Log in

Bekijk de volledige versie : wl500gp DD-WRT

DonAntonio
11-04-2007, 04:25
Hallo,

Nadat mijn linksys wrt54g overleden is:mad: heb ik een Asus wl500gp gekocht.
En heb daarop weer dd-wrt op geinstalleerd (v23SP2vpn). het probleem is dat de wireless verbinding erg slecht is. als ik met mijn laptop ongeveer 1 meter vanaf de router sta zegt dd-wrt signal quality 17%, windows zegt signaal sterkte ``goed``.
als ik de Xmit Power opvoer van 28 tot 150 (hoger durf ik niet;) ) maakt dit geen verschil. heeft iemand hier een idee hoe ik meer signaal sterkte zou kunnen krijgen? alvast bedankt.

alien433
11-04-2007, 08:49
Waarom installeer je niet de versie van Oleg, die verkrijgbaar is op deze website?
1.9.2.7-7f. deze heeft een goed signaal. Er is tevens ook nfs en samba mogelijk dan. ondersteund ext2 en ext3 en (fat32(niet aan te raden)).

Succes

DonAntonio
11-04-2007, 16:22
Waarom installeer je niet de versie van Oleg, die verkrijgbaar is op deze website?
1.9.2.7-7f. deze heeft een goed signaal. Er is tevens ook nfs en samba mogelijk dan. ondersteund ext2 en ext3 en (fat32(niet aan te raden)).

Succes

Ik heb deze firmware ook geprobeerd maar met veel bittorent verkeer kan ik niet meer internetten:confused: hoe krijg ik de oleg firmware dan zo ver om meer connecties aan te kunnen? alvast bedankt.

alien433
12-04-2007, 08:24
Ik werk niet met bittorent. Maar als je eesn zoekt op de website in de engelse sectie, staat er vast wel een howto bij, Of anders is er wel iemsnd bereid je te helpen.

DonAntonio
16-04-2007, 04:02
Nu heb ik ook de oleg firmware geprobeerd en het wireless ontvangst is nog steeds om te huilen:( . heb hem ook open gemaakt en gekeken of alles goed zit. nu zat ik te denken een nieuw mini pci kaartje erin te zetten:cool: . weet iemand of dit mogelijk is? Werkt de oleg firmware daar dan ook mee? Thx.

alien433
16-04-2007, 10:39
Welke wireless kaartje heb je? Heb je al eens de drivers van je wireless kaart geupdate?

Hoe ver zit je van je router af?
Hoeveel muren zitten er tussen?
Heb je veel gewapend beton in de muren?
Al eens een andere antenne gerpobeert op je router te plaatsen?
Ikzelf heb een 8dbi antenne erop gezet en de ouputpower op 80 en heb prima ontvangst door 3 muren.

veel succes, misschien heb je hier iets aan.

EdSki
09-11-2007, 19:09
Het is misschien een beetje te laat, had dus ook dezelfde problemen met een slecht wifi signaal op de de wl-500Gp (v.1.0), zowel met Oleg's als de originele FW. DD-WRT gaf een signaal wat 35-40Db sterker was(zonder enige veranderingen aan de std tx-power)!

Dus tijd om mij eens te verdiepen in de materie:p

Via Putty ingelogd op de Asus en eens gaan spelen met de wl commando's.

wl antdiv 0
wl txant 0

Pas ik bovengenoemde commando's toe, blijf ik geen verschil in mijn signaal te merken, verander ik de 0 in 3, dan blijkt (volgens Netstumbler) mijn signaal zo'n 40 Db sterker te zijn als daarvoor:o.

Graag zou ik willen weten hoe ik bovenstaande commando's kan opslaan in mijn NVRAM, zodat ik ze niet elke keer handmatig hoef in te geven na elke reboot.

Ed