PDA

Bekijk de volledige versie : IP probleem @Home

deepncity
19-03-2007, 10:10
Hallo,

Ik heb een probleem met de Asus WL500g i.c.m. @home, eerder nooit problemen gehad. Ik zal ff kort uitleggen hoe de situatie was.

@home modem stond in de meterkast en Asus WL500g verbonden aan de @home modem.

Nu heb ik een kabel naar boven getrokken zodat ik de Asus WL500g daar kan neerzetten. Kabel uit WLAN van @home modem rechstreeks in de WLAN van de Asus WL500g gestoken, maar ik krijg geen ip. Stop ik dezelfde kabel rechtstreeks in de computer, krijg ik wel een ip en internet.

Ik heb de stekker voor korte tijd (minder dan 10 sec) uit de Asus modem gehad. Zou misschien wat langer kunnen proberen en ik heb de router van @home opnieuw opgestart, maar hielp ook niet.

Iemand een idee hoe dit kan? Eerst werkte het wel, maar nu met de nieuwe kabel (die overigens rechtstreeks in computer wel werkt) niet werkt.

Alvast bedankt!

Mvg,

Eric

Getyours
19-03-2007, 19:55
Je bedoeld waarschijnelijk de wan port.

Je moet alles weer aansluiten als hoe het was (de kabelsin in iedergeval)

De kabel van @home modem wan port naar de wan port van de asus router daarna voer je de de stappen in de asus router opnieuw uit dus home gateway automatisch ip adres, je voert de gegevens in die je van @home gekregen heb en dan zou hij het weer moeten doen

Dutchman
22-03-2007, 00:57
Het zou natuurlijk gewoon moeten kunnen werken....
Bij @home is het vooral belangrijk dat de hostname goed in staat gesteld in de router. Deze zal u waarschijnlijk wel weten. Volgens mij is het op de PC meestal de computernaam, (start=>uitvoeren=>cmd=>ipconfig /all en dan bovenaan kijken bij Hostnaam)
Dus: kijken of hostname gelijk is in WL500G. Dan aansluiten en eventueel Modem resetten.

Succes:)

Ali_V
21-02-2008, 19:56
(Misschien niet meer relevant voor deze threat, maar hopelijk te gebruiken voor anderen)

Had hetzelfde probleem onlangs en na veel zwoegen uiteindelijk de @home helpdesk eens gebeld. Die vertelden me dat sommige routers de configuratie van het laatst aangesloten device (in mijn geval een pc) vasthoudt en daarna geen andere device dult zonder dat de configuratie is opgeschoont. Hij stelde de volgde sequence voor om de @home te resetten en daarmee de instellingen op te schonen;

(1) Zet de @home modem uit
(2) haal de netwerkkabel uit de @home modem die naar de router of pc gaat
(3) wacht twee minuten
(4) zet de @home modem weer aan
(5) wacht tot deze volledig is opgetart (let op de lichtjes aan de voorkant)
(6) stop de netwerkkabel er weer in
(7) zet de router of pc aan.... et voila

Werkte voor mij!:o