ben er enorm tevreden mee. Ook danzij dit forum. Een beetje linux kennis heb je wel nodig :)